Acer aspire 3620 WLan driver probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 2.127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jonaskellens
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-05-2011
Ik hoop dat ik dit in het juiste subforum lanceer.

Ik heb een Acer Aspire 3620 en heb deze onlangs geformateerd (inclusief EISA-gedeelte) en er opnieuw Windows XP Pro op geïnstalleerd. Nu gaat alles perfect, behalve voor 1 onderdeel lukt het me niet de juiste driver te vinden/installeren : Wlan.
(bij onbekende apparaten staat er een geel vraagteken bij netwerkcontroller)

Ik heb vanop de site van Acer alle drivers gedownd voor mijn type acer. Ook heb ik het pakketje drivers gedowd van www.driverstock.com. (zou hetzelfde moeten zijn)

Wanneer ik bij mijn apparaatbeheer kijk is er nog 1 onderdeel niet geïnstalleerd. Voor de Lan is de driver geïnstalleerd en voor de WLan niet.
Ik probeer deze te installeren door in de ongecomprimeerde map '80211bg' te dubbelklikken op elk .exe fileke die ik maar kan vinden maar geen enkele setup lukt. Er is een file 'is' die volgens de ReleaseNotes dient om de driver te installeren, maar naar het einde van de installatie toe krijg ik volgende error :
"Setup 1598" has occured and Setup cannot continue

Wanneer ik via apparaatbeheer en eigenschappen van netwerkcontroller de driver probeer te installeren door zelf naar de software te zoeken (optie geavanceerd) en ik duid aan om in de map 8011bg te zoeken vind windows geen passende driver.
Ben zo alle mappen afgegaan, je weet maar nooit, maar nergens bevind zich een geschikte driver in de mappen die ik van acer of driverstock.com heb gedownload.

Groot probleem dus want voordien had ik draadloos internet op m'n acer en nu blijkt dit onderdeel niet te configureren. 8)7

Eigenschappen voor netwerkcontroller :
apparaattype : overige apparaten
fabrikant : onbekend (ik herinner mij dat dit Intel was ! )
apparaatstatus : de stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd (code 28)

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:01

Elwood Blues

87167191

Ik heb ook een Acer3620 (3623WLMI) en daarbij is het zo dat er twee merken WLAN-kaart zijn: Broadcom en Foxconn. Weet je zeker dat je de drivers passend bij jouw kaart probeert te installeren?

Edit: ik heb de schijf ook zelf opnieuw gepartitioneerd en daarna XP Pro geinstalleerd. Is met die drivers probleemloos gelukt.

En om het maar zo laagdrempelig mogelijk te maken:

Broadcom drivers voor de Aspire 3620
Foxconn drivers voor de Aspire 3620

[ Voor 61% gewijzigd door Elwood Blues op 26-04-2007 18:00 ]

• jonaskellens
Ik heb zowel de Broadcom- als de Foxconn-map met daar vanalles in maar zoals gesteld vindt windows hier geen geschikte drivers in... Niet in beide.
Ik ga nu nog eens proberen met uw bestandjes... je weet nooit.

Van foxconn heb ik wel een utility geïnstalleerd voor de detectie van draadloze netwerken maar niks voor de configuratie van mijn draadloze netwerkkaart.

Verwijderd

Welke laptop uit de 3620 serie heb je, aangezien er verschillende kaarten gebruikt word in deze serie, de 3623 heeft een foxcon of broadcom kaart, en mijn 3628 heeft een intel ipw2200.

• jonaskellens
Op mijn scherm staat er Aspire3620, op de achterflap van mijn handleiding staat er iets van Model N° MS2180 ; en dan wa cijfergedoe...
Nu heb ik gekeken naar de onderzijde van mijn lapop en die vermeld 3628AWXMi...

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Pagina: 1