Toon posts:

[php] Limit items pagina

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon geen goede titel vinden hiervoor maar hier mijn vraag:

Ik haal dmv een query items uit een database, in dit geval foutmeldingen.
op het einde van die query doe ik limit="20", dus er hij haalt 20 items uit de database. (uiteraart de nieuwste items)

stel ik heb nu 40 items in de database, hij laat er 20 zien op de hoofdpagina, nu wil ik een next linkje die de 20 items daarop laat zien.

dus: pagina met de 20 nieuwste items, hieronder een link: "Volgende" die naar een andere pagina gaat die de rest laat zien. Natuurlijk komt daar een link "Vorige" bij te staan.

kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan realiseren?

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Wat heb je zelf al geprobeerd om dit te bereiken ? Bijvoorbeeld door te kijken naar de limit syntax.

[ Voor 54% gewijzigd door TheRookie op 26-04-2007 16:10 ]

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
paging

[ Voor 28% gewijzigd door Grijze Vos op 26-04-2007 16:12 ]

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20
Je kunt met limit ook een startpositie aangeven..

code:
1
SELECT * FROM `got` LIMIT 20, 10

bijv.

(begin na 20 records, en selecteer er 10).. de rest van de logica zul je zelf met PHP moeten doen (max. aantal rijen heb je bijv. nodig ;))

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
je kunt limit ook met 2 argumenten gebruiken, daar zou ik eens naar kijken.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle snelle reacties! ik had nog niet echt van paging gehoord, ga ik eens proberen 8)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan realiseren?
GoT is een discussie forum en geen helpdesk waar je even snel een oplossing kan halen. We verwachten hier dat je in eerste instantie zelf aan de slag bent gegaan en als je dat hebt gedaan dat ook aangeeft in je startpost. Je hebt dit nu niet gedaan waardoor het overkomt als een soort helpdesk vraag of je gaat goedbedoelde adviezen krijgen van zaken die je zelf toch al had geprobeerd.
Als je voor een volgende keer Programming Beleid eens door zou willen kijken dan graag :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
ik zie hier alleen maar topics met vragen erin.. ik heb een vraag dus had ik het gekke idee om die ook maar te posten...

andere hebben ervaring in waar ik mijn vraag heb, die kunnen deze dan posten en ben ik ook geholpen. 2 vliegen in 1 klap denk ik zo..

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2007 09:52 ]

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
kun je de tweede vlieg even uitleggen dan?

Verwijderd

Topicstarter
vlieg 1 mijn vraag + antwoord
vlieg 2 anderen delen hun ervaringen in php en MySQL

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:28:
[/quote]

wat wint vlieg twee daarmee dan?

Verwijderd

Topicstarter
Edwardvb schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:30:
offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:28:
[/quote]

wat wint vlieg twee daarmee dan?
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:28:
Creepy schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 09:33:

GoT is een discussie forum en geen helpdesk...

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Normaal gesproken komt voor of na een vraag nog een stuk uitleg met wat iemand zelf heeft geprobeerd en wat daar dan niet mee lukte. Dit zie ik niet terug in je startpost. Zoals al gemeld staat dit netjes uitgelegd in het beleid.

Op andere fora wordt misschien toegestaan dat je alleen een vraag stelt en dat door anderen op laat lossen, hier verwachten we van je dat je in eerste instantie zelf moeite doet op het op te lossen en dat je dat ook laat zien. Lees het Programming beleid nog eens door en bekijk ook het algemene beleid waarmee je akkoord bent gegaan tijdens registratie nog eens door want ook daar wordt dat in uitgelegd.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.