Toon posts:

Muisaanwijzer laptop blijft hangen na stroomtoevoer

Pagina: 1
Acties:
  • 1.403 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleem. Ik heb sindskort deze laptop:

http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=15325

Nu heb ik sinds gisteren dit probleem: ALs ik de adapter aansluit op de laptop kan ik de muisaanwijzer NIET meer bewegen. ALs ik de plug van de adapter loskoppel doet de aanwijzer het weer.
Dit gebeurt ook als ik een externe HD aansluit.

Nu heeft dit misschien te maken met de netspanning of zoiets, maar dit is raar. Want een paar dagen geleden had ik dit probleem NIET.

Ik heb niks raars met de pc gedaan. Er draait win xp sp2 op. Het enige wat ik er zelf op heb geinstalleerd is firefox en wat kleine andere programma's.

Ik snap er echt niks van
8)7

----
edit

Ik heb GEEN usb muis, ik gebruik het touchpad

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 12:30 ]

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Om in ieder geval een software issue uit te sluiten kan je een recovery draaien, dan weet je zeker dat het NIET aan je software ligt.

Begrijp ik goed dat als je een externe HD aansluit op een USB poort doet de muisaanwijzer ook niks meer? Zoja, dan maakt de notebook ergens kortsluiting lijkt me.. maar eerst even software uitsluiten.

That's the way the cookie crumbles.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een recovery draaien?

• Moneta
Dat is of een CD wat de fabrikant erbij heeft geleverd om als het nodig is je notebook opnieuw te installeren of een CD wat je zelf hebt gemaakt waarmee je windows kan installeren. Eigenlijk een manier om de notebook terug te zetten naar hoe die was toen hij van de productielijn kwam afrollen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel (zie ik) een dvd er bij met drivers. Op die dvd staat dat er drivers op staan om het systeem up te daten of opnieuw te installeren.

Maar ik bedenk me nu, dit valt toch onder de garantie? Ik heb de laptop nog geen week. Dan lijkt mij dat in mijn geval azerty dit moet herstellen.

Maar ik blijf het raar vinden dat opeens de muisaanwijzer er mee kapt als er netstroom op het apparaat komt.

• Moneta
Ja je kan altijd azerty bellen.. misschien is het probleem bekend of kunnen ze je helpen..

Btw, als je stroom aangesloten word veranderd er voor jou misschien niks maar voor je laptop veranderd er nog best veel..

Je core clock speed word omhoog gezet, je scherm brightness gaat omhoog, je icoontje veranderd (daar zal intern ook veel gebeuren of ga je er van uit dat je notebook magisch ziet dat er stroom op de notebook zit?) Is het nie gewoon zo dat je hele notebook hangt als je de stroom aansluit of werkt je toetsenbord nog wel?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb azaerty hier over ge-emailed. Die zijn niet bekend met het probleem en zeggen dat ik een rma aanvraag kan doen.

Ik merk wel als ik de stroom van de adapter er op zet dat het beeldscherm 1 keer flikkert.

Niet de hele laptop hangt, want het toetsenbord doet het nog. Als ik de adapter los koppel dan doet de muis het weer.

• Moneta
Ja dat is inderdaad dan wel erg apart.. Zou nie al te moeilijk moeten zijn voor FS of hun reperatiecenter om het probleem te reproduceren.. als je nog iets hoort, laat ff weten, ben wel benieuwd wat volgens hun het probleem veroorzaakt..

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:13
Ik zeg: probeer toch maar eerst even de recovery te draaien. Dus door die DVD erin te duwen en dan op te starten met die DVD erin. Meestal is het dan wel te volgen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een rma aangevraagd en hij wordt langs gebracht bij azerty. Ik laat wel weten wanneer er iets bekend is.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, hij is weer terug. Azerty heeft hem 2 dagen getest met de adapter en een externe HD. Ze hebben niks gevonden, nada noppes. Ze hadden trouwens ook nog nooit van dit probleem gehoord.

Hier thuis, voor het eten nog even geprobeerd, prima niks aan het handje. Na het eten kwamen de problemen er weer. Eerst had de aanwijzer wat 'lag' en kort na de lag, bam! aanwijzer loopt weer vast!

Precies als voorheen, als ik de adapter uit het stopcontact of uit de laptop haalt, doet de aanwijzer het prima.
Het lijkt alsof hij het eerst een uur of wat doet en daarna weer de problemen geeft.
Morgen ga ik het eerst weer thuis proberen, mocht hij het dan weer niet doen ga ik even bij de buren de laptop testen.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-01 09:35
En als je een andere muis probeert? mss krijgt de muis een stroomstoot die hij niet kan verwerken oid.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen usb muis

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dan leen je die van de buren toch even? ... Heb je het probleem ook als je andere randapparatuur aansluit?

Oh trouwens ik zou NOOIT akkoord gaan met het feit dat het bij Azerty niks kan vinden. Trouwens gezien jouw reacties in dit topic heb ik het flauwe vermoeden dat je de muis niet hebt mee gestuurd toen je de laptop naar azerty hebt opgestuurd.. kan dit kloppen?

[ Voor 55% gewijzigd door Falcon op 07-05-2007 11:12 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Moneta
Falcon, hij heeft het niet over een externe USB muis. Hij gebruikt alleen de touchpad.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Moneta schreef op maandag 07 mei 2007 @ 11:30:
Falcon, hij heeft het niet over een externe USB muis. Hij gebruikt alleen de touchpad.
Ai.. die heeft hij vast WEL mee gegeven :X ... sorry TS!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Moneta
haha ja hij heeft weinig keus denk ik :p

• GENETX
  • Laatst online: 23:07
Maar als hij een touchpad gebruikt moet hij dat ook zeggen een touchpad != muis...., Het is alleen iets om die cursor ook mee te gebruiken. Wss hebben ze bij Azerty dus gewoon een USB muis er ana gehangen en niks gemerkt dan...

In dit geval zou het best wel kunnen zijn dat er in de software gewoon een optie zit om het touchpad uit te zetten als deze op de stroom gaat, omdat je in dat geval altijd een muis zou hebben en je dat makkelijk zou kunnen vinden. Kijk dus eens in je configuratiescherm en dan bij de muis. Ook zou het energiebeheer programma misschien een optie hiervoor kunnen hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ze ook (of alleen maar) getest hebben met een externe muis.

Ik zie deze optie bij het energiebeheer van de muis:

PS/2 compatible muis
Aangevinkt is het vakje met de tekst: Dit apparaat mag de computer uit standby halen

Energiebeheer zelf staat ingeschakeld op laptop.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 12:22 ]

• GENETX
Sorry, je hebt er niet veel verstand van zie ik zo...

Ik doelde meer op een optie in je software waar iets staat als:
"Disable touchpad on AC power"

Zoiets zou je dan kunnen vinden bij je muisopties (wss synaptics opties) of in het energiebeheer programma dat bij je laptop zit van de laptop zelf (dus niet van windows).

Verwijderd

Topicstarter
Er zit niet zo'n programma bij. En waarom zou ik mijn touchpad willen uitschakelen als ik de adapter er in doe? Dan kan ik niet meer de laptop gebruiken met een muis.

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-01 00:34
Die touchpads werken toch doormiddel van geleiding?
Misschien is er ergens een kleine lek van stroom ofzo waardoor hij niet meer kan zien waar je vinger zit. Dan is het namelijk hardware matig.

Zou sowieso eerst een herinstallatie doen van windows om te kijken of het niet een rare software fout is.

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Ik hen een vergelijkbare laptop (PA 1538) waarbij ik hetzelfde probleem heb...

Na boot werkt het touchpad en een USB muis ok, plug ik de stroom erin is het soms na enkele seconden al afgelopen... de muisaanwijzer blijft dan gewoon stilstaan, maar het vage ervan is dat de knoppen wel gewoon werken en je ook gewoon de muis beweegt.. beweeg maar eens richting de taakbalk dan zie je dat je er wel overheen gaat met de muis en je ook gewoon kan klikken. (maar de aanwijzer blijft dus stil staan).

stroom eruit en de aanwijzer volgt de muis weer 8)7

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat jij geen oplossing hebt gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
De buurman heeft het voltage/spanning in zijn huis en bij mij thuis getest. Praktisch hetzelfde. Daar kan het dus niet aan liggen.
Azerty gemeeld en morgen gaat hij voor de tweede keer terug...*zucht*

• GENETX
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:13:
De buurman heeft het voltage/spanning in zijn huis en bij mij thuis getest. Praktisch hetzelfde. Daar kan het dus niet aan liggen.
Azerty gemeeld en morgen gaat hij voor de tweede keer terug...*zucht*
Alsof daar verschil in zou zitten, het zou niet best zijn. Dan zou nl je TV, koelkast ed ook niet werken...

• GreenPictures

GreenPictures

Feestgraaf

Ik heb volgens mij de oplossing gevonden.. ik heb de nforce4 chipsetdrivers van nvidia gedownload ipv van fuuujietsoe, daarna de hd sounddrivers van realtek en daarna het modem (welke aangestuurd word door de realtek).

lappie heeft vandaag 5u aan de stroom gehangen en de muisaanwijzer bewoog nog :)
Alex3305 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:46:
Ik zeg: probeer toch maar eerst even de recovery te draaien. Dus door die DVD erin te duwen en dan op te starten met die DVD erin. Meestal is het dan wel te volgen :)
de originele installatie is totaal ruk, gelukkig had ik nog een UK XP PRO origineel liggen :>
GremliN-Online schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:20:
[...]

Alsof daar verschil in zou zitten, het zou niet best zijn. Dan zou nl je TV, koelkast ed ook niet werken...
apparatuur die rommel terug op het stroomnet gooit kan zeker voor rare storingen in andere apparaten geven... vd week had mijn vaatwasser sluiting naar massa waardoor mijn linksysmodem en 1 van de ISDN apparaten in storing gingen 8)7

[ Voor 63% gewijzigd door GreenPictures op 11-05-2007 02:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nforce zijn toch Nvidia drivers? Ik wist niet dat er een moederbord met Nvidia chip in deze laptop zat (staat niet bij de specificaties)

Ik geef jouw oplossing door aan azerty, die het op hun beurt weer doorgeven aan fujitsu. Ik ga die dingen niet allemaal zelf doen omdat het apparaat 3 weken heb en dat onder de garantie valt.

• GreenPictures

GreenPictures

Feestgraaf

klopt.. de chipset is van Nvidia.

De originele drivers zijn echt oud en geven waarschijnlijk problemen met de videokaart.

mijn lap is 2 weken oud maar ik wil alles netjes draaiend hebben dus daar horen de laatste drivers ook bij ;)

Verwijderd

Topicstarter
ow....nou ja.Omdat er garantie op zit doe ik het liever niet zelf.

bedankt voor de hulp trouwens:)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2007 12:14 ]

• GENETX
Je kan gerust je driver updaten hoor. Dat werkt net als alle andere software, daarvoor hoef je je laptop echt niet een paar dagan te missen. Gewoon de nForce driver downloaden (pak desnoods even CPU-Z van www.cpuid.com/cpuz om te kijken welke chip). Download die dan van de nvidia site ne doe setup, ff rebooten en klaar is kees. Er kan niks mis gaan volgens mij, iig heb het nooit zien gebeuren :)

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, hij is nu al bij de pc boer terug.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de opties die tranced gaf, doorgegeven aan azerty. Ze zeiden dat ze dat al wisten. Maar volgens mij hebben ze niet de juiste drivers geinstalleerd. Volgens mij hebben ze alleen de muisaanwijzer handmatig getest en niets met de software getest.
Nu moet ik 6 weken wachten...damn

Verwijderd

Topicstarter
Nou, hij is gerepareerd en hij wordt vandaag met de post verzonden. Ik ben benieuwd!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de laptop nu en hij lijkt vooralsnog geen problemen te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg wat van dat ding. Het zelfde probleem is er weer. De ene keer doet hij het wel, de andere keer niet....Ik wil een andere met xp!

Verwijderd

Topicstarter
Na een lange tijd van wachten en veeeel klagen en dreigen is de laptop weer eens naar de fabriek geweest en eindelijk grondig onderzocht.
Hardwarematig was er niks gevonden. Op mijn verzoek is windows er opnieuw op gezet. En wellicht was dat de oplossing voor het probleem. Vooralsnog doet hij het prima.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:39:
Na een lange tijd van wachten en veeeel klagen en dreigen is de laptop weer eens naar de fabriek geweest en eindelijk grondig onderzocht.
Hardwarematig was er niks gevonden. Op mijn verzoek is windows er opnieuw op gezet. En wellicht was dat de oplossing voor het probleem. Vooralsnog doet hij het prima.
Volgens mij is dit al 20 x tegen jou gezegd daat je da moest doen |:( , dan was je je flaptop niet zo lang kwijt met dit onhandige gedoe.
En als je er geen verstand van hebt, dan zoek je toch zo iemand...
Drivers kun je altijd update niets mis mee en ook zeker niet onverstandig.

Dus wat heb je hiervan geleerd? 8)7 8)7
Advies opvolgen van mensen die er WEL verstand van hebben en niet eigenwijs die laptop naar de fabriek sturen, dan kan er juist nog veel meer mee gebeuren wat je niet weet.

Verwijderd

Topicstarter
Pardon? Ten eerste het is maar 1 keer gezegd om windows er opnieuw op te zetten. Ten tweede, als ik zelf al die dingen had gedaan had ik de garantie verbroken.Dan hadden ze gezegd ja nu is hij stuk door jouw toedoen.
Ik heb tig keer aan azerty aangegeven dat ze dat moesten doen maar ze hebben dat NIET gedaan. Als ze dat wel hadden gedaan had ik de laptop veel sneller terug. Dus nou niet zeggen het is allemaal jouw eigen schuld.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2007 17:10 ]

Pagina: 1