extern gehoste php bestanden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb een gastenboek en nog een paar dingetjes gemaakt in php. Niets speciaals maar wel leuk om te gebruiken op je website. Nu heb ik een paar vrienden die dat ook wel wat lijkt maar niet zo veel kaas hebben gegeten van php. Ik even gekeken naar de mogelijkheden zodat zei dat ook kunnen gebruiken. Ik kan de bestanden local bij hun op de webserver zetten wat opzich prima werkt. Maar ik ben nog bezig met ontwikkelen er komen dingen bij er worden bugs gefixed enzo. Ik heb geen zin om iedere keer als ik wat verander of toevoeg dat bij al die mensen weer door te voeren. Als zei de fucntie require_once of include_once op hun pagina gebruiken dan kan ik de files op mijn eigen server laten staan en bij updates in een keer die files bijwerken en ik ben klaar in principe.

Dit heb ik al een beetje getest en het lijkt te werken. Alleen ik heb ook een inlog gedeelte wat met sessies werkt en die doet het niet als de php files vanaf een andere webhost geinclude worden.
Ik dacht dat include_once require_once de inhoud van de php file bij de huidige php file instopt en dat ie daarna pas geparsed wordt dus dat de sessies en dergelijke op de lokale webhost(de host die include) wordt gemaakt.

Is dit zo of doe ik wat anders fout of kan het gewoon niet wat ik wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien het nu nog in ontwikkeling is gewoon tijdelijk even een iframe of frame gebruiken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

De inhoud wordt inderdaad toegevoegd, maar bedenk goed wat die inhoud nu is. Als je op een andere server een php file aanroept om te includen en verder niks aanpast dan wordt neit de php code geinclude, maar het resultaat van die php code.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
ah oke dus daarom zou het gastenboek bekijken wel werken maar een iets posten of inloggen zou weer niet werken omdat dat verwerkt wordt op die andere server.

Jij hebt het erover als ik verder niks aanpas. Wat moet ik dan aanpassen om het wel te laten werken?
Dus dat er alleen php wordt geinclude die op de host wordt uitgevoerd die include ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zorgen dat php niet wordt uitgevoerd op je eigen server. Wanneer je dan www.domein.nl/bestand.php opvraagt krijg je niet de resulterende html, maar de door jou geschreven php code. Je zou dit ook kunnen doen door een andere extentie te gebruiken. Let echter wel op met wachtwoorden en dergelijke. Die zijn dan natuurlijk erg makkelijk opvraagbaar.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Je kunt natuurlijk een update mechanisme bouwen oid, waardoor die andere webhosts vanzelf de nieuwe bestanden binnenhalen.

Moet natuurlijk wel die webhost zijn ingesteld dat dat kan.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
kun je niet beter de php en database op jouw server laten staan en iedere "klant" een eigen style-sheet en subtract van de database kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Als ik een update mechanisme of een het idee van edwardvb zou willen uitvoeren. Zal ik redelijk wat code moeten herschrijven en toevoegen. Voor de hoeveeleid mensen die het straks gaan gebruiken stop ik er waarschijnelijk meer tijd in dan ik er straks mee win.

Ik kan er altijd een .txt of .whatever van maken en dat includen dat zou dan waarschijnelijk wel goed gaan. Het enigste ww wat dan kaal over de lucht gaat is dan het ww van de db dat is wel belangrijk dat die niet bekend wordt of wat dan ook .

Dus toch best lastig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zet op de server een script. gebruik GET/POST uniek wachtwoord ;) en een variabele met bestandsnaam. Je script leest het sourcebestand in (wat hij wél kan!) en geeft dat als platte text weer.

edit:

Je hebt ook een manier van bronbewerking dat hij zijn eigen source uitpoept. Is dat niet wat? :P Jammer dat ik de term kwijt ben

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Ik heb het nu opgelost door de files op de webhost van de mensen te zetten. Dat is de makkelijkst in vergelijking met de andere manieren. En als er dan updates of bugfixes zijn dan zijn laat ik het hun gewoon zelf doen.
Pagina: 1