Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Formulier] Goedkope form hoster

Pagina: 1
Acties:
  • 445 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor ons bedrijf willen wij een online reserveringsysteem maken. Dit omdat de mailtjes die wij binnen krijgen vaak informatie missen (die wij nodig hebben) of de opmaak gewoon erg vervelend is... Afijn, jullie zullen er vast wel iets bij voor kunnen stellen.

Nu kan ik bijv. via een online site het volgende maken: http://www.meesterdennis.com/form.htm

Het nadeel hiervan is dat het een buitenlands bedrijf is...
Wie kan mij een Nederlandse 'host' vertellen of is het makkelijk om dit zelf op ons webdomein te zetten en plaatsen? Ik heb verder totaal geen kennis van PHP.
Er zullen vast wel standaard scripts zijn die formulier-verwerking kunnen doen, maar je ontkomt er niet aan om jezelf toch in te lezen in de materie; je zal immers ook de server erop moeten inrichten
Aangezien wij dus geen server hebben maar de website hosten, is kennis in de materie toch niet nodig? Zou toch gewoon een kwestie van kopieeren en plakken moeten zijn?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2007 14:24 ]

Verwijderd

je wilt gewoon een formulier laten invullen en die info naar jouw laten mailen?
Kan je toch simpel doen met een formmail scriptje (perl, php) is genoeg voor te vinden.

Google :)
Aangezien wij dus geen server hebben maar de website hosten, is kennis in de materie toch niet nodig? Zou toch gewoon een kwestie van kopieeren en plakken moeten zijn?
Je bedoelt dat je de website bij een hoster hebt ondergebracht ?
Ook deze staan meestal scripts of php toe, mail eens met ze wat
ze zoal ondersteunen zou ik zeggen.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2007 14:26 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Volgens mij heb je daar nog niet eens een script voor nodig, een form heeft toch ook een action="mailto......" dacht ik?

Roomba E5 te koop

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:15
waarbij je bij een mailto: wel afhankelijk bent van de mailclient van de bezoeker en daar bij vinden spamharvesters dat ook erg leuk :>

Icons are overrated

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 14:23:
[...]

Je bedoelt dat je de website bij een hoster hebt ondergebracht ?
Ook deze staan meestal scripts of php toe, mail eens met ze wat
ze zoal ondersteunen zou ik zeggen.
Ja wij hebben ons domein via www.domeinwinkel.nl.. Zal ze eens mailen, kan niks op de website vinden alleen dat PHP/MySql is toegestaan
Volgens mij heb je daar nog niet eens een script voor nodig, een form heeft toch ook een action="mailto......" dacht ik?
Hmzz als je mailto gebruikt gaat het standaard via Outlook voor zover ik weet

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:29

Zerora

Ik Henk 'm!

Formdesk is een hele goeie. En nederlands :)

Daar heb erg grote keuze qua formulieren maken.

Ik heb het zelf een tijd gebruikt en ben er erg tevreden mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Zerora op 26-04-2007 14:30 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bij dat 'domeinwinkel.nl' heeft zelfs het goedkoopste pakket php/mysql, dus ik zie geen reden om zo'n simpel formulier extern te hosten.

Soms hebben hosting bedrijven zelfs een aantal standaard cgi-scriptjes voor formulieren. Dan hoef je alleen maar zelf een formulier te maken en in de <form>-tag de 'action' te veranderen naar dat script (en vaak een hidden input field met je to: emailadres.
Ik zou daar ook even naar vragen.

Verwijderd

Topicstarter
Zerora schreef op donderdag 26 april 2007 @ 14:28:
Formdesk is een hele goeie. En nederlands :)

Daar heb erg grote keuze qua formulieren maken.

Ik heb het zelf een tijd gebruikt en ben er erg tevreden mee.
|:( Google kwam allemaal met engelse sites aan zetten
Bij dat 'domeinwinkel.nl' heeft zelfs het goedkoopste pakket php/mysql, dus ik zie geen reden om zo'n simpel formulier extern te hosten.
Ik heb er werkelijk totaal niet bij nagedacht dat onze host misschien ook al dingen hierover heeft, vooral omdat de site verder totaal geen informatie bevat (voor eigen site gebruik ik pcextreme waar een hele database is). Ik zal ze eens bellen/mailen

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-11 12:24
Als PHP / MYSQL al is toegestaan verwacht ik niet dat je geen mailforms kan gebruiken. Als het wel zo is adviseer ik http://www.mijnmailform.nl/

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 14:34:
[...]

|:( Google kwam allemaal met engelse sites aan zetten
Dan zal het toch aan je zoektermen gelegen hebben.

Maar je kan gewoon gratis Formdesk uitproberen of het wat is. Dus gewoon doen. :)
Je zult niet teleurgesteld zijn, geloof me.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Topicstarter
Zerora schreef op donderdag 26 april 2007 @ 14:51:
[...]

Dan zal het toch aan je zoektermen gelegen hebben.

Maar je kan gewoon gratis Formdesk uitproberen of het wat is. Dus gewoon doen. :)
Je zult niet teleurgesteld zijn, geloof me.
Ik ga het in ieder geval nu nog uitproberen, eenvoudig ogende website (erg fijn) en die 49 euro per jaar stelt ook niks voor!

Ga alleen wel even bericht afwachten van mijn hoster dan, want dat zou dan geheel gratis zijn? En aangezien hij PHP ondersteund zou je ook (makkelijk) een formulier op je website kunnen plaatsen neem ik aan als ik dit geheel zo lees.

[quote]
Als PHP / MYSQL al is toegestaan verwacht ik niet dat je geen mailforms kan gebruiken. Als het wel zo is adviseer ik http://www.mijnmailform.nl/[.quote]
Moet ik alleen nog even utizoeken hoe ik een mailforum maak :) Dat mijnmailform wil geen prijzen weergeven, erg storend.. Pas na invullen van gegevens waarschijnlijk

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-11 12:24
http://www.mijnmailform.nl/index.php?p=aanmelden
daar staat het.. heel in het klein.. 29,95 ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ahh ik was via http://www.mijnmailform.nl/index.php?p=informatie_plus uitgekomen en ben niet naar direct 'Aanmelden' gegaan

Ik wacht in ieder geval reactie van onze hoster af. Bedankt allemaal, zodra ik nieuws heb zal ik het hier posten

• rademakers
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-06 15:36
Toevallig heb ik ook veel ervaring met Formdesk. Het probleem met gehobbie met cgi scripts ed is dat de informatie wel naar je wordt gemailt maar nog niet in een database staat. Bij Formdesk is dat wel geregeld. Die database kan je een statistiek geven of je kan hem downloaden naar Excel bijvoorbeeld. Verder bieden ze veel layout mogelijkheden en veel extra features als berekeningen, routing, bestanden meesturen etc. Voor sommige features moet wel worden bijbetaald en dan loopt de prijs al snel op :).

Verwijderd

Topicstarter
rademakers schreef op donderdag 26 april 2007 @ 16:12:
Toevallig heb ik ook veel ervaring met Formdesk. Het probleem met gehobbie met cgi scripts ed is dat de informatie wel naar je wordt gemailt maar nog niet in een database staat. Bij Formdesk is dat wel geregeld. Die database kan je een statistiek geven of je kan hem downloaden naar Excel bijvoorbeeld. Verder bieden ze veel layout mogelijkheden en veel extra features als berekeningen, routing, bestanden meesturen etc. Voor sommige features moet wel worden bijbetaald en dan loopt de prijs al snel op :).
Ahh maar ik heb alleen maar de mails nodig :) Het is gewoon vervelend om mailjes te krijgen die in zo een verschrikkelijke opmaak zijn dat je gewoon weinig 'zin' hebt om te lezen.. En door middel van een formulier 'verplicht' je mensen bepaalde data op te geven en krijg je gewoon allemaal standaard mailtjes.

In een database of excel bestand hoeft het verder allemaal niet. Ook berekeningen etc niet, we mailen mensen vanzelf wel terug met een bevestiging.

Gewoon eenvoudig zoals http://www.meesterdennis.com/form.htm
Wordt verder nergens opgeslagen maar je krijgt gewoon een eenvoudig mailtje
Email Address: XXXXXXXXXX

Voorletters + achternaam XXXXXXXXXXXX

Straatnaam + nummer XXXXXXXXXXXX

Postcode + woonplaats XXXXXXXXXXXX

Waarmee komt u? Camper

In welke periode bent u van plan te komen? 6 juni tot 5 augustus
--
Date/Time: 2007-04-26 05:16:44 PDT
Sender IP: XX.XXX.XXX.XXX [Netherlands] |
Referrer:
Meer heb ik zeg maar niet nodig :) (mis daar wel wat vakjes, 1 voor extra opmerkingen, aantal personen, etc)

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik mis hier een beetje je eigen iniatief. Je kan ook gewoon es zelf proberen of je een mail kan sturen (php.net voor info over de functie mail())

PHP:
1
2
// stuur basic test mail
mail('mijn@email.adres.com', 'TEST','BODY-test');

Een error vertelt je meteen of het lukt (geen error) of niet (wel error + uitleg).

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
ik had/heb ook geen enkele kennis van php/javascript (gebruik alleen de include functie), enkel van html en css.

Ik heb via http://www.thesitewizard....l?r=1621907082X1175883927 een formulier gemaakt in php (ik zou niet voor cgi kiezen, is lastiger). Ik heb toen gewoon de engelse teksten vervangen door Nederlandse teksten, vervolgens het php-bestand bekeken, hier kan je (redelijk) makkelijk zien wat alles betekent... vervolgens heb ik gewoon meer velden gemaakt, allemaal een eigen name en die toen in het verwerkings(php)-bestand geplaast net zo als de eerste velden...

Het is echt uitermate makkelijk, heb nu een mooi formulier met de volgende velden: Wie er gecontacteerd wordt (Algemeen, Verkoop, Webmaster) d.m.v. radiobuttons, Naam, E-mailadres, Bericht, Onderwerp en men kan een selectie maken d.m.v. checkboxes... Kijk ook eens op http://www.handleidinghtm...lieren/formulieren01.html, hier kan je ook veel informatie vinden over het maken van een formulier, niet over de verwerking helaas...

Waarschijnlijk wil je ook nog dat je bepaalde velden verplicht stelt... daar heb ik veel aan de volgende sites gehad: http://www.hebbink.com/tutorials/?id=222 en http://www.joriso.nl/verh...avascript_form_check.html

Verder is er natuurlijk tal van sites/info te vinden via google... ook wel nederlandse pagina's (zet google dan wel op 'pagina's in het Nederlands'. Ik zou trouwens gewoon beginnen met php, lijkt me niet dat je daar extra voor moet betalen... Verder is het gewoon heel veel proberen/testen, en inderdaad als het niet lukt krijg je een error met meteen verwijzing naar het regelnummer waar de fout zit.

Het formulier van mij staat trouwens op http://www.dezwarteboer.nl/contact.html (onderaan, met radiobuttons) en http://www.dezwarteboer.nl/verkoop.html (helemaal onderaan, met checkboxes)

[ Voor 4% gewijzigd door Cadezo op 26-04-2007 19:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die contact pagina waar je naar verwijst van jezelf is hetgeen ik ook naar op zoek ben! Ik zal van de vakantie mij eens hier een beetje in gaan verdiepen, bedankt voor alle verwijzingen!

• Cadezo
  • Niet online
snip of je stelt je vraag maar in dit forum...

Laten we het doel van een forum maar aanhouden, ok? ;)

[ Voor 59% gewijzigd door BtM909 op 28-04-2007 15:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
cdezoete schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 14:53:
-ook maar knip, BEDANKT cdezoete!! _/-\o_ - of je stelt je vraag maar in dit forum...
Bedankt voor het aanbod :) website waar het over gaat is www.campingophoopvanzegen.nl en als je die bekijkt kan je waarschijnlijk mijn 'skills' wel inschatten (erg laag :P)
Ik heb helaas nu geen tijd, zit in de receptie, maar zal van de week even aan de slag gaan met PHP
Hmzz die eenvoudige site van je werkt wel, ik heb nu in ieder geval een contactformuliertje kunnen maken
http://www.campingophoopvanzegen.nl/Nederlands/contactNL.htm

Voor de reserveringen wil ik radiobuttons om het 'makkelijker' te maken dus hier ga ik morgen achter aan.

PS.
ik heb eerst gewoon het traject doorgenomen op
http://www.thesitewizard....l?r=1621907082X1175883927

Vervolgens kwam daar een htm bestand en een PHP bestand uit.
Het HTM bestand is iets dat je simpelweg zelf kan doen... In het PHP bestand moet je de volgende dingen aanpassen/bijvoegen als je een extra veld in je HTM hebt gedaan:
$email = $_POST['email'] ;
$comments = $_POST['comments']

De $IETS en 'IETS' moet je verwijzen naar hetgeen je in je HTML hebt gedaan:
<tr><td>E-mail adres:</td><td><input type="text" name="email" size="25" /></td></tr>

En dan in de PHP onderaan staat
$messageproper =
"Naam: $name\n" .
"Adres: $adres\n" .

Dat geeft aan wat er naar de mail wordt gestuurd! Vergeet hier dus niet je velden te vermelden, aangezien ze anders niet per mail worden meegestuurd

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2007 17:12 ]

• Cadezo
  • Niet online
Als je radiobuttons maakt, dan kun je ze allemaal dezelfde 'name' geven, je kunt namelijk maar 1 radiobutton per keer markeren.

Als je met checkboxes wilt werken, zul je met zogenaamde array moeten werken.

Dat gaat zo:
Je geeft gewoon alle checkboxes dezelfde 'name' maar deze sluit je af met [] dus als je 5 checkboxes hebt met als name vakantieperiode, dan ziet je code er dus zo uit:

HTML:
code:
1
2
3
4
5
<input type="checkbox" name="vakantieperiode[]" value="maart" size="25" />Maart
<input type="checkbox" name="vakantieperiode[]" value="april" size="25" />April
<input type="checkbox" name="vakantieperiode[]" value="mei" size="25" />Mei
<input type="checkbox" name="vakantieperiode[]" value="juni" size="25" />Juni
<input type="checkbox" name="vakantieperiode[]" value="juli" size="25" />Juli

Je verwerking ziet er dan als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
$vakantieperiode = $_POST['vakantieperiode'] ;

if ( isset($vakantieperiode) ) { 
//Zet om naar tekenreeks
$vakantieperiode = implode (", ",$vakantieperiode);
}

Je kan deze $vakantieperiode dan vervolgens weer elders in de code gebruiken...

Verwijderd

Topicstarter
cdezoete schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 18:04:
Als je radiobuttons maakt, dan kun je ze allemaal dezelfde 'name' geven, je kunt namelijk maar 1 radiobutton per keer markeren.

Als je met checkboxes wilt werken, zul je met zogenaamde array moeten werken.

Dat gaat zo:
Je geeft gewoon alle checkboxes dezelfde 'name' maar deze sluit je af met [] dus als je 5 checkboxes hebt met als name vakantieperiode, dan ziet je code er dus zo uit:

HTML:
code:
1
2
3
4
5
<input type="checkbox" name="vakantieperiode[]" value="maart" size="25" />Maart
<input type="checkbox" name="vakantieperiode[]" value="april" size="25" />April
<input type="checkbox" name="vakantieperiode[]" value="mei" size="25" />Mei
<input type="checkbox" name="vakantieperiode[]" value="juni" size="25" />Juni
<input type="checkbox" name="vakantieperiode[]" value="juli" size="25" />Juli

Je verwerking ziet er dan als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
$vakantieperiode = $_POST['vakantieperiode'] ;

if ( isset($vakantieperiode) ) { 
//Zet om naar tekenreeks
$vakantieperiode = implode (", ",$vakantieperiode);
}

Je kan deze $vakantieperiode dan vervolgens weer elders in de code gebruiken...
GEWELDIG!!! Ik heb verder ook helemaal geen zwaar beveiligd script nodig, dit werkt gewoon :) Hier kan ik mee vooruit, hartstikke bedankt! Zie inmiddels hoe ik deze checkbox kan maken :) Hartstikke bedankt, ik ga er eens even mee spelen om een soort van reserveringsysteem in elkaar te kopieeren, plakken en bewerken :)

Is er nog iets 'speciaals' dat ik moet doen om die radiobuttons gewoon onder de tekst te krijgen? Want nu gaat die heel erg raar boven aan de pagina terwijl die in mijn bron onderaan staat
Blijkbaar moet je hiervoor de table eindigen en vervolgens een nieuwe table gebruiken

EDIT: Het is inmiddels gelukt!! Onze reserveringspagina is nu helemaal goed af, staat nog verder geen beveiliging op (welke vakken verplicht zijn, etc) maar dat komt later wel 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2007 20:19 ]

• Cadezo
  • Niet online
mooi dat het is gelukt !

ik heb enkel controle op verplichte vakken en een juist e-mailadres... ik doe dat via javascript...

even tussendoor, je kan voor de postcode bijvoorbeeld een maximum zetten van 6 tekens:
(ik sluit alle input-tags af met /> i.v.m. XHTML)

code:
1
<input maxlength="6" rest parameters />

ik zou je ook aanraden labels te gebruiken, zie http://handleidinghtml.nl...lieren/formulieren13.html

nu terug naar die verplichte velden:

ik heb de code voor controle van de velden van http://www.joriso.nl/verh...avascript_form_check.html, daar heb ik een stukje aan toegevoegd van http://www.hebbink.com/tutorials/?id=222 waarbij het e-mailadres gecontroleerd wordt (1 @-teken, etc.)

dit werkt prima, je moet wel alle input velden een id (<input id="blabla" etc />) geven, ik zou die hetzelfde maken als de name (is wel zo makkelijk).

als je meerdere (in voorbeeld 2) velden niet verplicht stelt moet je dit regeltje:

code:
1
if (form.elements[x].id != "nocheck") {

veranderen in:

code:
1
if (form.elements[x].id != "id_nietverplicht1" || form.elements[x].id != "id_nietverplicht2") {

[ Voor 24% gewijzigd door Cadezo op 28-04-2007 20:55 . Reden: uitbreiding ]

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:41
offtopic:
Ik heb verder niet veel toe te voegen, maar op je website gebruik je een backslash (\) terwijl in urls een / wordt gebruikt, kijk maar in je adresbalk, daardoor werken iig je eerste links al niet en werkt tevens 't plaatje niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Leftblank op 29-04-2007 00:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Leftblank schreef op zondag 29 april 2007 @ 00:48:
offtopic:
Ik heb verder niet veel toe te voegen, maar op je website gebruik je een backslash (\) terwijl in urls een / wordt gebruikt, kijk maar in je adresbalk, daardoor werken iig je eerste links al niet en werkt tevens 't plaatje niet.
Het plaatje wordt hier wel gewoon weergegeven? welke link werkt er niet?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2007 15:12 ]

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

The requested URL /Nederlands/.. \ afbeeldingen \ plaatsen2.jpg was not found on this server.
Er staan weldegelijk backslashes in. :)

Verwijderd

Topicstarter
Zerora schreef op zondag 29 april 2007 @ 10:10:
[...]

Er staan weldegelijk backslashes in. :)
Wordt die afbeelding niet weergegeven bij jou? Staat er bij mij in (oude) IE wel goed.. ik zal eens even gaan kijken

Ik heb nu wel / gebruikt ipv de backslash.. wordt de afbeelding nu wel weergegeven?
ps. hoe kan het dat de afbeelding wel gewoon bij mij wordt weergegeven en ook als ik het geheel van USB stick op mijn laptop 'lees'?

Ik heb nu als het goed is allemaal "/" gebruikt voor alle afbeeldingen.. Dus als het goed is moeten nu alle afbeeldingen werken

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2007 10:31 ]

• Cadezo
  • Niet online
het probleem doet zich alleen voor in firefox, opera 9 en IE 6-7 hebben er geen last van...

Ik heb even gekeken op de site alle pagina's werken nu goed, alleen de home-page (http://www.campingophoopvanzegen.nl/) waar je dus moet kiezen tussen NL-DE-EN, daar gebruik je nog \ i.p.v. / en als je dan dus op een link klikt krijg je een 404-error. Het plaatje is ook niet te zien...

Verwijderd

Topicstarter
cdezoete schreef op zondag 29 april 2007 @ 11:15:
het probleem doet zich alleen voor in firefox, opera 9 en IE 6-7 hebben er geen last van...

Ik heb even gekeken op de site alle pagina's werken nu goed, alleen de home-page (http://www.campingophoopvanzegen.nl/) waar je dus moet kiezen tussen NL-DE-EN, daar gebruik je nog \ i.p.v. / en als je dan dus op een link klikt krijg je een 404-error. Het plaatje is ook niet te zien...
Ahhh ok, wist neit dat firefox daar 'moeilijk' over deed... Heb in eider geval de home-page veranderd :) Was ik even vergeten, had alleen mijn map 'Nederlands' aangepast, moet nu duits/engels nog even doen.

Hartstikke bedankt tot zover allemaal! Nu maar afwachten tot ik de 1e reservering binnen krijg :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2007 11:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmzzz sinds gister geen mail ontvangen.. Krijg een beetje het idee dat mijn forms niet werken :o Raar, vanaf hier werkt alles goed.. Kan iemand miss met firefox kijken of er toch niet ergens een "\" staat ipv "/" Laat maar het werkt :)

// $mailto - set to the email address you want the form
// sent to, eg
//$mailto = "youremailaddress@example.com" ;

$mailto = 'info@campingophoopvanzegen.nl' ;

Kan ik hier oko naar de bron toe laten mailen? Bijv. $email

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2007 21:50 ]

• Cadezo
  • Niet online
ik heb je inmiddels via het reserveringsformulier een mail gestuurd met Opera en Firefox... heb je die ontvangen?

qua / en \ lijkt mij het goed te staan, je gebruikt alleen wel html en xthml wel door elkaar, voorbeeld je gebruikt <BR> en <br /> en je sluit alle Input-tags wel, maar de meta-tags weer niet, maar dat zou m.i. niet moeten resulteren in een foutieve werking van het formulier...

ik zou trouwens voor die vragen over een auto en elektriciteit kiezen voor radiobuttons...

wat betreft je laatste vraag, bedoel je zeker een automatische ontvangstbevestiging...

dat kan, ik doe dat via deze code in het verwerkings(php)-bestand:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
$autoreply =

"Beste $name,\n" .
    "\n" .
    "Hartelijk bedankt voor uw bericht via het contactformulier op domein.nl.\n" .
    "\n" .
    "U krijgt zo snel mogelijk een reactie.\n" .
    "\n" .
    "Met vriendelijke groet,\n" .
    "\n" .
    "Naam bedrijf\n" .
    "\n" .
    "-----------------------------------\n" .
    "\n" .
    "Let op:\n" .
    "Dit is een automatisch antwoord. U kunt niet op deze e-mail reageren.".
    "\n" ;

mail($email, "Bevestiging reactie op domein.nl", $autoreply,
    "From: \"Naam bedrijf\" <noreply@domein.nl>" . $headersep . "X-Mailer: chfeedback.php 2.07" );

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ Ik werd zojuist gebeld door mijn 'baas' dat hij zijn eerste echte online reservering binnen had en 2 testmailtjes van een zekere cdezoete :) Het werkt dus YEY _/-\o_

Aangezien ik het wachtwoord niet uit mijn hoofd weet (vorig jaar ooit in windows gezet, daarna niet meer gekeken) kan ik de auto reply nog niet op de site zetten... En aangezien ik nu in brabant zit (yey @ 2uur treinen) kan ik de komende week niks doen :( Dan zal ik de code eens in mijn PHP zetten. Hartstikke bedankt man!

En *schaam* die tabellen waren door een ander gemaakt omdat mijn HTML kennis zich eigenlijk alleen bij <BR> <B> <U> <I>, plaatjes invoegen, links maken, etc blijft.. Daardoor heb ik een aantal dingen uit andere bestanden en sites gekopieerd en maar gewoon gebruikt.. Ik snap die PHP teksten wel redelijk (kan wel bedenken wat het 'doel' is van de onderdelen), maar snap totaal het 'waarom' niet...

Nogmaals bedankt, zonder jou was dit waarschijnlijk nooit zo snel gebeurt! Binnen een halve week iets waarvan ik dacht dat ik wel een aantal weken mee bezig was :P Nu eerst maar even de inhoud uitbreiden (ook voor engels/duits) en dan maar eens aan de lay-out gaan werken, ik vind die bovenbalk niet zo fijn aangezien die 13% inneemt en dit voor sommige schermen/resoluties dus erg nadelig uitpakt:) Maar dat komt later dit seizoen nog wel

• Cadezo
  • Niet online
Fijn dat je er blij mee bent en Succes met de site verder!

• Cadezo
  • Niet online
Ik was het een beetje vergeten (dacht er weer aan, omdat het ter sprake kwam in een ander topic - met die leuke reacties...), maar je formulier is niet beveiligd tegen spammers...

het lijkt niet zo'n groot probleem met een kleine site, maar je weet maar nooit... op http://www.vevida.com/NL/service_onderwerp.asp?owid=240 staat goede informatie om dit tegen te gaan.
Pagina: 1