Toon posts:

[Overclocken] E6300 op P5B-E

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan mijn systeem te gaan overclocken en ik heb hier een aantal vragen over.

Mijn systeem
C2D E6300 met Intel fabriekskoeler
ASUS P5B-E
2x 1GB Twinmos DDR2 667 Mhz
Saphire 1950 Pro 256 mb

Ik had een overclock in gedachten waarbij het geheugen niet wordt overgeclocked. Klopt het dat ik dan de geheugensnelheid moet instellen op DDR-533 Mhz zodat de FSB:RAM = 1:1 en vervolgens de FSB moet verhogen van 266 naar 333? Dan loopt het geheugen toch weer op de normale snelheid?

De CPU snelheid wordt bij een 333 FSB 7 x 333 = 2.331 Ghz. Momenteel is de CPU temperatuur ongeveer 50 graden C. Zou de temperatuur op de nieuwe snelheid een probleem worden, en denken jullie dat een spanningsverhoging nodig zal zijn?

Verder heb ik nog de vraag in hoe verre je videokaart last kan hebben van een overclock. Ik zag in mijn bios dat ik ook nog de waardes van PCI frequentie enzo kon veranderen, zou ik die gewoon op AUTO moeten laten staan?

Ik zal uiteraard voorzichtig te werk gaan zoals beschreven staat in faq's van overclocken, stapje voor stapje, en dan een stability test doen.

Bij voorbaat dank voor hulp!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vragen over Overclocking horen in Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen.

De meeste vragen die je stelt worden daar in de FAQ beantwoord. Ga daar eens lezen :)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.