Sinds een half jaar heb ik een nieuwe pc, samengesteld uit componenten waarvan ik verwachtte dat deze hard zouden clocken, maar mijn overclockt valt best tegen. Een vriend van mij haalt 420x8 op een E6400, terwijl ik vast zit tegen de welbekende 370FSB wall, ik draai dus 370x9.
Ik las gister een verhaal over straps, waarbij ik mijn CPU op een strap van 1333 zou moeten lopen, en mijn NB op een strap van 1066. Daardoor gaat de CPU een stuk harder, schijnt. Wie kan mij precies uitleggen hoe dit werkt want ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord van straps. Er wordt voor de rest ook niet echt duidelijk uitgelegd hoe het werkt, er wordt vooral gesmeten met RAM timings en ratio's.
Met andere straps zou ik over de 370FSB wall moeten kunnen komen. Wat ik tevens begrepen heb is dat dit bord dit helemaal niet kan?
(Eventueel na een bios update? Changelog van DFI zegt niks over straps...)
Specs:
E6600 @ 370x9, 1.375V, watercooled.
2x1024MB OCZ PC6400CL4 @ 700mhz oid, laag iig.
DFI Infinity 975X/G, watercooled.
8800GTS 320MB
Ik denk dat het probleem met deze OC wel in DOC mag want hij moet > 50% oid gaan halen en is watercooled.
Ik las gister een verhaal over straps, waarbij ik mijn CPU op een strap van 1333 zou moeten lopen, en mijn NB op een strap van 1066. Daardoor gaat de CPU een stuk harder, schijnt. Wie kan mij precies uitleggen hoe dit werkt want ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord van straps. Er wordt voor de rest ook niet echt duidelijk uitgelegd hoe het werkt, er wordt vooral gesmeten met RAM timings en ratio's.
Met andere straps zou ik over de 370FSB wall moeten kunnen komen. Wat ik tevens begrepen heb is dat dit bord dit helemaal niet kan?
Specs:
E6600 @ 370x9, 1.375V, watercooled.
2x1024MB OCZ PC6400CL4 @ 700mhz oid, laag iig.
DFI Infinity 975X/G, watercooled.
8800GTS 320MB
Ik denk dat het probleem met deze OC wel in DOC mag want hij moet > 50% oid gaan halen en is watercooled.
There is no replacement for displacement!