Beste helpdesk volgens Tweakers

Pagina: 1
Acties:
  • 516 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RonnieGoodvibes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-12 11:36
Beste medetweakers.

ik dacht laat ik eens een leuk topic openen.

Graag zou ik eens willen weten welke helpdesk het beste is van de internet service providers
volgens ons als tweakers ''soort tweakers helpdesk award'' (evt kleine eigen ervaring erbij zetten over jou mening beste of slechtste helpdesk)

ben zeer benieuwd wat de uitslag hier van word.
ik zal zelf een poll bijhouden en na ongeveer 2 weken zal ik deze hier posten.(mits toestemming mod)

dus zou zegen laat jullie horen voor de tweakers helpdesk award

mvg amd :)

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

mrsar

waar een sar is,is een wodka

echte tweakers hebben geen helpdesk nodig :P

maar ik heb alleen ervaring met telebyte helpdesk (2x) dat de verbinding eruit lag en dit dus uiteindelijk niet mijn kant was (alles gechecked) 1e keer bij telefoontje is alles gereset aan hun kant en werkte het weer,2e keer vanaf me werk mailtje gestuurd,mailtje terug en bij thuiskomst werkte het weer :)
nu al 3 jar geen helpdesk meer nodig gehad :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Wij zitten hier thuis al jaren bij de Kabelfoon/ Caiw en we hebben ook 'n aantal keer moeten bellen.
Internet lag er dan uit, of ik kon geen draadloze verbinding maken met m'n laptop en dergelijke..

Elke keer gewoon uitvoerig te woord gestaan, telefoon op de speaker gezet en hele stappenplannetjes nagelopen met de helpdesk-medewerker(s), ook altijd erg uitvoerig!

Kabelfoon/ Caiw heeft dus imho een erg goede helpdesk, goede hulp en ze weten waar ze over praten!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-12 19:40

Zenix

BOE!

Over algemeen hebben tweakers geen helpdesk nodig, heb wel vaak emails gestuurd naar demon helpdesk die helaas overgenomen is en had altijd dezelfde middag antwoord. Ik heb nooit in de 7 jaar dat ik internet gebruik hoeven te bellen naar de helpdesk :) Nu zit ik bij tiscali en als ik klein vraagje hebt mail ik ook gewoon en die reageren ook erg snel en goed. Kortom ik heb alleen maar goede ervaringen met helpdesks. Natuurlijk als je internet niet werkt moet je bellen, maar dat is bij mij nooit echt geval geweest. Anders is emailen het makkelijkste en goedkoopste vind ik. Het beste is gewoon een goeie isp kiezen zodat je amper helpdesk nodig hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Zenix op 26-04-2007 12:17 ]

• RonnieGoodvibes
idd tweakers hebben weinig vaak de helpdesk nodig dat weet ik.
maar het is wel leuk om te horen als een tweaker een helpdesk belt dat de tweaker kan bepalen wat ong de deskundigheid is van bv de helpdesk(soms helpt een tweaker een ander persoon van een andere provider waar een raar probleem bv is en moet hiervoor de provider bellen van de persoon die zij of hij helpt)

mvg

amd

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Het is onmogelijk om via GoT vast te kunnen stellen wat de beste helpdesk is. De meeste mensen hebben namelijk ervaring met 1 of 2 helpdesken en per tweaker kan de ervaring over de kundigheid van de helpdesk sterk verschillen.

Je kan dan nog beter specifiek gaan zoeken in GoT op zoek naar de hoeveelheid klachten over een helpdesk.

Maar dat is slechts mijn mening.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Cistron helpdesk :)
Paar keer maar moeten bellen, direct iemand aan de lijn.
Aantal keren instellingen doorgelopen, wat checks, goede duidelijk info.
1x brief van de Riaa, hebben ze ook netjes geadviseert wat te doen etc.

Helaas is Cistron nu Xs4all, welke op dit moment behoorlijk wat tegenslag heeft.

Slechtste ooit, Zonnet.
Half uur met zo'n vet betaald telefoonnummer, verhaal uitgelegt en krijg 3x te horen dat ik inbelnummer moet veranderen. Met het antwoord dat ik hier praat over een ADSL verbinding, moest ik maar gewoon de handleiding volgen. |:(

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• RonnieGoodvibes
Helaas is Cistron nu Xs4all, welke op dit moment behoorlijk wat tegenslag heeft.

xs4all klanten werden vaak gehelpt door de helpdesk van direct adsl(kpn)maar nu heeft xs4all zelf de applicatie's wat ddsl ook heeft en helpen zij nu zelf hun klanten.

kpn helpdesk verwijst deze klanten ook nu gewoon naar hun eigen isp(dus xs4all)
die moet in staat zijn zelf de dingen nu uit te zoeken.

mvg

amd

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een gemiddelde tweaker heeft idd meestal geen helpdesk nodig - behalve als er iets misgaat met de lijn. Alles wat tot aan mijn kabelmodem gaat kan ik zelf, daarna wordt het lastig. Als er daar iets mis zit heb je toch echt een helpdesk nodig.
Overigens volstaat het dan meestal om meteen als je een helpdeskert aan de lijn krijgt, aan te geven wat je al allemaal gedaan hebt en dat je van wanten weet, om vervolgens naar de tweede lijn te vragen. Eerste lijns werkt toch vaak via een intake-flow en die kun je dan meteen overslaan. Het gooien met specifieke termen als het hard instellen van IP-adressen, DHCP-lease vernieuwen, controleren op open poorten en pings en traceroute's werkt meestal vrij overtuigend om dan ook meteen de 2e lijn aan de telefoon te krijgen :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Miki
  • Nu online
RonnieGoodvibes schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:18:
idd tweakers hebben weinig vaak de helpdesk nodig dat weet ik.
maar het is wel leuk om te horen als een tweaker een helpdesk belt dat de tweaker kan bepalen wat ong de deskundigheid is van bv de helpdesk(soms helpt een tweaker een ander persoon van een andere provider waar een raar probleem bv is en moet hiervoor de provider bellen van de persoon die zij of hij helpt)

mvg

amd
Google en GoT search is voor vele tweakers de beste helpdesk. Een helpdesk heeft weinig zin omdat de meeste helpdesk medewerkers geen flauw idee hebben om wat voor product het gaat. 8 van de 10 keer dat je een helpdesk belt volgen ze een stroomschema op hun scherm of uit een map.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik was vroeger erg tevreden over xs4all, maar sinds ik een keer meer dan een uur aan de lijn heb gehangen waarbij ik blijkbaar uit de wachtrijcomputer was gevallen en bij de hoofd helpdesk uitkwam is het wat minder :|
XS4all kreeg je vroeger eigenlijk direct iemand aan de lijn, en dat is dus blijkbaar niet meer zo :/

Vroeger had ik Wirehub internet (nu easynet) en die hadden ook een erg toffe (geschifte :P ) helpdesk, geen idee hoe dat nu is :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

ik heb zelf nogal slechte ervaring gehad met tele 2 ivm het modem wat ik opgestuurd zou krijgen.
heb namelijk 4 modems van de isp gekregen en die waren allemaal voor isdn.
maar ik heb gewoon analoog na 2 maanden geouwehoer heb ik toen maar zelf een modem/router gekocht en de instellingen van internet geplukt.
het internet werkte daarna ook wel ( niet super maar het werkte afstand wijkcentrale is nogal groot)
en het werkt nu ook wel maar was er niet blij mee want ik was een behoorlijk bedrag kwijt voor een splitter en een modem.
daarna ben ik overgestapt naar ipb van kpn zonder een probleem en het werkt perfect...
installatie duurde een kwartier en de telefoon was ook binnen een kleine 2 uur actief.
ik ben dus wel blij met kpn heb het nu 4 maanden zonder 1 probleem te hebben gehad

• RonnieGoodvibes
moto-moi schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:33:
Ik was vroeger erg tevreden over xs4all, maar sinds ik een keer meer dan een uur aan de lijn heb gehangen waarbij ik blijkbaar uit de wachtrijcomputer was gevallen en bij de hoofd helpdesk uitkwam is het wat minder :|
XS4all kreeg je vroeger eigenlijk direct iemand aan de lijn, en dat is dus blijkbaar niet meer zo :/

Vroeger had ik Wirehub internet (nu easynet) en die hadden ook een erg toffe (geschifte :P ) helpdesk, geen idee hoe dat nu is :)
geschifte helpdesk :P zou idd wel leuk zijn een helpdesk met mensen die ook wat lol maken en niet alles opreutelen als robots af en toe :P

moet zeggen @home begint wel robot achtig te klinken
ze doen alles volgens het boekje en als het daar van af wijkt dan word 1 de verbinding verbroken of als je geluk hebt je word doorgezet naar de 2e lijn.

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 23:19
Ik werk momenteel bij een helpdesk, vind zelf wel irritant dat je soms mensen niet (direct) verder kan helpen... (met dus ECHTE problemen)
Over het algemeen krijg je hele algemene problemen binnen, bijv router instellen... of het instellen van de verbinding (met bijv email)

Ik heb zelf voor dit soort problemen nooit de helpdesk nodig, net als andere tweakers, maar dat is wel waar 'de helpdesk' veelal voor gebruikt wordt :+... Denk daarom dat we idd geen (goede) contest kunnen houden hier het GoT :O

Heb zelf wel ervaring met xs4all gehad, aantal jaren geleden super geholpen... Laatste jaar was het echt PRUT :X... Zwaar overrated momenteel de helpdesk van xs4all... Ze loggen niets, als je voor de 2e keer belt met je probleem moet je alles weer uitleggen heel irritant |:(

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-11 08:03

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik werk dus ook zelf bij een helpdesk (kpn) net zoals mijn voorganger MasterM,
Ik vind persoonlijk de helpdesk van de Postbank erg top.
En vind het zelf ook irritant dat ik niet alles kan doen voor de klant wat ik zou willen doen.

Verwijderd

Totaalgeflipt schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:09:
Ik werk dus ook zelf bij een helpdesk (kpn) net zoals mijn voorganger MasterM,
Ik vind persoonlijk de helpdesk van de Postbank erg top.
En vind het zelf ook irritant dat ik niet alles kan doen voor de klant wat ik zou willen doen.
ik werk ook voor de kpn.
en ik ben wel blij met het nieuwe programma waarmee de eerste lijn zelf metingen kan verichten.

• RonnieGoodvibes
MasterM schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:03:
Ik werk momenteel bij een helpdesk, vind zelf wel irritant dat je soms mensen niet (direct) verder kan helpen... (met dus ECHTE problemen)
Over het algemeen krijg je hele algemene problemen binnen, bijv router instellen... of het instellen van de verbinding (met bijv email)

Ik heb zelf voor dit soort problemen nooit de helpdesk nodig, net als andere tweakers, maar dat is wel waar 'de helpdesk' veelal voor gebruikt wordt :+... Denk daarom dat we idd geen (goede) contest kunnen houden hier het GoT :O

Heb zelf wel ervaring met xs4all gehad, aantal jaren geleden super geholpen... Laatste jaar was het echt PRUT :X... Zwaar overrated momenteel de helpdesk van xs4all... Ze loggen niets, als je voor de 2e keer belt met je probleem moet je alles weer uitleggen heel irritant |:(
ook goede contest houden deels mee eens.
maar ervaringen uitwissel kan wel zeer goed waardoor we toch een goed beeld krijgen over het algemeen hoe tweakers denken over de gemiddelde helpdesk van xxx provider.

• PixelJunkie
  • Laatst online: 12-05 12:53
Bij Casema word je heel correct behandeld, wel jammer dat het een 10ct per minuut gepsrek is...

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:34

Dido

heforshe

Beste helpdesk? Deze natuurlijk :X

[ Voor 18% gewijzigd door Dido op 26-04-2007 13:48 ]

Wat betekent mijn avatar?

• SinergyX
  • Laatst online: 11:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dido schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:47:
Beste helpdesk? gatehering.tweakers.net natuurlijk :X
Een van de weinige die je nonstop doorsturen naar google hoor :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• RonnieGoodvibes
:P bedoel helpdesk die je kunt bellen :-)

• Resistance_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 16:16
Beetje een flauw inkoppertje. Alhoewel het misschien nog wel net onder de term helpdesk zou vallen.

help•desk (de ~ (m.))
1 afdeling met deskundigen die medewerkers of klanten helpen bij technische problemen

Ligt er dus maar net aan hoe ruim je medewerkers/klanten interpreteert. In zekere zin zijn de 'normale' gebruikers van GoT klanten van de moderators. Aan de andere kant verwacht je bij een helpdesk een kant en klaar antwoord, dit is niet de procedure die GoT er op nahoudt

• mjax
  • Laatst online: 10:42
Mijn persoonlijke ervaringen:

Beste helpdesk
Tele2: Mijn vader heeft een DSL verbinding bij Tele2. En bij voorkomende problemen (wachtwoord of instellingen vergeten), lijnsnelheid niet optimaal, niet werkende mailserver lossen ze deze problemen snel en zeer gebruikersvriendelijk op.

Slechtste helpdesk
TweakDSL: Als je niet heel goed thuis bent in de wereld van modems flashen, je geen kennissen met soortgelijke modems hebt, je niet precies weet hop VoDSL en andere internetprotocollen werken, dan ben je bij TweakDSL aan het verkeerde adres. Ik kan pagina's vol schrijven met de absurde antwoorden die ik op gestelde vragen heb gehad. Laat ik een mooie als voorbeeld nemen: bij aanleg van de lijn (wat veel voeten in aarde had, omdat de lijn niet vrijgegeven wilde worden door KPN om duistere redenen, maar waarbij TweakDSL helemaal niets heeft gedaan om dit op te lossen) kreeg ik een ISDN modem, terwijl ik een POTS moest hebben. Bellen met de helpdesk leverde als antwoord: "Je schijnt zo'n modem te kunnen flashen van ISDN naar POTS. Moet je maar eens op zoek gaan naar andere firmware." Nu ben ik niet de onhandigste, dus hier ben ik wel uit gekomen, maar ik zou eerder een antwoord verwacht hebben in de trant van "Onze excuses meneer, we sturen u direct een POTS modem toe." Het was tenslotte hun fout!

Samengevat krijg je bij TweakDSL echt het gevoel dat de service er voor "tweakers" is, klantgerichte ondersteuning op gebruikersniveau is er niet echt bij. Ik ben dan ook heel blij dat ik sinds gisteren weer bij @home zit. Maandag aangevraagd, woensdag installatiepakket in huis, 10 minuten later online. Zo kan het dus ook!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:22:
[...]

ik werk ook voor de kpn.
en ik ben wel blij met het nieuwe programma waarmee de eerste lijn zelf metingen kan verichten.
Daar ben ik ook blij mee, mijn grote vriendin

• prutser001
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb met meerdere helpdesks gebeld in het verleden en nu (Casema/Caiw/Xs4all-Kpn/@home) en het is maar net wie je aan de lijn krijgt de ene keer krijg je iemand die je wilt helpen de andere keer heb je er zo een die het geen zak intresseert en waar dus eigenlijk niets uitkomt.

Mijn beste ervaring is nog wel Xs4all-Kpn(Kpn lijndienst), Casema het ergste.
Caiw was verschillend ene keer wordt je fatsoenlijk te woord gestaan en geholpen de andere keer wordt je afgeblaft omdat ze het zelf niet snappen. Voor Kpn geldt hetzelfde, maar is ook erg afhankelijk van de afdeling.

Maar wat maakt een Helpdesk goed? De kennis en/of de persoon die je aan de telefoon krijgt?
Of het nummer gratis is, wachttijden, doorverbindings snelheid, afhandeling?

Er zijn gewoon een hoop criteria waar je een helpdesk op kunt beoordelen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

ik als kpn'er vind ons de beste....wij lopen alles altijd op te lossen voor bv xs4all en orange.
ONNIEEEE DOPJE1982! }:O

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 22:30

Zerora

Ik Henk 'm!

Deze toch: Hlpdsk

:D

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

ik vond xs4all de beste. En speedlinq de slechste!

• RonnieGoodvibes
prutser001 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 14:06:
Ik heb met meerdere helpdesks gebeld in het verleden en nu (Casema/Caiw/Xs4all-Kpn/@home) en het is maar net wie je aan de lijn krijgt de ene keer krijg je iemand die je wilt helpen de andere keer heb je er zo een die het geen zak intresseert en waar dus eigenlijk niets uitkomt.

Mijn beste ervaring is nog wel Xs4all-Kpn(Kpn lijndienst), Casema het ergste.
Caiw was verschillend ene keer wordt je fatsoenlijk te woord gestaan en geholpen de andere keer wordt je afgeblaft omdat ze het zelf niet snappen. Voor Kpn geldt hetzelfde, maar is ook erg afhankelijk van de afdeling.

Maar wat maakt een Helpdesk goed? De kennis en/of de persoon die je aan de telefoon krijgt?
Of het nummer gratis is, wachttijden, doorverbindings snelheid, afhandeling?

Er zijn gewoon een hoop criteria waar je een helpdesk op kunt beoordelen.
alles in z'n geheel
-wachtijd
-deskundigheid
-snelheid oplossen storingen
-kosten helpdesk /daar tegenovergesteld de kwaliteits prijsverhouding met de helpdesk

Verwijderd

mjax schreef op donderdag 26 april 2007 @ 14:03:
Mijn persoonlijke ervaringen:

Beste helpdesk
Tele2: Mijn vader heeft een DSL verbinding bij Tele2. En bij voorkomende problemen (wachtwoord of instellingen vergeten), lijnsnelheid niet optimaal, niet werkende mailserver lossen ze deze problemen snel en zeer gebruikersvriendelijk op.
wachtwoord? bij tele2? ik ben daar nog nooit echt gebruiksvriendelijk te woord gestaan en toen ik mijn zelf gekocht modem wou installeren en ik vroeg om de instellingen daar van moest ik een half uur wachten en werd ik later terug gebelt door de 2 lijn van hun die werd nog eens erg chaggerijnig omdat ik gebruik maakt van een ander modem...
ik moest daarom van die 2e lijner maar ff een isdn adsl modem aansluiten op mijn lijn.
ik moest hem zlefs 5 keer uitleggen dat dat niet werkt...
ik wou alleen de instellingen weten meer niet....8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 14:06:
ik als kpn'er vind ons de beste....wij lopen alles altijd op te lossen voor bv xs4all en orange.
echt een "wij van wc-eend .... " reactie, je bent niet representatief, eigenlijk zou je uitgesloten moeten worden van deelname >:)

Verwijderd

De ervaring is dat KPN en XS4ALL altijd naar elkaar verwijzen en dat de consument van het welbekende kastje naar de muur wordt gestuurd zodat het dus altijd minimaal een week duurt voordat er een monteur komt kijken waarna het een KPN (hardware) probleem blijkt te zijn :P

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-11 09:10

Jan20

CMJJKFE

Ik zit zelf bij Tweakdsl had door mijn eigen klooien gezorgd dat de lijn niet meer werkte Tweakdsl mij zelf opgebeld dat mijn internetlijn was geblokkeerd hierdoor. De instellingen thuis veranderd 2 uur laten whoppa de lijn werkte weer, echt top _/-\o_

CMJJKFE

• prutser001

prutser001

RonnieGoodvibes schreef op donderdag 26 april 2007 @ 14:13:
[...]

alles in z'n geheel
-wachtijd
-deskundigheid
-snelheid oplossen storingen
-kosten helpdesk /daar tegenovergesteld de kwaliteits prijsverhouding met de helpdesk
Xs4all/Kpn. (geen ervaring met IPB :) )
Wachttijd : 7/10 (Kun je checken op hun website wat ~aantal wachtenden zijn, en dus bellen als het rustig is)
Deskundigheid : 8/10 (Wisselt wel, de ene weet meer dan de ander)
Snelheid oplossing : 7/10 (Zolang je niet met de '1ste lijns' van Kpn te maken hebt gaat alles goed:P )
Kosten : 9/10 (Lokaal tarief)

Caiw.
Wachttijd : 5/10 (Duurt meestal LANG, 1 keer meegemaakt dat ik binnen 10 minuten iemand aan de lijn kreeg rest van tijd was 30-45 minuten wachten.)
Deskundigheid : 6/10 (De goeden lijden daar onder slechte, 2 keer een goede medewerken aan de lijn gehad derest was duidelijk minder 'begaafd')
Snelheid oplossing : 6/10 (Duurt gewoonweg te lang, kortste was 1 week, langste 3 weken)
Kosten : 5/10 (Geen idee, 0900 nr dacht ik?)

Over Casema laat ik me niet uit omdat het woordgebruik denk ik niet gewaardeerd wordt, voor mij 1/10 voor alles, simpele 'splitter' kunnen ze al niet opsturen, terugbellen hebben ze nog nooit van gehoord.

@Home eigenlijk hetzelfde moet allemaal lang duren, kundig personeel is zeldzaam, niets is mogelijk als het niet op het scherm staat, ook hier zwaar onder de maat 1/10.

Je betaalt voor je abbo/lijn internet (en extra services) dan zou je toch mogen verwachten dat er toch iemand is die je kan vertellen of er iets wel/niet mogelijk is? Of in iedergeval een fatsoenlijk antwoordt kan geven bij problemen?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Gelukkig beschilt xs4all nu over eigen apllicatie's en hoef je niet meer dvz te worden :)

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:25

McMiGHtY

- burp -

Beste helpdesk..de Eurorings helpdesk van KPN, tweede plek ePacity helpdesk KPN.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Verwijderd

Totaalgeflipt schreef op donderdag 26 april 2007 @ 14:35:
Gelukkig beschilt xs4all nu over eigen apllicatie's en hoef je niet meer dvz te worden :)
dat klopt maar ze verwijzen klanten nog steeds naar de kpn terwijl het hun taak is om het op te lossen het zelfde geld voor orange en tele 2.
en hierbij bedoel ik storingen en gebruikersnaam en wachtwoord mail instellingen etc

ze heten internet SERVICE providers.

af en toe vraag ik mij af wat het woordje SERVICE bij die providers betekend.

• RonnieGoodvibes
moet zeggen

dat worldonline vroeger ook zeer goede service had.
nu is dat planet en is de service hiervan nog steeds goed.

komt omdat planet/hetnet/ddsl onder kpn vallen en onder 1 helpdesk vallen
dus de weg naar kpn zelf toe is ook bij deze providers kort.

Verwijderd

RonnieGoodvibes schreef op donderdag 26 april 2007 @ 15:14:
moet zeggen

nee nog niet dat zit er aan te komen het zijn nog 2 apparte afdelingen.
in de toekomst gaat het dus 1 geheel worden en dat is ten gunste van de klant en de medewerkers.
O-)

• kalizec
  • Laatst online: 00:18
RonnieGoodvibes schreef op donderdag 26 april 2007 @ 15:14:
moet zeggen

Tenzij ik mij heel sterk vergis of jij vanuit een parallel universe post is WorldOnline overgenomen door Tiscali en niet door Planet. (Vroegere Worldonline is nu Tiscali NL) Nu is er wel sprake van een mogelijke overname van Tiscali NL door KPN, maar dat ligt momenteel nog bij de Opta en zal er zeker niet in resulteren dat Planet Tiscali overneemt.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• RonnieGoodvibes
kalizec schreef op donderdag 26 april 2007 @ 15:42:
[...]

Tenzij ik mij heel sterk vergis of jij vanuit een parallel universe post is WorldOnline overgenomen door Tiscali en niet door Planet. (Vroegere Worldonline is nu Tiscali NL) Nu is er wel sprake van een mogelijke overname van Tiscali NL door KPN, maar dat ligt momenteel nog bij de Opta en zal er zeker niet in resulteren dat Planet Tiscali overneemt.
mijn excusses mijn fout bedoel world acces. :-) das wel planet.

• kalizec
  • Laatst online: 00:18
RonnieGoodvibes schreef op donderdag 26 april 2007 @ 15:45:
[...]

mijn excusses mijn fout bedoel world acces. :-) das wel planet.
Inderdaad, nou je het zegt begint er een belletje te rinkelen van World Access -> Planet

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• prutser001

prutser001

Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 14:54:
[...]

dat klopt maar ze verwijzen klanten nog steeds naar de kpn terwijl het hun taak is om het op te lossen het zelfde geld voor orange en tele 2.
en hierbij bedoel ik storingen en gebruikersnaam en wachtwoord mail instellingen etc

ze heten internet SERVICE providers.

af en toe vraag ik mij af wat het woordje SERVICE bij die providers betekend.
Ik ben eigenlijk alleen maar doorverbonden met KPN om mijn lijn te testen (is al ff geleden) en Xs4all/KPN belt tenminste terug als ze dat beloven! dat is voor mij een groot pluspunt, er wordt ook de tijd genomen om de klant te helpen, het enige wat soms kleine irritaties oplevert is na het doorverbinden van de klant, dat de helpdesk medewerker het probleem dat de klant voorgelegd heeft niet 'meegenomen' wordt dus dat je soms het hele probleem nog 3 keer moet uitleggen.
Dit is bij Casema/Caiw/@Home ookzo.

Ik weet hoe het is om telefonisch een 'klant' te moeten helpen en dit kan soms tot grote frustraties lijden door de onkunde van de klant die in de ergste gevallen nog niet weten wat een muis is.

Ik heb denk ik zoals velen wel respect voor de helpdesk medewerkers zolang deze je ook met respect behandeld en niet als een achterlijke (zoals bij Casema!).

Verwijderd

:P ik zeg ook niet dat iedereen het bij xs4all doet maar wat hun kunnen en wij niet is dat hun kunnen contact met ons opnemen en dat doen ze niet meer.
ik denk dat het puur ligt aan de persoon die je aan de lijn krijgt de ene medewerker wil iets meer en doet iets meer.
en de ander wil zo snel mogelijk van het probleem af en raad de klant aan kpn te bellen.

en wij bij kpn krijgen nu gewoon te horen dat we geen klanten helpen van xs4all tenzij het te maken heeft met de eerste aansluiting of de modem/ splitter die door ons geleverd is

Verwijderd

Dat komt omdat alle shit ook fout gaat bij KPN, en niet bij XS4ALL. Vandaar...

• RonnieGoodvibes
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 18:35:
[...]

Dat komt omdat alle shit ook fout gaat bij KPN, en niet bij XS4ALL. Vandaar...
ben het daar niet geheel mee eens.
voornamelijk zijn er veel problemen door fouten van klanten.
maar wat wij krijgen(kpn)van xs4all zijn bv st780 werkt wirreles niet.
of 546 modem kan niet inloggen. dit zijn zaken die de isp zelf kan oplossen zo niet doorzetten naar de juiste afdeling(via de juiste ingang)dus niet door te verwijzen naar kpn.
ik denk dat xs4all zelf ook kundig genoeg is om hun klanten zelf ook goed te helpen.

mvg

amd

Verwijderd

RonnieGoodvibes schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:24:
[...]

ben het daar niet geheel mee eens.
voornamelijk zijn er veel problemen door fouten van klanten.
maar wat wij krijgen(kpn)van xs4all zijn bv st780 werkt wirreles niet.
of 546 modem kan niet inloggen. dit zijn zaken die de isp zelf kan oplossen zo niet doorzetten naar de juiste afdeling(via de juiste ingang)dus niet door te verwijzen naar kpn.
ik denk dat xs4all zelf ook kundig genoeg is om hun klanten zelf ook goed te helpen.

mvg

amd
dat bedoelde ik dus ook intelboy :P

Verwijderd

In het verleden, heb ik echt goede ervaringen geahd met de helpdesk van InterNLnet. Een kleine partij maar weten waar ze het over hebben en niet te beroerd om je even te helpen met je router.

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 20:50

Younes

Wie, Wat, Waar?

Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 15:19:
[...]

nee nog niet dat zit er aan te komen het zijn nog 2 apparte afdelingen.
in de toekomst gaat het dus 1 geheel worden en dat is ten gunste van de klant en de medewerkers.
O-)
Planet en hetnet adsl helpdesk zijn 1 en dezelfde afdeling...

...en waarom?

Verwijderd

The_Alchemist schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:05:
[...]

Planet en hetnet adsl helpdesk zijn 1 en dezelfde afdeling...
dat klopt.
maar wat ik bedoel is dat in de toekomst kpn direct adsl en het net en planet 1 grote helpdesk wordt.
want de kpn gaat als eerste over de eerste aanleg en modem paketten en verbindingen.
en de isps gaan over over het algemeen mail websites etc.
dit willen ze na de zomervakantie alles wat met adsl te maken heeft op 1 afdeling hebben. :)

• RonnieGoodvibes
maar eve weer on-to-topic voordat dit een kpn helpdesk topic word.

nog meer mensen met ervaringen van anderen helpdesken
zowel goed als slecht.

mvg

amd

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

RonnieGoodvibes schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:58:
maar eve weer on-to-topic voordat dit een kpn helpdesk topic word.

nog meer mensen met ervaringen van anderen helpdesken
zowel goed als slecht.

mvg

amd
Ik vind orange maar een barslechte helpdesk hebben. Ik kreeg een gozer aan de lijn die me niet wilde helpen als ik een korte kabel op de hoofdaansluiting had. Ik had een cat4 utpkabel van 3 meter. Dat kan heel goed, maar het werkte niet. Toen ik de orginele kabel aansluitte (dus zo'n andere halve meter) deed het modem het wel, maar niet direct. Het was de eerste keer dat ik het modem aansluitte, dus ik denk dat het te maken had met de laatste livebox firmware die de modem aan het binnenhalen was. Met mijn eigen 3m. lange kabel werkt het namelijk nu ook... (eigenwijs volk daar)

...en waarom?

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:36:
[...]

dat klopt.
maar wat ik bedoel is dat in de toekomst kpn direct adsl en het net en planet 1 grote helpdesk wordt.
want de kpn gaat als eerste over de eerste aanleg en modem paketten en verbindingen.
dit willen ze na de zomervakantie alles wat met adsl te maken heeft op 1 afdeling hebben. :)
Ow, jah dat is waar! Dat vind ik ook veel beter hoor. Je hebt dan niet te maken van 2 partijen, maar gewoon 1. Op deze manier kan je een klant met connectie problemen of isp gerelateerde problemen altijd helpen. Je word niet van het kasje naar de muur gestuurd.

...en waarom?

Verwijderd

The_Alchemist schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 16:10:
[...]

Ow, jah dat is waar! Dat vind ik ook veel beter hoor. Je hebt dan niet te maken van 2 partijen, maar gewoon 1. Op deze manier kan je een klant met connectie problemen of isp gerelateerde problemen altijd helpen. Je word niet van het kasje naar de muur gestuurd.
ik doe dat al :P
en in de toekomst komt internet en bellen er ook nog bij.
dan wordt het 1 mega helpdesk.
maar dan krijgen de medewerkers erg veel programma's en duren de gesprekken langer :X
maar het kan ook zijn dat er dan nieuwere programma's zijn waarmee je alles kan doen :)

• Bor
  • Laatst online: 11:56

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

In de categorie slechtste helpdesk stem ik ook voor Tweakdsl. Veel problemen mee gehad, vaak geval van wel de klok horen luiden maar ...

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:36:
[...]

dat klopt.
Goh, *nu* al? /sarcasme
Ben blij dat XS4ALL niet bij het SNT/KPN Contact verhaal zit, en hopen dat dat ook zo blijft. Met alle respect voor de 1ste lijners bij SNT, maar zij hebben niet bepaald een goede naam. Scriptjes voorlezen enzo, ik heb die scripts gezien.. niet grappig

Daar wil ik jullie KPN'ers niet persoonlijk mee aanvallen hoor, ik werk namelijk ook bij KPN, maar dan bij de eigenwijze tak :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2007 20:20 ]

• AB-Systems
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10-2023
betere helpdesken:
XMS - InterNL
Hier op GoT heeft een van de medewerkers een forum geopend met alles over hun glasvezel diensten.. niet meer dan perfect, nagenoeg elke dag reactie van XMS of andere gebruikers die het probleem kunnen oplossen.. verder telefonisch een paar keer wat vragen gehad over toekomst plannen (mogelijkheden van hun diensten..) word perfect te woord gestaan en heb het idee dat nagenoeg alles wat er 'zit' voldoende kennis heeft.

T-Mobile
Niet heel vaak nodig gehad maar soms heb je wat van die vraagjes over telefoonkosten ofzo.. je belt ze op (gratis nummer!) wachttijd is nooit lang (heb ik in ieder geval nog niet meegemaakt) en word altijd netjes geholpen.. en als je vraag waar je in eerste instantie mee kwam beantwoord is vragen ze altijd netjes of je nog meer vragen hebt ofzo..

Dell (zakelijke kant)
paar keer gebruik van moeten maken.. en het was perfect.. had wat vragen waar de 1e lijns niet zo over kon helpen (behoorlijke technische vragen waarvan ik het ook niet verwacht had dat ze het zouden oplossen) wordt er netjes vermeld dat het iets is voor de technische dienst en dat die binnen 2 a 3 uur terug zullen bellen zodat die tijd hebben om zich wat te verdiepen in het probleem enzo. verder voor garantie is een afspraak zo gemaakt, je bent niet eerst een half uur aan het uitleggen wat je wilt maar ze geloven het gelijk en ze vragen niet naar de bekende wegen..

Slechte helpdesken
Planet
paar keer moeten bellen voor een webhostings pakket van een kennis.. je word van het kastje naar de muur gestuurd.. ze wisten niet eens bij wie ik er voor moest zijn, heb ongeveer 3 keer KPN aan de telefoon gehad want ze dachten dat het daar zou zitten.. terwijl die van niks wisten.. beetje jammer... maar probleemgevallen heb je altijd..

UPC
Ze mogen daar niks meer dan het boekje voorschrijft volgens mij.. paar keer gevraagd naar iets van een manager ofzo maar ze mogen je er niet mee doorverbinden.. ze staan je slecht te woord en vaak moet je dingen 3 x vertellen voordat ze het geloven / in de gaten hebben.

Verwijderd

Beste: UPC
Slechtste: XS4ALL

Al vele jaren zit ik bij XS4ALL, maar na een overstap van MXStream naar XS4ALL Only heb ik al ruim een maand geen internet verbinding. XS4ALL doet vele beloftes, zoals terug bellen, probleem oplossen en een tegemoetkoming. Niets hiervan wordt nagekomen. Is het probleem een beetje groter dan normaal, wordt je gewoon genegeerd. XS4ALL? Nope, XS4SOME. Ik heb maar opgezegd.

• TeeDee
  • Laatst online: 10:26

TeeDee

CQB 241

Puur uit eigen ervaring:
goed
Kabelfoon/CAIW heeft imo een prettige, rustige helpdesk. Niet dat ik ze vaak heb hoeven te bellen in de 6 jaar nu ofzoiets, maar vrij vlot (behalve bij storing in mijn dorp, dan hangt iedereen in de telefoon) geholpen.

slecht
Voor Kabelfoon had ik een jaar of 4 WXS (nu planet): mijn god wat een drama. Het was toen wel dailup (28k8) dus er kon van alles mis zijn :). Exacte details e.d. weet ik niet meer, maar toen was dat gewoon ruk. En dat zal voor mij ook altijd zo blijven.

voortaan maar eens naar de datum kijkenen nu met bril ;)

[ Voor 7% gewijzigd door TeeDee op 08-05-2007 09:55 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Rik.Reinink schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:46:
Bij Casema word je heel correct behandeld, wel jammer dat het een 10ct per minuut gepsrek is...
Mee eens. Heb ze net aan de lijn gehad, prima geholpen :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
solcon anyone?

Gratis helpdesk, snel iemand aan de lijn die ook zeker deskundig is. Altijd zéér netjes geholpen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 20:17:
[...]

Goh, *nu* al? /sarcasme
Ben blij dat XS4ALL niet bij het SNT/KPN Contact verhaal zit, en hopen dat dat ook zo blijft. Met alle respect voor de 1ste lijners bij SNT, maar zij hebben niet bepaald een goede naam. Scriptjes voorlezen enzo, ik heb die scripts gezien.. niet grappig

Daar wil ik jullie KPN'ers niet persoonlijk mee aanvallen hoor, ik werk namelijk ook bij KPN, maar dan bij de eigenwijze tak :P
Heb zelf in het verleden ook bij SNT gewerkt in België voor de KPN pakketten die zij verkochten + inkomende helpdesk. En de scripts die ik daar heb gezien wordt je idd niet echt vrolijk van :X
En laat ik nou het type XS4ALL zijn die NET een beetje meer tijd neemt voor de klant op het probleem op te lossen (wat volgens de script niet mag, omdat je van de klant een notie moet maken en dat je dan maar mag hopen dat de klant door de 2de of 3de lijns helpdesk terug wordt gebeld) uiteindelijk uit geboenjoerd...... Achteraf gezien ben ik maar blij dat ik daar niet meer zit!

Huidige situatie:
Provider: XS4ALL-ONLY
abbo 8000 / 1024
downtime: afgelopen jaar 2006 1x downtime gehad van 14 minuten :)
Voor dit jaar nog 0
Helpdesk: Zeer goed, en vooral mensen aan de lijn gehad die geïnteresseerd zijn in de materie van internet + ADSL.
Kosten: 59 eur pm. Ze zijn zeker niet de goedkopere ISP, maar wel betrouwbaarder in de uptime, en hebben zeer gedegen kennis in huis, wat de prijs een hoop goedmaakt. Je kent het gezegde ook wel "goedkoop is vaak duurkoop" Voor mij is betrouwbaarheid en stabiliteit in de ADSL verbinding hoog aangeschreven.
Pagina: 1