[VISTA] Netwerk (locaties) weg

Pagina: 1
Acties:

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
Hoi,

Ik run nu al een tijdje Windows Vista 32bit.
Nu vind ik nergens in mijn explorer mijn netwerk (locaties) nog.
Zelfs wanneer ik \\computernaam ingeef doet ie er niets mee.
Mappen delen gaat wel nog enz ...

Enig idee hoe ik dit kan terugkrijgen ?

cheers,

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Heb je toevallig een firewall aanstaan?
En zitten de computers in dezelfde werkgroep als jij, of hangen ze alleen aan hetzelfde netwerk?

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Verwijderd

Heb je in het NetworkCenter wel de optie Share files and folders ingesteld? En wat doet Vista als je \\<ipadres> doet?

• jverdeyen
@qtee: firewall staat uit, maar hier heeft het niets mee te maken
@Arend: jep share opties staan aan, maar is ook niet de oorzaak.
\\pcnaam of \\ip geeft net hetzelfde aangezien de toepassing voor deze opties gewoon niet meer te vinden is ofzo ...

Dus heeft iemand een idee welke service of dergelijke dit is?

• Peeetr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05-2022
qtee schreef op donderdag 26 april 2007 @ 20:00:
...
En zitten de computers in dezelfde werkgroep als jij, of hangen ze alleen aan hetzelfde netwerk?
Heb je dat gecontrolleerd? Ik weet van mijzelf ook dat als dat niet zo is, er niets gebeurd

• jverdeyen
Maar daar heeft het niets mee te maken ... het heeft er mee te maken dat dat bepaalde systeembestand voor netwerken ofzo niet te vinden is ...

ja, er zijn netwerken in dezelfde domein.

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik denk toch dat het aan mijn eerdere opmerking ligt. Je computers zitten allemaal aan één netwerk, natuurlijk, maar als ze niet allemaal in dezelfde werkgroep zitten, zie je ze niet. Dan ga je allemaal onafhankelijk van elkaar internet op e.d.
Mappen delen gaat wel, alleen is er niemand om ze mee te delen aanwezig!

Ik heb dit ook gehad en heb het opgelost in de geavanceerde instellingen voor netwerk, daar kon ik de computer toevoegen aan een werkgroep (draai ook Vista). Probeer het in plaats van oplossingen meteen af te wijzen omdat je een vooroordeel hebt waar het aan zou liggen. Baat het niet, dan schaadt het niet, toch? En heb je überhaupt al iets geprobeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Velvet op 27-04-2007 14:09 ]

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

• jverdeyen
Jep die dingen heb ik al geprobeerd.
En wanneer ik iets probeer te openen ivm lokaal netwerk, start het gewoon niet op.
Het is daarmee dat ik denk dat gewoon de systeembestanden voor dit onderdeel verdwenen zijn ofzo ...

edit: het is terug! k'heb wa in men services zitten prullen en onderdelen van vista opnieuw geinstalleerd ... beetje dom want nu weet ik niet hoe het kwam dat het weg was :(

[ Voor 28% gewijzigd door jverdeyen op 27-04-2007 14:42 ]

• Peeetr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05-2022
Dat de systeembestanden weg zijn, is bijna onmogelijk. Je hebt ook geen foutmeldingen gekregen?Wat ook nog wel eens kan..als je naar mijn netwerk gaat, is het accepteren van netwerken. Je krijgt dan zo'n soort balk zoals bij IE, als eer Active-X onderdelen moeten worden geaccepteerd. Dat is geloof ik alleen de eerste keer.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

jverdeyen,

Mag ik je vragen om iets meer moeite te steken in je posts?

Het is niet de bedoeling dat alle informatie uit je getrokken moet worden; een goede topicstart vermeldt al de dingen die je zelf opgezocht en geprobeerd hebt.
dat is iets wat we hier wel verwachten van je; zie ook de Windows Clients - Policy .

Verder: al geprobeerd om met een herstelpunt van vóór je probleem te kijken of het dan wel werkt?
Dat zou mijn eerste stap zijn als je vermoedt dat er 'systeembestanden' missen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

\\127.0.0.1 wat krijg je dan als resultaat?
jverdeyen schreef op donderdag 26 april 2007 @ 11:54:
Zelfs wanneer ik \\computernaam ingeef doet ie er niets mee.
Hoe weet je dat die niks doet? Krijg een foutmelding?

• jverdeyen
Wanneer ik een ip of computernaam ingaf, zei hij dat hoe het niet kon vinden ("Geen toegang tot pad...")
Een ping naar dit ip was dan weer wel succesvol.

Verder wanneer ik vroeg in het netwerkcentrum om alle computers weer te geven, deed hij na het klikken gewoon niets. Geen foutmelding.
Pagina: 1