Twee server in loadbalencing plaatsen dmv NLBM

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik ben op mijn stage bezig met een klus, het is de bedoeling om twee terminal service achter een load balencing server te plaatsen.
Nu heb ik de terminal server als volgt geconfigureerd:

Afbeeldingslocatie: http://img216.imageshack.us/img216/8051/foutmeldingbu6.th.jpg

Iemand enig idee? bij Terminal 1 blijft de status op Converging.

Groet

Joost

edit: Ik draai hier 3 window 2003 servers

Ik heb zelf al zeker wel gezocht, en het is gewoon een opdracht binnen een groot project wat ik wat meer informatie over wil hebben.

Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/1429/asdfkv9.th.jpg

ik maak gebruik van multicast

[ Voor 29% gewijzigd door Aapie op 26-04-2007 11:28 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Er staat in je printscreen duidelijk een error mbt de NIC-configuratie van 1 van de servers. Ook staat erbij dat je erop kunt dubbelklikken voor meer info, dit al eens gedaan?

Hoe is de inrichting verder gedaan? NLB in multicast of unicast mode? Hoe ziet het achterliggende netwerk eruit? Zie ook:

Network Load Balancing Connection to a Virtual IP Address Not Made Across a Switch

En ook niet onbelangrijk, wat heb je zelf allemaal al uitgezocht en geprobeerd? 't is wel de bedoeling dat je je stageopdracht zelf uitvoert ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• hstuivenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-02 10:07
Vergeet ook vooral de cross cable tussen de twee TS'en niet. Hiermee wordt de cluster informatie uitgewisseld.

• marsman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-02 15:47
hstuivenberg schreef op donderdag 26 april 2007 @ 11:19:
Vergeet ook vooral de cross cable tussen de twee TS'en niet. Hiermee wordt de cluster informatie uitgewisseld.
Dat is onzin met een NLB Cluster.

Vooral de Unicast/Multicast settings zijn belangrijk, zoals Question Mark al zei.

_/\_/\_/\__/\___/\___________"Braindead, now it's real"

• Zoetjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Als ik het goed had, en wanneer je Terminal Server Session Directory zou gaan gebruiken, beschik je geloof ik automatisch over TS Loadbalancing, zonder dat je hier NLB voor hoeft te gebruiken.

Voordeel is ook dat, wanneer je maar één sessie tegelijk per gebruiker toestaat, gebruikers automatisch inloggen op de zelfde machine als waar hun eventuele verbroken sessie op loopt.Vereist wel dat je TS machines Windows 2003 Enterprise Server draaien. De Session Directory dient op "een" Windows 2003 machine te draaien (Standard, SBS, Enterprise); dit is gewoon een standaard Disabled service die je eenvoudig kunt Enabelen en Automatisch kunt laten starten.

[ Voor 11% gewijzigd door Zoetjuh op 27-04-2007 00:49 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Zoetjuh schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 00:47:
Als ik het goed had, en wanneer je Terminal Server Session Directory zou gaan gebruiken, beschik je geloof ik automatisch over TS Loadbalancing, zonder dat je hier NLB voor hoeft te gebruiken.
Nope, Session Directory is een extra "add-on" op een al aanwezig NLB mechanisme.

Uit Overview of the Session Directory Technology in Terminal Services
The requirements for Session Directory are:
  • A network load-balancing solution such as Network Load Balancing, DNS round-robin, or a third-party solution.
  • Two or more terminal servers that are logically grouped into a terminal server cluster.
  • A Windows Server 2003 computer that is running the Session Directory service.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1