[Orange]Hoe krijg ik een monteur naar de centrale?

Pagina: 1
Acties:

• Targeter
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-10 14:57
Sinds zaterdag knippert mijn linesync lampje. Zondag gebeld naar Orange, men zou de TD informeren. Maandagavond nog steeds geen signaal, dus weer gebeld. Uit een meting zou blijken dat er iets in de centrale niet goed zit. Prima, kan Orange weinig aan doen en men zou KPN erheen sturen. Dit kan enkele dagen duren zeiden ze. Da's balen, maar weinig aan te doen.

Gisteravond nog steeds geen signaal, dus ik bel Orange, of ze al wat weten. Blijkt er weer een meting gedaan te zijn, maar nu was alles in orde, ze kunnen alleen mijn livebox niet vinden. Ik krijg een andere livebox. Nou had ik een andere router hier liggen, en die heb ik al eerder met die verbinding gebruikt, en die doet t ook niet. Dus ik ga er vanuit dat die livebox in orde is. Maar men moet en zal mij een nieuwe livebox sturen. Prima. Duurt 3 dagen. Niet prima.

Dus ik ben toch benieuwd of toch signaal heb, wat niet opgepakt wordt door m'n routers. Een kiestoon verwachtte ik toch al niet, want ik heb geen analoge telefooniet meer. Ik meten: er staat domweg geen spanning op m'n lijn. Alle combinaties van draadjes geprobeerd, en ik heb zelfs in de meterkast een lasdoosje van kpn opengedraaid (wat ik dus helemala niet mag), en daar meet ik ook niets. De fout zit dus daadwerkelijk voor m'n huis, en niet in de livebox. Ik bel orange weer en leg ze dat uit. Maar ze staan er op dat ik een nieuwe livebox probeer. Hoe vaak ik ze ook uitleg dat ik geen spanning op m'n lijn heb staan, en dat die livebox bij de buren (met een ander provider!) wel werkt, ze willen me per se een nieuwe livebox sturen, terwijl een monteur gewoon die stekker er weer in moet doen.

Ik heb zelf kpn gebeld, en die geven me gelijk, maar ze hebben met mij niets te maken dus ze doen pas wat als orange ze dat vraagt (logisch). Heeft iemand enig idee wie ik moet schoppen om dit gefixt te krijgen?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49

Duinkonijn

Huh?

valt weinig te doen dan ze telkens te bellen...

Orange is een log bedrijf wat niet mee werkt... dat was al in de tijd van wanadoo...

subleveranciers als BBnet / kpn kan je niet aansturen omdat je geen klant bij hun bent

ze hebben bij mij me lijn 9maanden gegijzeld gehad. je kan niet eens overstappen... nadat me abbo afgelopen was kreeg ik hem terug.

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11 22:10
gewoon door drammen dat het met een andere goed geconfigureerde modem met de laatse firmware wel gewerkt heeft :)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Verwijderd

Hoe heb je geprobeerd te meten? Een ADSL signaal detecteer je met een oscilloscoop wel maar niet met een multimeter.
De apparatuur in de centrale is van Orange, niet van KPN, dus KPN stuurt er niet een eigen monteur heen.

• RonnieGoodvibes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-12 11:36
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 11:10:
Hoe heb je geprobeerd te meten? Een ADSL signaal detecteer je met een oscilloscoop wel maar niet met een multimeter.
De apparatuur in de centrale is van Orange, niet van KPN, dus KPN stuurt er niet een eigen monteur heen.
De apparatuur in de centrale is van Orange, niet van KPN

ligt er aan of het connected by kpn is of dat het van bbnet boys is.

zou het bv connected by kpn zijn zou ik orange adviseren om een ticket te laten aanmaken voor kpn.
die boys kijke het dan wel na.

mvg
amd

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
RonnieGoodvibes schreef op donderdag 26 april 2007 @ 11:36:
[...]

De apparatuur in de centrale is van Orange, niet van KPN

ligt er aan of het connected by kpn is of dat het van bbnet boys is.

zou het bv connected by kpn zijn zou ik orange adviseren om een ticket te laten aanmaken voor kpn.
die boys kijke het dan wel na.

mvg
amd
Ze doen geen zaken meer met BBned, op die paar magere ADSL Direct lijntjes na. DSLAM's voor ADSL Family zijn van Orange zelf en daar doet KPN niks mee. Vind ik trouwens wel een aparte uitspraak 'de centrale is goed, maar we kunnen uw Livebox niet vinden'. Misschien had je gewoon even moeten vertellen waar die precies stond. Blijkbaar moet de software ook weten of hij onder jouw bureau staat of lekker in jouw bed ligt te snurken ;) Dan praat je tenminste op het niveau, waarop Orange zijn klanten kan verstaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Lekkere Loempia op 26-04-2007 11:48 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Lekkere Loempia schreef op donderdag 26 april 2007 @ 11:47:
[...]

Ze doen geen zaken meer met BBned, op die paar magere ADSL Direct lijntjes na. DSLAM's voor ADSL Family zijn van Orange zelf en daar doet KPN niks mee. Vind ik trouwens wel een aparte uitspraak 'de centrale is goed, maar we kunnen uw Livebox niet vinden'. Misschien had je gewoon even moeten vertellen waar die precies stond. Blijkbaar moet de software ook weten of hij onder jouw bureau staat of lekker in jouw bed ligt te snurken ;) Dan praat je tenminste op het niveau, waarop Orange zijn klanten kan verstaan.
Dat is allemaal natuurlijk erg grappig en dergelijke, maar daarmee blijft je probleem wel bestaan.

PSN: djmurcielago

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:44
Gewoon ff terugbellen en de situatie uitleggen. Hopelijk krijg je een wat pientere medewerker aan de lijn en wil deze wel meewerken.

En succes trouwens, in de derde week van februari heb ik dit gesprek ook gevoerd en ik heb nog steeds geen signaal of oplossing van die lui doorgekregen. Reken dus maar op een wat langere doorlooptijd dan valt het hopelijk alleen maar mee :+

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 04:21
Betalingen van afgelopen 30 dagen terug vragen aan je bank en toekomstige betalingen blokkeren. Misschien dat ze dan wel cooperatief worden.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:39

The Legend

*Plop*

Het enige wat je daarmee bereikt is een administratieve blokkade van je abonnement en na verloop van tijd een incassobureau achter je aan.

Is dat eerlijk? Nee, maar zo werkt het wel.

[ Voor 8% gewijzigd door The Legend op 27-04-2007 00:07 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Of zorgen dat de hele wijkkast (goed) kapot gaat, als de hele buurt klaagt komt er vast sneller iemand. Er er duidelijk fysieke schade aan de kast zit (bijl / brand)

Lol ik heb toen ook een tijd geen verbinding meer, dat kwam omdat opeens de kabel vanaf de muur naar het modem te lang was geworden, volgens de monteur.

Kabel eet hele tijd stof, maar daar moet hij tegen kunnen, daar hoort een kabel toch niet van te groeien :S
Paar dagen later was mijn kabel van zn dieet af en werkte weer, nade de centrale gefixt was

• scarhand
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06-2021
The Legend schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 00:06:
Het enige wat je daarmee bereikt is een administratieve blokkade van je abonnement en na verloop van tijd een incassobureau achter je aan.

Zo werkt het dus niet. Als jij een overeenkomst hebt met een bedrijf dan sta je in je recht om de betalingen op te schorten, mits het bedrijf niet aan de voorwaarden voldoet waaronder het contract gesloten is. Net zoals dat zij in hun recht staan om jou af te sluiten als je je betalingsverplichting niet na komt.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:29
scarhand schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 00:15:
[...]

Zo werkt het dus niet. Als jij een overeenkomst hebt met een bedrijf dan sta je in je recht om de betalingen op te schorten, mits het bedrijf niet aan de voorwaarden voldoet waaronder het contract gesloten is. Net zoals dat zij in hun recht staan om jou af te sluiten als je je betalingsverplichting niet na komt.
Ik snap je replay, maar zoals "The Legend" aangeeft
[...]
Dat jij "scarhand" volgens het burgelijk wetboek gelijk hebt, is helaas iets wat te maken heeft met theorie en praktijk verschillen.

Nog even ontopic voor de TS.
Helaas dit lukt je niet, enige tip die ik je kan geven is ga zo soepel mogelijk met die helpdeskers om, en wandel gezellig het hele traject..... jah dat voelt klote, helemaal als je aan het einde gelijk blijkt te hebben. Maar clubs als orange, kpn, tiscalli en weet ik wie niet meer zijn te groot en te log om aan "service" te denken richting een klant.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:05
AvanCade schreef op donderdag 26 april 2007 @ 23:58:
Betalingen van afgelopen 30 dagen terug vragen aan je bank en toekomstige betalingen blokkeren. Misschien dat ze dan wel cooperatief worden.
Leuk idee, maar je zult dan moeten beginnen met een termijn te stellen waarna je de betaling zal opschorten. Daarna mag je ook daadwerkelijk stoppen met betalen net zolang tot jouw redelijke en opeisbare schade is verhaalt. (De schuld dus is opgelost).

Technisch gezien mag Orange jouw internet hierdoor niet afsluiten, zo zij het geschreven.
In de praktijk lapt ieder bedrijf dat aan z`n laars door onwil of gebrek aan kennis. (En sommige bedrijfen omdat hun computer niet weet wat opschorten is).

Dan kan je weer schade gaan verhalen, maar uiteindelijk schiet je er niet echt mee op.

Wat wel echt helpt is een kort geding. Maar dan moeten ze toch wel minimaal een weekje of 2 geen dienst leveren. (En mag het natuurlijk geen overmacht zijn). Ervaring leert dat de verbinding het dan weer verdomde snel doet. Ervaring leert ook dat je daar wel een rechtsbijstandsverzekering voor moet hebben ;)
-------------------------

Wat betreft de Orange helpdesk, als je eenmaal doorgedrongen bent tot de 2e lijn kun je goed met ze praten. Helaas is dat nog een hele opgave omdat zij jouw bellen als ze info nodig hebben, niet andersom. De 1e lijn heb je eigenlijk niets aan, maar dat is overal zo. Die mensen krijgen per dag tientallen klanten die zich voordoen als IT-ers omdat ze een computer hebben en vervolgens het stekkertje er niet in hadden.

• bjck
  • Laatst online: 15-10 08:48
Targeter schreef op donderdag 26 april 2007 @ 10:37:

Dus ik ben toch benieuwd of toch signaal heb, wat niet opgepakt wordt door m'n routers. Een kiestoon verwachtte ik toch al niet, want ik heb geen analoge telefooniet meer. Ik meten: er staat domweg geen spanning op m'n lijn. Alle combinaties van draadjes geprobeerd, en ik heb zelfs in de meterkast een lasdoosje van kpn opengedraaid (wat ik dus helemala niet mag), en daar meet ik ook niets. De fout zit dus daadwerkelijk voor m'n huis, en niet in de livebox.
Als er alleen ADSL op de lijn staat meet je inderdaad geen spanning. Dat klopt dus gewoon en kan je geen enkele conclusie aan verbinden.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:44
AvanCade schreef op donderdag 26 april 2007 @ 23:58:
Leuk en aardig, maar dat biedt Orange zijn klanten zelf al aan dus zolang je geen verbinding hebt getaal je niks.

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

scarhand schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 00:15:
[...]

niet bij orange... dat had ik ook al ondervonden....

het enige wat je kan doen is je gelijk via de rechter proberen te krijken

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Dream on. Een rechter voor deze situatie? Dat duurt echt _heel_ lang. Los van het feit dat niemand zo gek is aan zon zaak te beginnen.

Wij hadden iets vergelijkbaars met KPN, en die waren zo traag,dat na 2 maanden er nog steeds geen verandering was. Toen alles opgezegd en naar UPC. En als je met deze reden opstapt, hoef je je ook geen zorgen te maken over contractbreuk.

• dusty
  • Laatst online: 25-11 22:57

dusty

Celebrate Life!

nsa1984 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 01:58:
[...]
Maar clubs als orange, kpn, tiscalli en weet ik wie niet meer zijn te groot en te log om aan "service" te denken richting een klant.
ik heb Verizon als mijn leverancier voor telefoon heb hier in Amerika, ze zijn toch enkele malen groter dan kpn/orange/tiscalli, en hun service is toch wel uitstekend te noemen. Het is dus een instelling van het bedrijf, niet de grootte ervan. ( en ook gedeeltelijk een instelling van de consument in Nederland, immers die slikt het toch wel. )

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:05
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 17:54:
Dream on. Een rechter voor deze situatie? Dat duurt echt _heel_ lang. Los van het feit dat niemand zo gek is aan zon zaak te beginnen.
Eeehm, en waar baseer je dat op?
De bewijzen zijn zo geleverd en verder is het gewoon een duidelijke zaak. Die is zo opgelost. Kort geding, ben je met 1 zitting klaar.

Ervaring leert overigens dat als je bv. KPN hebt, die iemand naar de zitting sturen met als enigste mededeling "De eiser heeft gelijk".

Na 2 dagen, oke. Maar als het na 2 weken nog niet opgelost is, kan je er rustig een zaak van maken.

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 17:54:

Wij hadden iets vergelijkbaars met KPN, en die waren zo traag,dat na 2 maanden er nog steeds geen verandering was. Toen alles opgezegd en naar UPC. En als je met deze reden opstapt, hoef je je ook geen zorgen te maken over contractbreuk.
dat is dus het probleem, niemand heeft zin om aan een zaak te beginnen.
dus acht orange het zich toe om zo te handelen...

uiteindelijk ben ik ook overgegaan op upc.

Pagina: 1