Toon posts:

verbinding tussen @home users

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een tijdje bezig om een peer2peer verbinding tussen twee @home gebruikers te krijgen. Dit lukt niet. :(
We hebben al geprobeerd om tijdens het opstarten een ROUTE ADD uit te voeren, maar dit mocht niet baten. |:(
Is er iemand die dit wel voor elkaar heeft gekregen en mij wil vertellen hoe? :?
Alvast bedankt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, met "route add gateway andermanss ip"
dat moet die ander dan ook doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en het is, geloof ik, ook handig als beide users hetzelfde gateway hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09 12:46

noshit

Lijkt me een heel goed plan als je een peer-to-peer via @home gaat maken >:)

Staat gelijk je hele systeem open via Internet. Iedere eerste de beste klootviool die dat door heeft kan dan ff lekker op jullie systeempjes kloojen.

Aangezien ik gemiddeld 2 a 3 poortscans per dag krijg zal dat bij jullie binnen 1 week geregeld zijn. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 februari 2001 21:45 schreef killer-b het volgende:
ja, met "route add gateway andermanss ip"
dat moet die ander dan ook doen
Dit heb ik al geprobeerd|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 februari 2001 21:51 schreef noshit het volgende:
Lijkt me een heel goed plan als je een peer-to-peer via @home gaat maken >:)

Staat gelijk je hele systeem open via Internet. Iedere eerste de beste klootviool die dat door heeft kan dan ff lekker op jullie systeempjes kloojen.

Aangezien ik gemiddeld 2 a 3 poortscans per dag krijg zal dat bij jullie binnen 1 week geregeld zijn. :(
Da's erg mooi >:), maar hoe krijg ik het WEL voor elkaar? Het gaat ook niet alleen om een peer-2-peer verbinding maar ook voor bijv FTP..:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 19:19
de oplossing :

route add <ip van ander persoon> mask 255.255.255.255 212.120.80.1 metric 1

suc6 ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian
let wel dat deze regel door allebei moet worden uitgevoerd. Het kan zijn dat dit niet werkt.... als dat het geval is, dan heb je pech! Een vriend van me woont in dezelfde straat als mij, en ook al gebruiken wij deze opdracht, kunnen we nog geen verbinding maken, maar dat heeft te maken met een of ander technisch verhaal omtrend de techniek van kabel etc.... mocht dat het geval zijn is het dus gewoon niet mogelijk. Maar met mensen die een paar straten verder wonen lukt het wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 07 februari 2001 19:44 schreef pretorian het volgende:
de oplossing :

route add <ip van ander persoon> mask 255.255.255.255 212.120.80.1 metric 1

suc6 ermee ;)
Ik ben die andere @home user waar Hiddinkytoys het over heeft...8-)

Het lijkt mij veel belovend, alvast bedankt.:) Je hoort nog of het is lukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06 14:28
Kan je niet met ip tunnelling een verbinding maken? Dan kan je net doen alsof die andere persoon gewoon in je lokale netwerkje hangt :)

Please do not contact me telepathically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zijn al plannen om via mijn werk een VPN op te zetten...
Dat is natuurlijk helemaal een leuk oplossing (:9) maar eerst ff zo proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 00:39 schreef squee het volgende:
Kan je niet met ip tunnelling een verbinding maken? Dan kan je net doen alsof die andere persoon gewoon in je lokale netwerkje hangt :)
Vertel, is dit mogelijk met kabel (@Home)? Dat je dus de ander z'n pc ziet bij Mijn netwerklocaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Hierbij nog even de standaard commandline, want die heb ik nog niet gehoord, maar wel een foute (IP van de ander en de gateway waren omgekeerd...)

route add <ip tegenpartij> <gateway>

Gateway en IP te vinden door winipcfg.exe uit te voeren... Even ter volledigheid, you never know

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, we hebben het volgende geprobeerd:

ROUTE ADD [ipvriend] MASK [subnetmasker] [gateway] metric 1 8-)

maar dat werkt ook niet, dus ik denk dat we de moed maar op moeten geven :'(

is er nog iemand die hier nog een fout/foutje in ziet waar het aan kan liggen? we hebben elkaar wel een keer kunnen pingen, dus er moet iets mogelijk zijn...:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals captain Captain Pervert al heeft uitgelegd

ga naar run (start ---> run of als je NL hebt: start --> uitvoeren)en type: winipcfg

schrijf je ip en default gateway ff op. (je kameraad moet dit ook doen)

type nu in je run scherm in: (zonder de "<" en ">")

route add <je kameraads ip> <default gateway>

en je kameraad moet dan intypen:

route add <jouw ip> <default gateway>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian
Op donderdag 08 februari 2001 01:54 schreef Captain Pervert het volgende:
Hierbij nog even de standaard commandline, want die heb ik nog niet gehoord, maar wel een foute (IP van de ander en de gateway waren omgekeerd...)

route add <ip tegenpartij> <gateway>

Gateway en IP te vinden door winipcfg.exe uit te voeren... Even ter volledigheid, you never know
ik weet niet of je het weet, maar de opdracht die jij geeft die gaat zekers niet werken..... als je ff goed had gekeken naar het command van mij, zie je dat dat ip na de subnet het ip van de gateway is.... het subnet van @home is eigenlijk 255.255.240.0 maar zo leid je als het ware je verkeer via een andere route. Dit is om de beveiliging te omzeilen. (ja, dat je niet peer to peer kunt communiceren is express gedaan :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
  • Laatst online: 10-06 11:56
maar wat is dat van belachelijk iets dat je geen directe verbinding mag/kan hebben wel leuk reclame maken dat het net zo is als gewoon internet maar dan zonder telefoon kosten en veel sneller maar een directe verbinding opbouwen lukt niet eens.

zelfs bij gratis providers als tmfweb zonnet enz kan dit wel..

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian
bij @home zijn ze niet zo snugger. Ze proberen het netwerk te beveiligen maar dat lukt ze niet echt. Ik kan bijvoorbeeld zomaar iemand zijn ip jatten en daar lekker onder internetten >:). Dat ze peer to peer blokkeren slaat gewoon nergens op.... als ze het netwerk willen beveiligen moeten ze gewoon in de routers alle ip's koppelen aan de nic addressen. Zo vorkom je in ieder geval dat iemand het ip van een ander jat. Ik kan als ik wil nu zelfs dmv een dhcp server @home hier platleggen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja klopt, een kennis van mij had zijn DHCP server een beetje verkeerd ingesteld, waarschijnlijk voor de verkeerde netwerkadapter. hij had 50 ip adressen in gebruik! :) toen kreeg die een belletje van @homo. haha. Ze kunnen beter idd ip koppelen aan modem, ipv die onzin dat je geen directe verbinding kunt krijgen met gebruikers in hetelfde netwerk. geeft een hoop gezeik met diverse programma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jesus... zo moeilijk is het niet hoor, gooi op de server G6 (vast te vinden op download.com) en op de andere compu(client) cuteFTP (jawel, ook vanaf download.com te krijgen)zet de opties van G6 goed en log dan met cuteFTP in op de compu waar G6 op staat (server). Hier met zeelandnet lukt het iig

Geen prob toch?!

Aju Leon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian
wel dus!

ftp is wel 1 van de eerste dingen die ik heb geprobeerd :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian
mochten er mensen zijn die dit probleem ook hebben en toch onderling bestanden willen uitwisselen, kunnen altijd nog een http server installeren bijvoorbeeld apache. Dit is misschien omslachtig maar het werkt wel omdat je nu je gegevens verzend via het http protocol....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sylvester hier weer.

Hiddinkytoys en ik hebben nu echt alles geprobeerd.
Ik draai thuis al een tijdje G6 FTP server en hij heeft CuteFTP maar hij kan mij niet bereiken. Ik draai ook een webserver en die kan hij inderdaad wel bereiken...
Zou het helpen als ik FTP op een andere poort zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rense Klinkenberg
  • Laatst online: 19:30
Op zondag 18 februari 2001 23:18 schreef Sylvester het volgende:
Sylvester hier weer.

Hiddinkytoys en ik hebben nu echt alles geprobeerd.
Ik draai thuis al een tijdje G6 FTP server en hij heeft CuteFTP maar hij kan mij niet bereiken. Ik draai ook een webserver en die kan hij inderdaad wel bereiken...
Zou het helpen als ik FTP op een andere poort zet?
Probeer eens een poort die normaal ergens anders voor is. 7 ofzo, is dacht is de echo poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
  • Laatst online: 10-06 11:56
is er echt geen oplossing voor want ik baal hier behoorlijk van...

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-09 21:34

McFreak

McFraGG de gekste !!

bel anders ff @home..
Ik had hetzelfde probleem met chello

McFraGG de gekste !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik zelf @home in Zwolle. voorheen kon ik ook niet connecten met een vriend 15 huizen verder op en en ander 10 straten verderop. Route add bood toen wel een uitkomst. Maar het vreemde wil nu dat sinds 2 maanden we zonder dat we een route add commando gebruiken we gewoon kunnen connecten. ping ftp http alles werkt. Ook sharing is mogelijk. Gamen ook geen probleem.
Wellicht een foutje in de Com server in Zwolle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kameraad van me had hetzelfde..we konden mekaar niet linken (irc server) Chello gebeld, dat wij mekaar niet konden pingen. Wat Chello toen heeft gedaan geen idee, maar uurtje later konden we mekaar pingen en linken..dus ik zou zeggen bel @home.. met de smoes dat jullie mekaar niet kunnen pingen..of wil dat wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:36

Destruction

(ex-)Automonteur

Op donderdag 08 februari 2001 16:38 schreef pretorian het volgende:

[..]

ik weet niet of je het weet, maar de opdracht die jij geeft die gaat zekers niet werken..... als je ff goed had gekeken naar het command van mij, zie je dat dat ip na de subnet het ip van de gateway is.... het subnet van @home is eigenlijk 255.255.240.0 maar zo leid je als het ware je verkeer via een andere route. Dit is om de beveiliging te omzeilen. (ja, dat je niet peer to peer kunt communiceren is express gedaan :()
Het subnetmask van @home is 255.255.252.0 .

( just correction )

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian
is er echt geen oplossing voor want ik baal hier behoorlijk van...
Installeer gewoon een http server zoals ik hierboven al zei : gewoon de index.html uit je wwwroot halen en de mensen die dat willen kunnen gewoon de inhoud van je dir zien/downloaden (werkt gegarandeerd):7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian
Op dinsdag 06 maart 2001 21:30 schreef pier het volgende:

[..]

Het subnetmask van @home is 255.255.252.0 .

( just correction )
Nu ja, maar toen ik dat bericht poste was het nog 255.255.240.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euh.. die beveiliging is _GEEN_ beveiling dat zeggen ze alleen maar, maar dat is dus niet zo. dat komt door een mankement van de kabelmodem. als ze het niet op die manier doen zouden ze te veel congestions krijgen vraag me niet hoe en waarom just belief in me :) hoe ik dat weet ? heb part-time voor die gozers gewerkt beetje demo's gegeven en dan krijg je nog wel eens een beetje info om tijdens de demo de boel vlekke loos te laten draaien

wat betreft dat probleem van die 2 jongens ik heb ook een kameraad wonen in zwolle met @home en bij hun had ik het volgende gedaan.

je hebt dus een netwerk adress (eindigt op 0) met daar achter een netmask nu heb ik dat hele netwerk adres door de router heen gegooit met als resultaat dat ze nooit meer route add ip hoeven te doen. (het is wel linux :)) en bij mezelf dus ook >:)

dit heb ik in m'n servertje gedaan:

route del -net 212.120.110.0 netmask 255.255.254.0

route add 212.120.110.1 eth0 [ -> router ip]

route add -net 212.120.110.0 netmask 255.255.254.0 gw 212.120.110.1

ik weet niet hoe het onder windows moet maar er schijnen ook gui's voor te zijn ( wat hebben windows mensen toch met die dingen :?)

suc6
Pagina: 1