[OS X] Na het inloggen alleen achtergrond*

Pagina: 1
Acties:

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Sinds eergisteren heeft een vriendin het volgende probleem met haar pwerbook G4;
Als ze de laptop opstart kan ze inloggen. Daarna komt er alleen een blanco achtergrond.
Het laatste wat ze had gedaan was iets met kopieeren van veel foto's.

Ik heb de diskutility vanaf CD gedraaid, die kon niets vinden.

Vervolgens de G4 aan mijn macbook gehangen met firewire en met de T toets opgestart.
Ik wilde de home folder backuppen. Als ik de hele home folder wil kopieeren slaat de G4 vast. Losse bestanden pakt ie meestal wel. Er staan ongelooflijk veel foto's ed. op dus die wil ze niet graag kwijt.

Nu vroeg ik me af wat er gebeurd als ik de setup vanaf CD draai, raak je dan alles van de harde schijf kwijt of blijft haar profiel bewaard?

Heeft iemand suggesties of een verklaring van wat het kan zijn?

WAZUUUUUUUP!!!!!

Verwijderd

In de setup is er de optie om je huidige bestanden in een losse map te zetten, al vraag ik mij af of het hier geen hardeschijf crash is :)

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 10:28:
In de setup is er de optie om je huidige bestanden in een losse map te zetten, al vraag ik mij af of het hier geen hardeschijf crash is :)
Ik vrees ook hetzelfde, heb al aangeraden om er een nieuwe schijf in te zetten. Dan kan ze altijd nog kijken wat er van de oude schijf te redden valt via een externe behuizing.
Thnx iig!

WAZUUUUUUUP!!!!!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Wat je nog kan proberen om wat data te redden is in kleine etappes de data eraf kopiëren. Dus iedere keer 10 files ofzo. Op die manier wordt de harddisk slechts kort belast en kan je er misschien nog grote delen vanaf halen.

Launching containers into space

Verwijderd

kan het niet een gecrashte finder zijn? voordat de wereld al vergaan is (daarmee bedoel ik de hdd)

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:07
Een gecrashte finder, als je niet bent geboot van de desbetreffende schijf? Lijkt me iets wat vergezocht.

Wat wel kan is dat de directory structuur is vernaggeld. *peins* Nee, want je zei dat je Disk Util al had gedaan... Hmm...

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

Heb je de Powerbook al eens helemaal stroomloos gehad? (ook de batterij er uit?) Ik heb dit verschijnsel ook eens gehad en "verholpen" door de powerbook stroomloos te maken

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:49
Als het bij het kopieren al misgaat moet je toch snel denken aan een afstervende disk. Heb je niet even een andere disk die je tijdelijk kunt gebruiken om van te booten, misschien kun je dan de data kopieren..

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:37

Q

Au Contraire Mon Capitan!

leon1e schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 12:20:
Als het bij het kopieren al misgaat moet je toch snel denken aan een afstervende disk. Heb je niet even een andere disk die je tijdelijk kunt gebruiken om van te booten, misschien kun je dan de data kopieren..
Precies,

Hang die machine in Firewire modus aan je macbook en probeer te redden wat er te redden valt. Dit is waarschijnlijk een disk probleem.

Dit is tevens een mooi moment om over backups te gaan nadenken.

[ Voor 6% gewijzigd door Q op 27-04-2007 20:14 ]

Pagina: 1