[Outlook / Exchange] regel toevoegen voor alle gebruikers

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Niks123Random3
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-07 07:37
Binnenkort wordt er bij ons een nieuwe SPAM-filter in gebruik genomen. Als deze software SPAM detecteerd is er de mogelijkheid dat de software iets aan het onderwerp van het SPAM-mailtje toevoegd. Bijvoorbeeld: SPAM: *het onderwerp*

De gebruiker kan dan zien welke email SPAM is. Alleen is het de bedoeling dat als het wordt SPAM in het onderwerp voorkomt, de mail verplaatst wordt naar de map 'Ongewenste email'. Dit kan via een regel in Outlook.

Nu wil ik dat bij alle gebruikers in onze organisatie deze regel toegevoegd wordt. Is er een mogelijkheid om bijv. via een policy te regelen dat gebruikers automatisch deze regel toegewezen word?

Ik heb het niet kunnen vinden in de adm-files van Outlook. Ook Google wist geen raad. De rules worden 'bewaard' op de Exchange (2003) server. Zijn er mogelijkheiden om daar in te stellen dat alle gebruikers een rule toegewezen krijgen?

Anders moeten de gebruikers handmatig deze rule gaan aanmaken, hetgeen altijd weer vragen met zich meebrengt ;)

• Niks123Random3
Aanvulling:
De mailgateway stuurt alle mail door naar onze Exchange 2003 server. De Intelligent Message Filter is op de Exchange-server ge-enabled.

Verwijderd

third party of zelf programmeren zo te zien:
http://www.google.com/sea...8&startIndex=&startPage=1

• Niks123Random3
Als ik via Outlook een rule aanmaak, wordt deze rule op de server bewaard. (server side rule dus)
Ik hoef de rule dus niet te programmeren, alleen wil ik dat de rule bij alle gebruikers wordt toegevoegd.

• Niks123Random3
Het wordt dus een CWL (Custom Weight List)
http://www.microsoft.com/...sues/2006/10/WeightLists/

Met zo'n XML-file kan je aangeven dat, als bijv een bepaalde string in het onderwerp voorkomt hij een hoge SCL-waarde krijgt.