Imageready Slice/Frames

Pagina: 1
Acties:

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik ben totaal geen ster in het maken van websites.

Ik heb voor mijn moeder een simpele B&B Website gemaakt. Wat prima gelukt is afgezien van het feit dat mijn moeder totaal niet eens was met mijn ontwerp/kleuren.

Kleurstelling aangepast aan haar wensen en een lelijke bloem in de header geplakt (bah). Zij wou percee deze bloem hebben.

Website : http://www.bedofflowers.nl

Maar goed, wat ik jullie wil vragen is het volgende.

Op dit moment heb ik de links gemaakt in het menu met behulp van slices. Deze linken naar andere html files.

Het nadeel hiervan is dat hij de gehele pagina opnieuw in moet laden, wat mij betreft onnodig brandbreedte kost.

Is het mogelij om de links te targeten net zoals je vroeger met frames deed? Kan ik er een top frame/bottom frame van maken zonder de layout totaal verloren gaat? Of kan ik beter roll over gebruiken die alleen de text vervangt?

Aanmerkingen over de website zijn niet nodig imho, het gaat mij puur om de aanpak en of deze mogelijk is met imageready?

De website/images is op dit moment 250kb met een lelijke jpeg compressie. Anders zat ik bijna op 700kb.

Wellicht is 250kb niet zo veel, maar ik verwacht toch zo'n 500-1000 bezoekers per maand aangezien er flink geadverteerd gaat worden. Samen met de losse pagina's, ieder 250kb, heb je al snel 1mb per gebruiker. Dat is erg veel! Vandaar dat ik jullie om advies vraag.

Mijn V&A

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Nee, kan niet :)

Er is 1 manier waarop dat kan: AJAX, en voor zover ik weet gaat je dat niet lukken in Dreamweaver.

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Jammer. Is het makkelijk om ajax te gebruiken voor deze website als leek? Of moet ik me totaal gaan verdiepen in de codes/scripting? Waarschijnlijk moet ik de hele website ook aanpassen en dus geen gebruik maken van slices/images etc.

Misschien een stomme vraag, maar zal de gemiddelde browser automatisch de verschillende afbeeldingen gelijk in de cache plaatsen bij de eerste bezoek?

Als gebruikers dan op een link klikken, zal hij de pagina opnieuw laden met alleen één andere afbeelding. De rest blijft dus hetzelfde, zal hij deze "bestaande" afbeeldingen vanuit de cache halen of opnieuw downloaden?

[ Voor 26% gewijzigd door Workaholic op 26-04-2007 09:11 ]

Mijn V&A

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Als het goed is worden afbeeldingen gecached; gebruik je dezelfde afbeeldingen voor bijv. de header, dan scheelt je dat bandbreedte.

//offtopic maar misschien handig: je zou het onderste gedeelte (menu & tekst) kunnen vervangen door een gif/png, wat je allicht een kb of 50 of meer kan gaan schelen. Gif is vrij klein voor afbeeldingen met weinig verschillende kleuren en vaak ook scherper voor tekst.

[ Voor 14% gewijzigd door TerraGuy op 26-04-2007 09:20 ]

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
  • Waarom je text via een plaatje tonen?
  • Misschien heb je iets aan iframe?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Alle pagina's zijn afbeeldingen. Je zou met javascript de img.src kunnen aanpassen en zodoende een 'andere pagina' weergeven ;)

En waarom beginnen al je URL's met \ :? Je bedoelt denk ik / ;)
moozzuzz schreef op donderdag 26 april 2007 @ 18:25:
[list]
• Waarom je text via een plaatje tonen?
Beetje lastig lettertype he? ;)

[ Voor 54% gewijzigd door RobIII op 26-04-2007 18:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Je kunt ook SiFR gebruiken. Maar goede bestandstypen kiezen werkt ook al goed

Voor een bestandje met 5 kleuren meot je GIF gebruikeen en geen JPEG. Bespaart ook al weer een paar kb.

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
offtopic:
Dat blauw is naar mijn mening iets té blauw, ik kreeg er pijn aan mijn ogen van :+
Pagina: 1