[gezocht] Alternatieven voor WISE om MSI-files te maken *

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• V525
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-10-2025
Hallo,

Het is de bedoeling dat ik met een programma msi packages ga maken. Nou heb ik hier wat onderzoek op gedaan en het programma WISE kwam toch als beste naar boven.
Het gaat erom dat ik een hele simpele installatie kan verspreiden over het netwerk.
Hoef verder nog geen aagepaste msi files te maken.

Nou is mijn vraag of iemand weet of er ook een minder uitgebreid programma is dan WISE.
Die genoeg ondersteuning biedt op internet. Deze zal er vast zijn, maar heb weinig kunnen vinden waar ook genoeg ondersteuning bij is. Alvast bedankt

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-07 22:06
Zoek even naar WinINSTALL LE 2003 is gratis. Of het was alleen gratis in combinatie met Windows Server 2000 / 2003, dat weet ik niet meer exact. Met WinINSTALL LE maak je een before en after (na de installatie van je programma) snapshot, daarna vergelijkt het programma de verschillen en maakt hij er een MSI pakket van.

[ Voor 90% gewijzigd door Westereen op 26-04-2007 09:03 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zie niet helemaal waarom wij zonder enige achtergrondinformatie jouw onderzoek zouden doen ;) Daarnaast is je topictitel ook niet echt uitblinkend in volledigheid of duidelijkheid; die pas ik even voor je aan met het verzoek om daar in het vervolg zelf op te letten :)

MSI package maken > [gezocht] Alternatieven voor WISE om MSI-files te maken *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Wininstall LE is inderdaad een goed programma, maar er vindt helaas geen enkele compressie plaats, dus een groot programma levert ook een enorme map op waar de MSI+te kopieren files staan.
Ik heb trouwens de freeware versie van Wininstall LE nog wel geloof ik, hij is nogal lastig te vinden.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

Het is dan wel geen wise naar je kunt eens naar NSIS kijken.
http://nsis.sourceforge.net/Main_Page

• V525
Bedankt voor de reacties zal vanmiddag de genoemde programma's bekijken.

Niemand hoeft voor mij vooronderzoek te doen het gaat erom of er iemand is die goede ervaringen heeft met een simpele msi programma dan wise. Leuk dat je de topic titel aan past , bedankt daarvoor

• V525
marcieking schreef op donderdag 26 april 2007 @ 10:31:
Wininstall LE is inderdaad een goed programma, maar er vindt helaas geen enkele compressie plaats, dus een groot programma levert ook een enorme map op waar de MSI+te kopieren files staan.
Ik heb trouwens de freeware versie van Wininstall LE nog wel geloof ik, hij is nogal lastig te vinden.
Het programma is bij de 1e hit van google te downloaden. Alleen niet te vinden 8)7
3e hit heb ik er 1 kunnen vinden
En is ook geschikt voor xp en windows 2000. Zal er vanmidag mee aan de gang gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door V525 op 26-04-2007 11:24 ]

• V525
Ben inmiddels met het programma wininstall le aan de gang.

Nou is het volgende alleen nog verwarrend voor mij. Ik heb een testomgeving bestaande uit server 2003 en xp pro client. Het is dus de bedoeling dat de client de msi package krijgt. Moet ik nu op de server het programma installeren dan een snapshot maken dan het programma installeren waarvan een msi package gemaakt moet worden ( Dus ook op de server ) en dan een aftersnapshot.

Of moet dit op de client gebeuren. Ik heb er een redelijk uitgebreide documentatie bij gevonden, maar hier staat het ook een beetje verwarrend opgeschreven.
Pagina: 1