Toon posts:

Geen internet via IE, wel via Firefox

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Oude windows 98 SE computer, schoon geïnstalleerd. ADSL verbinding via een speedtouch modem. Alles lijkt goed te werken, alleen zodra ik via de internet Explorer een pagina wil openen komt de bekende "pagina kan niet worden geladen" in beeld.

Kan wel pingen naarbuiten, zowel op naam als op IP. Heb Mozilla Firefox geïnstalleerd, en hiermee kan ik gewoon probleemloos browsen. Dus het lijkt me dat er op netwerk gebied of in Windows zelf geen probleem zit.

In de internet explorer alle instellingen op standaard gezet, geen proxy, geen inbel vebindingen of andere rare instellingen. Via firefox heb ik de laatste IE6 SP1 gedownload en geïnstalleerd, maar het probleem blijft. De PC is schoon geinstalleerd, en had nog geen moment op internet gezeten sindsdien, dus spyware of virus is ook niet het geval. Heb er nu AVG op draaien en gescand en deze vond ook niets.

Winsockfix gedraaid, netwerk kaart op 10/half duplex geprobeerd, ander router ertussen geprobeerd, vaste IP en DHCP, met en zonder antivirus, allemaal zonder enige verbetering.

Nu kan er via Firefox gewoon geinternet worden, dus de druk is van de ketel, maar ik ben toch heel benieuwd wat er nu aan de hand is, en of er een oplossing voor is behalve nogmaals herinstalleren van de PC.

• flippertw
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11-2021
Ooit een keer een modem geinstalleerd gehad? Misschien probeert hij via een andere netwerkinterface te connecten, kijk bij IE even bij verbindingen(tools/opties/verbindingen/lan settings) , of e.o.a personal firewall die IE geen toegang verleend?

[ Voor 25% gewijzigd door flippertw op 26-04-2007 08:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, geen andere interfaces of inbel verbindingen. Zit ook geen andere netwerkkaart of modem in het systeem. En behalve de AVG anti-virus zit er geen protectie op in de vorm van firewall of windows defender of iets dergelijks.

De LAN instellingen zijn blanco, dus geen proxy, geen automatische detecte (ook geprobeerd met deze ingeschakeld), en alle default instellingen van de IE gereset.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:41

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik zie het probleem niet, gewoon FF blijven gebruiken :+

En dan nog iets waar je misschien wel wat aan hebt: Staat "Work Offline" misschien aangevinkt in het File menu?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Topicstarter
Als het mijn PC was geweest had ik waarschijnlijk niet eens doorgehad dat IE niet werkte.. Daar gebruik ik alleen maar FF op ;)

Offline werken is het ook niet. Dan komt hij volgens mij ook met de vraag "pagina is niet offline beschikbaar, wilt u verbinding maken" of iets dergelijks dacht ik.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan ook gebeuren dat die melding niet verschijnt.
Aannames zijn met computers fataal, dus misschien zou je het toch voor de zekerheid nog even kunnen controleren :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Heb voor de zekerheid even laten kijken, hij staat niet op offline werken. Nou ja, in ieder geval weer een zieltje gewonnen aan het Firefox front >:)
Pagina: 1