Toon posts:

82cm Lcd Tv voor rond de 800/900 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 357 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb op het forum hier wat rondgezocht, maar er is zoveel keus dat het erg moeilijk is de juiste tv te vinden voor het juiste geld.
Ook als er een goede lcd tv te koop is voor minder hoor ik het ook graag
Plus dat modellen nogal snel worden vervangen door nieuwe zijn topics al snel niet relevant meer.

Nu wil ik graag een nieuwe 82cm lcd tv aanschaffen en die gaan gebruiken bij een nog te bouwen htpc, vooralsnog gebruik ik me xbox met mediacentre bij de tv.
Wil hem veelal gebruiken voor het kijken van highres (720P) series en films (in de toekomst), dus contrast en helderheid lijken me belangrijk.
Wat is nog meer belangrijk?

Heb veelal gekeken naar modellen van Samsung, hoog contrast en helderheid + de paar die ik gezien heb me een goede indruk gaven, misschien vergeet ik een merk dat nog veel betere maakt voor ongeveer hetzelfde geld

Een vereiste is ook een dsub/dvi aansluiting.

Hopelijk kan iemand hier zijn licht op laten schijnen, zodat ik makkelijkere en vooral betere keuze kan maken.

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 16:08

vinnie1908

Appel != peer

Je wilt dus een 32" TV kopen met een aantal eisen. HighRes kan je 720P niet echt noemen en (bijna) elk scherm kan dit wel aan. De meeste versies van Samsung kunen ook wel D-SUB of DVI aan. Zelf heb ik ook naar de LG schermen gekeken aangezien die prijstechnisch regelmatig wat interessant terugkomen bij diverse bedrijven. Wanneer je zoekt wat je wilt, daar een vergelijking op maakt en via de Pricewatch van Tweakers zoekt kom je er wel uit. Met dat bedrag kom je zeker wel op een heel mooi scherm uit (vermoed zelfs een stuk minder).

Als je de 32S7`B van Samsung pakt kom je voor rond de 700 uit:
pricewatch: Samsung LE32S71 (32")

en als je via:

http://www.kieskeurig.nl/...62666C12571A10050915F.htm

had gekeken had je gezien dat deze DVI heeft en 1080 aan kan. Al jouw eisen lijken me dus opgelost in 5 minuten zoeken. Denk dat je zelf even wat meer had kunnen doen en zoeken.

Andere vraag, wat is belangrijk:
- Backlight
- Inkijkhoek
- Aantal aansluitingen (zeker met diverse aansturingen kan je hier wel eens mee in de knoop komen, 2x HDMI kan wel eens handig zijn).

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:28

voodooless

Sound is no voodoo!

Je kunt het beste gewoon naar de winkel gaan en de TV's te bekijken. Check kieskeurig, daar kun je prima filteren op al je eisen en je vind er ook reviews van gebruikers.

Echt zelf opzoek gaan is nog altijd de beste methode.

Zie ook: Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.