Toon posts:

Kat in de zak gekocht?

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag een 2-tal geheugenkaarten gekocht op marktplaats, 2 x 512mb pc3200 DDR.
Nu heb ik op internet rond zitten kijken en nu blijkt dat alle ddr geheugenkaarten er anders uit zien als die ik gekocht heb. De normale DDR kaarten hebben namelijk rechthoekig/lange chips.
Die van mij zijn meer vierkant en kleiner. Na even verder zoeken lijkt hij verdacht veel op DDR2 geheugen. Echter klopt de layout ( pinnetjes voor in het slot ) wel met een normaal DDR geheugen, ook 184 pins namelij en geen 200 pins.

De eigenaar wist een leuk verhaaltje te vertellen dat dit de nieuwe chips van kingston zijn, waar ik niks van geloof! Een beetje stom want het geld is al overgemaakt en ik weet nu niet wat ik krijg.

Weet iemand anders misschien wat dit betekent?

Ik heb screenshot gemaakt van de foto die op marktplaats stond.

http://img114.imageshack.us/img114/5908/ddrpv8.jpg

Alvast bedankt,

Sjors

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ziet er toch echt gewoon uit als DDR hoor. De grootte van de chips heeft niets te maken met het feit of het nu DDR of DDR2 is.
Vergelijk met deze foto: Afbeeldingslocatie: http://img.alibaba.com/photo/11580245/OEM_DDR_Memory_Module.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Microkid op 26-04-2007 00:18 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Dat is normaal, als het t doet, boeiend ;)

BTW: dit had je makkelijk kunnen googlen.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-05 15:49
Wat is het probleem als het geheugen goed werkt? Dat ze er anders uitzien dan je gewend bent?
Die chips zijn BGA chips en zijn nieuwer dan die oude met die soldeerpootjes. Niks mis mee. Heb je zelf wel op de Kingston website gekeken?

http://en.wikipedia.org/wiki/Ball_grid_array

[ Voor 9% gewijzigd door Jimster op 26-04-2007 00:20 ]

Verwijderd

Ziet er gewoon uit als DDR hoor, heb net een kapot reepje dat op me bureau lag erbij gehouden, chipjes zijn idd wat kleiner, maar sleuven zijn precies hetzelfde

edit:

aaah spuit11 tot de macht 3 :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2007 00:18 ]

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-05 06:25

Raphaelo

boeiend!!

Heb je ze al geprobeerd?
als ze het gewoon doen dan maakt de manier waarop de chipjes staan toch niet uit?

originele signatures zijn top!

Verwijderd

Hier zelfde soort chips te zien met DDR400 op het plaatje. Niet direct om je zorgen over te maken, denk ik. Zelf heb ik ook ooit EDO geheugen gehad waar (look alike) SDRAM chips op zaten.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2007 00:19 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Desnoods zoek je op wat voor chips erop zitten, dan weet je vrij zeker wat je precies in handen hebt :)

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 19:40
Ben je niet een beetje voorbarig om nu hier al te gaan posten?
- Of je had gewoon nieuwe modules gekocht in de winkel.
- Of je was naar de aanbieder van de modules afgereisd om ze werkend te zien.
- Of je neemt het risico dat je nu hebt gedaan en wacht gewoon even af of je (uberhaupt) je modules gaat ontvangen en of ze inderdaad degene zijn die je wenst.
Stel dat het niet werkt heb je ook nog een kans dat de verkoper bereid is de koop terug te draaien.
Al met al lijkt je actie een beetje ondoordacht. Ik zal voor je duimen dat je de juiste en werkende modules krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb ze nog niet ontvangen nee.

Ik heb heel google afgezocht om een vergelijkbare DDR kaart te vinden en dat is me niet gelukt, vandaar dat ik hier de vraag kom stellen. Ik ben me de laatste tijd aan het orienteren over geheugen, moederborden etc.

Ik heb dus ook eigenlijk geen verstand van deze zaken, de basis begin ik te snappen en daar is alles mee gezegd. Omdat ik niks vergelijkbaars kon vinden begon ik me zorgen te maken dat het misschien een ander soort kaart was.

Nouja, in ieder geval sorry dat ik zo snel hierna toe kwam, en bedankt voor de replies.
Weet nu tenminste dat er meerdere geheugenkaarten met zulke chips zijn.

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:13
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 00:31:

Ik heb heel google afgezocht om een vergelijkbare DDR kaart te vinden en dat is me niet gelukt, vandaar dat ik hier de vraag kom stellen.
www.google.nl
-> Afbeeldingen
-> ddr

Wacht ik help ff:
Klik

Verwijderd

Ik heb heel google afgezocht om een vergelijkbare DDR kaart te vinden en dat is me niet gelukt, vandaar dat ik hier de vraag kom stellen.
Toch niet heel Google, want dat gaat verder dan de eerste twee pagina's. Hier had je namelijk met behulp van Google antwoord kunnen vinden (eerste kolom, middelste rij).

Verwijderd

Zullen zeker goed occen, DDR 1 moduele's met DDR 2 chips. Ik zal e rjuist heel blij mee zijn.

Verwijderd

Topicstarter
VerkerkSander schreef op donderdag 26 april 2007 @ 00:36:
[...]

www.google.nl
-> Afbeeldingen
-> ddr

Wacht ik help ff:
Klik
Zover was ik al.
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 00:37:
[...]

Toch niet heel Google, want dat gaat verder dan de eerste twee pagina's. Hier had je namelijk met behulp van Google antwoord kunnen vinden (eerste kolom, middelste rij).
Daar kan ik nergens zien waar het om gaat hoor? Echter heb ik nu pas 1 afbeelding gezien die match met de mijne, en dat blijkt een of ander OEM kaartje te zijn wat dus niks met kingston te maken heeft.

Ofwel, het is geen kingston?

Verwijderd

Kingston maakt zelf geen chips. ze zetten ze alleen op een kaartje.

als deze Kingston kaartjes als OEM zijn zijn verkocht zul je waarschijnlijk geen Kingston logo of serienummer terug vinden. dus het zou goed kunnen dat je daar niet zo makkelijk wat over vindt.

daarnaast spreken we op GoT meestal over een dimm of reep en niet over een kaart.

Verwijderd

sjorsVink poep aan je pink

Modbreak:Check je mail.

[ Voor 37% gewijzigd door BalusC op 26-04-2007 07:16 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

* Borromini vraagt zich oprecht af waarom mensen moeilijk doen als de pin layout klopt

Een van de grote voordelen is toch dat je RD-RAM niet in SD-RAM slots kan steken, SDR SD-RAM niet in DDR SD-RAM slots kan steken, en DDR2 SD-RAM niet in DDR SD-RAM slots kan steken :?

En die combo's mag je gerust allemaal es proberen

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

DDR BGA is ook niet echt iets spannends, op videokaarten wordt al jaren BGA gebruikt omdat het wat compacter is.

Tegenwoordig zal het gros van de chips BGA zijn en is het dus voor de fabrieken goedkoper om alleen BGA spul te gebruiken. Je zult dus zien dat steeds meer BGA wordt, dat heeft verder niets met DDR of DDR2 te maken.

Oude rambus chips waren ook vaak BGA.
SO DIMM's gebruiken ook al jaren DDR BGA.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2007 02:51 ]

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Hallo,

Ik heb ze nog niet ontvangen nee.

Ik heb heel google afgezocht om een vergelijkbare DDR kaart te vinden en dat is me niet gelukt, vandaar dat ik hier de vraag kom stellen. Ik ben me de laatste tijd aan het orienteren over geheugen, moederborden etc.

Ik heb dus ook eigenlijk geen verstand van deze zaken, de basis begin ik te snappen en daar is alles mee gezegd. Omdat ik niks vergelijkbaars kon vinden begon ik me zorgen te maken dat het misschien een ander soort kaart was.

Nouja, in ieder geval sorry dat ik zo snel hierna toe kwam, en bedankt voor de replies.
Weet nu tenminste dat er meerdere geheugenkaarten met zulke chips zijn.
Ik zou je totaal niet druk maken over de layout van die dimms; who cares what they look like?? Wel altijd even op de QVL kijken of het ook ondersteund wordt; maar ja, PC3200 kost natuurlijk ook geen reet meer:

pricewatch: 512MB PC3200 DDR, CL2.5 (Kingston KVR400X64C25)

Zal dus, zelfs als het niet gaat werken, een goedkope kat worden.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, dit gaat weer nergens meer over.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.