Testen Pcie slot

Pagina: 1
Acties:

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Ik heb het vermoeden dan mijn pcie slot kapot is aangezien mijn vorige videokaart kapot is gegaan (x800xt) deze is retour naar de fabriek gegaan, maar men wist in de winkel niet de oorzaak van het probleem met de kaart te ontdekken.

is er een mogenlijkheid dat ik mijn pci e slot kan testen? echte multymeter skils heb ik niet maar misschien kan het ook wel niet, vandaar de vraag.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gezien de dichtheid van de pinnen in een PCIe slot lijkt me multimeteren vrij lastig.

Handigste is misschien om een simpele videokaart erin te hangen (idealiter eentje met bekende kuren, dus geen ramp als hij opblaast). Allicht dat de winkel je hiermee kan helpen :)

Oslik blyat! Oslik!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
dion_b schreef op donderdag 26 april 2007 @ 00:07:
Gezien de dichtheid van de pinnen in een PCIe slot lijkt me multimeteren vrij lastig.

Handigste is misschien om een simpele videokaart erin te hangen (idealiter eentje met bekende kuren, dus geen ramp als hij opblaast). Allicht dat de winkel je hiermee kan helpen :)
ja, ik heb hier geen pcie voor handen liggen, ik draai nu op een pci kaartje dat werkt prima.
ik heb het online besteld, en net na een kapotte videokaart zullen ze wel raar kijken als ik ook mijn moederbord naar hun opstuur.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:33

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je hebt van die PCI-(e) test kaarten, die geven via een code aan of alles in orde is. Alleen kosten die nogal wat. Wellicht kan een dealer je erbij helpen of kan je er eentje van iemand lenen?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Microkid schreef op donderdag 26 april 2007 @ 00:24:
Je hebt van die PCI-(e) test kaarten, die geven via een code aan of alles in orde is. Alleen kosten die nogal wat. Wellicht kan een dealer je erbij helpen of kan je er eentje van iemand lenen?
Ok ik zal er eens naar vragen idd, dank u