BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Ik krijg hier via een @Home verbinding in Enschede gewoon het plaatje te zien.
en ik zie hier alleen maar de url verschijnen, openen in een apart venster pakt ie ook niet...Arjen Tempel schreef op donderdag 26 april 2007 @ 09:12:
Even een test:
[afbeelding]
ik zit overigens in heerlen (limburg)
BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Welke browser gebruik je? Andere browser geprobeerd?DropjesLover schreef op donderdag 26 april 2007 @ 11:01:
[...]
en ik zie hier alleen maar de url verschijnen, openen in een apart venster pakt ie ook niet...
ik zit overigens in heerlen (limburg)
Probeer eens een tracert naar xs4all dus: start --> uitvoeren --> cmd [druk op enter] en typ: tracert www.xs4all.nl
Conspiricy anyway?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
browsers, staat in de OP (FF en IE)Flappie schreef op donderdag 26 april 2007 @ 11:08:
[...]
Welke browser gebruik je? Andere browser geprobeerd?
Probeer eens een tracert naar xs4all dus: start --> uitvoeren --> cmd [druk op enter] en typ: tracert www.xs4all.nl
tracert geeft bij mij al vanaf hopje 1 request timed out, tot aan hop 30 (max aantal hops)
BThGvNeOA
Verwijderd
euhm, waar staat welke dns je gebruikt?Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:46:
Welke DNS servers gebruik je? Dit is een redelijk veel voorkomend verschijnsel bij infecties van specifieke malware die de DNS servers wijzigen.
overigens is de sitatie zo dat ik in een studentenhuis zit, met nog 2 anderen op deze internetverbining, via een router. ik kan helaas neit in de router komen, ik weet het wachtwoord niet en hij staat ergens in een speciaal (afgesloten) kastje in het huis, dus ik kan hem ook niet terugzetten naar fabrieksinstellingen.
zometeen dan maar ff de dns flushen
overigens merk ik dit probleem al sinds mn verhuizing 2 weken geleden (van maastricht naar heerlen)
BThGvNeOA
208.67.222.222 and 208.67.220.220
En eventueel je host bestand nakijken. Deze staat in de map:
c:\windows\system32\drivers\etc\
Open het gewoon in kladblok. Het moet deze tekst bevatten:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| # Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp. # # Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows. # # Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding # moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden # geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen # gescheiden te zijn door ten minste één spatie. # # Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra # regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #. # # Bijvoorbeeld: # # 102.54.94.97 rhino.acme.com # bronserver # 38.25.63.10 x.acme.com # x clienthost 127.0.0.1 localhost |
host bestand bevat het zelfde als wat jij hier post, de dns aanpassen in het netwerkbeheer (tp/icp - properties - gebruik volgende dns) helpt niet. mijn standaard dns adres is 213.51.144.37 en 213.51.129.37Flappie schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:58:
Stel eens deze DNS servers in:
208.67.222.222 and 208.67.220.220
En eventueel je host bestand nakijken. Deze staat in de map:
c:\windows\system32\drivers\etc\
Open het gewoon in kladblok. Het moet deze tekst bevatten:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 # Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp. # # Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows. # # Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding # moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden # geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen # gescheiden te zijn door ten minste één spatie. # # Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra # regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #. # # Bijvoorbeeld: # # 102.54.94.97 rhino.acme.com # bronserver # 38.25.63.10 x.acme.com # x clienthost 127.0.0.1 localhost
wat kan het nu nog zijn
BThGvNeOA
Verder kan je browsen naar de plek van het plaatje om te zien of je wel op de juiste plek komt (kan een browse security error opleveren...)
Eerst het probleem, dan de oplossing
Verwijderd
mischien ligt het daar aan...
ook enschede hier, en (ook) ik kan het plaatje gewoon zien.Arjen Tempel schreef op donderdag 26 april 2007 @ 09:12:
Even een test:
[afbeelding]
@home 8Mb/1Mb
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
lier schreef op donderdag 26 april 2007 @ 15:13:
Wat je altijd envoudig even kan testen is met behulp van een liveCD van bijvoorbeeld Knoppix. Even testen of deze het plaatje wel toont.
Verder kan je browsen naar de plek van het plaatje om te zien of je wel op de juiste plek komt (kan een browse security error opleveren...)
die cd, waar haal ik die vandaan? en dat 2e
en dat mn virusscanner (kaspersky) dingen tegenhoud, alleen die die van xs4all af komen
[ Voor 8% gewijzigd door DropjesLover op 26-04-2007 15:34 ]
BThGvNeOA
Ehm...google eens op Knoppix: URLsDropjesLover schreef op donderdag 26 april 2007 @ 15:32:
[...]
![]()
die cd, waar haal ik die vandaan? en dat 2ewat bedoel je? als je bedoelt dat ik gewoon ff het linkje in mn browser moet openen, dat werkt dus ook niet (ook al gezegd)
en dat mn virusscanner (kaspersky) dingen tegenhoud, alleen die die van xs4all af komensorry, vind ik wel een beetje erg maf/vergezocht.
Browse eens naar de locatie van de file (dus niet de file zelf). Bijvoorbeeld, als je plaatje de volgende URL heeft: http://www.xs4all.nl/images/plaatje.jpg, probeer dan te browsen naar http://www.xs4all.nl/images. Dan weet je in ieder geval of je op de server komt.
Eerst het probleem, dan de oplossing
Verwijderd
dus het probleem zit m in je @home verbinding, als ie al vanaf hop 1 (= je router) time outs geeftDropjesLover schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:40:
[...]
browsers, staat in de OP (FF en IE)
tracert geeft bij mij al vanaf hopje 1 request timed out, tot aan hop 30 (max aantal hops)
4 giglier schreef op donderdag 26 april 2007 @ 15:50:
[...]
Ehm...google eens op Knoppix: URLs
Browse eens naar de locatie van de file (dus niet de file zelf). Bijvoorbeeld, als je plaatje de volgende URL heeft: http://www.xs4all.nl/images/plaatje.jpg, probeer dan te browsen naar http://www.xs4all.nl/images. Dan weet je in ieder geval of je op de server komt.
ik dacht ook al dat het dan aan de router van @ home ligt, maar ik vraag me dan af waarom dat ik dan niet die plaatjes kan zien, en andere @ home gebruikers hier wel
BThGvNeOA
ook kan ik ineens niet meer op een ander forum waar ik bij zit (al zo'n 2 weken niet), het geeft telkens een time-out fout...
hoe zou ik eventueel in de router kunnen komen? overigens is deze een week terug gereset (stroom er af en weer er op) en voor zover ik weet heeft niemand van mn huisgenoten er in liggen kloten (of uberhaupt er toegang toe)
BThGvNeOA
Ik kan in ieder geval de DNS server van @Home bereiken, dus we weten al dat @Home inkomend verkeer vanaf Xs4all niet blokkeerd.
Nu de rest van hun netwerk naar jou toe nog
volgens de DM die ik wil sturen kan je er geen ontvangen? heb je het wel aan staan?bvk schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 19:11:
Als je even (in een PM) je IP adres of hostnaam geeft, probeer ik je vanaf Xs4all te bereiken, kijken of dat wel lukt.
Ik kan in ieder geval de DNS server van @Home bereiken, dus we weten al dat @Home inkomend verkeer vanaf Xs4all niet blokkeerd.
Nu de rest van hun netwerk naar jou toe nog
verder ik snap er geen hout van, aangezien ik al zeker 4 tot 5 weken geen plaatjes van xs4all kan zien, en nu al 2 weken niet op www.nissan100nxclub.nl komen (eerst nog wel). ik ben al 7 weken verhuisd, maar de problemen begonnen pas na een week of 2.
edit
overigens werkt de hoofdsite van xs4all ook niet bij mij ( www.xs4all.nl )
[ Voor 5% gewijzigd door DropjesLover op 16-05-2007 20:43 ]
BThGvNeOA
Edit: al gevonden, stuur nu je IP maar
Vreemd probleem tot nu toe, maar volgens mij tot nu toe allemaal met hostnaam. Kun je de primaire DNS server van Xs4all pingen: 194.109.6.66 ?
Edit 2:
Na van onze dropliefhebber zijn IP gekregen te hebben de volgende test gedaan:
Gaat niet goed dus, stokt bij de 4e hop op het @Home netwerk...:
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.
C:\Documents and Settings\>tracert xxx.xxx.xxx.xxx
Bezig met het traceren van de route naar [insert IP] via maximaal 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 * 7 ms 7 ms lo1.dr4.d12.xs4all.net [194.109.5.227]
3 7 ms 7 ms 6 ms 0.10ge-3-2-0.xr3.d12.xs4all.net [194.109.7.133]
4 8 ms 7 ms 7 ms 0.so-0-0-0.xr2.3d12.xs4all.net [194.109.5.201]
5 7 ms 7 ms 7 ms 0.so-7-0-0.xr1.sara.xs4all.net [194.109.5.6]
6 7 ms 7 ms 7 ms bb1-ae2-0.amsix-nikhef.home.nl [195.69.144.181]
7 7 ms 7 ms 7 ms bb2-ge3-1-0-0.amsix-telecity.home.nl [213.51.158
.121]
8 9 ms 9 ms 9 ms 213.51.158.103
9 9 ms 9 ms 9 ms csw4-ge1-1.tilbu1.nb.home.nl [213.51.158.97]
10 11 ms 11 ms 11 ms csw2-ge2-1.landg1.lb.home.nl [213.51.157.67]
11 12 ms 12 ms 12 ms ubr9-ge0-2-202.landg1.lb.home.nl [213.51.148.203
]
12 * * * Time-out bij opdracht.
13 * * * Time-out bij opdracht.
14 * * * Time-out bij opdracht.
15 * * * Time-out bij opdracht.
16 ^C
Probleem zit hem ergens blijkbaar toch in het @Home netwerk, zo te zien bij één speciefieke router. Jo hostnaam eindigt op "landg1.lb.home.nl" en dat komt overeen met de laatste hop die ik haal. Wellicht zit er nog één tussen die moeilijk doet, of het is tóch je router. Ik zou dit toch maar eens gaan melden bij ze als je dat al niet gedaan hebt.
[ Voor 86% gewijzigd door bvk op 17-05-2007 19:15 ]
BThGvNeOA
wat bleek, de router was het probleem.
17min met @home (2e lijn) aan de tel gehangen, toen maar es bij een huisgenoot gaan vragen voor het wachtwoord en gebruikersnaam van de router. die had hij niet, maar wel zijn broer op bezoek, met verstand van zaken
ff de handleiding van de router opgezocht, kasje opengeschroefd. bleek het een wazig el-cheapo E-tech ding te zijn. handleiding doorgenomen, bleek ie niet eens te vragen om een mac adres of gebruikersnaam voor het internet. dus wij de reset-knop ingedrukt en klaar, alles werkte weer
BThGvNeOA