Toon posts:

"eigen website" op iis server

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde eigenlijk een eigenste website (van een vriendengroep) op mijn thuisserver gaan draaien. Nou heb ik op deze server Windows 2003 small business server geinstalleerd staan met daarop iis (waar nu nog alleen de OWA van outlook op draait).

Nou wil ik dus op deze webserver ook php en mysql gaan installeren. Ik heb op deze server ook Kerio winroute staat met alleen de hoognodige poorten open. Als ik zorg dat windows altijd up to date is, is dan de iis server voldoende beveiligd of komt er nog meer bij kijken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2007 11:58 ]

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 21:57

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Verdiep je in de documentatie, IIS is redelijk veilig. Hoewel ik zelf debian + apache zou adviseren knip: dat zijn aannames, hou die maar voor je

Maar vooral de php en msql moeten goed worden ingesteld, onveilige code kan problemen geven. Zorg bv dat in php in safe mode draait en zet sterke wachtwoorden op de database.

[ Voor 12% gewijzigd door Equator op 26-04-2007 08:11 ]

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-02 23:04

L0g0ff

omg

Als alleen poort 80 openstaat en je geen slechte PHP/Java/PHP code hebt draaien dan is dat veilig zat.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Op verzoek verplaatst naar WSS :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer nu mysql 5 samen te laten werken met php 5.

PHP werkt opzich gewoon goed
mysql werkt ook gewoon goed

maar ik krijg met geen mogelijkheid mysql in php

Ik heb deze 3 extensies toegevoegd in de php.ini file:
php_msql.dll
php_msqli.dll
php_mbstring.dll

Ook heb ik de bestanden gekopïeerd naar de folder C:\windows en naar C:\windows\system32

maar nog steeds kan de extensie niet worden gelaten.
Weet iemand hier misschien de oorzaak van?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik denk dat je hier wel wat aan hebt: [HOWTO] Een Windows 2003 webserver

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ook die how-to had ik gevolgt maar daar staat niet in over wat je in php.ini moet veranderen en welke bestanden je moet kopieeren. in een aantal andere how-to's stond het wel maar dan wil het bij mij nog steeds niet werken.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

let er ook op dat je de NTFS permissions goed dichttimmerd(van de IIS folders). Default geinstalleerd is welke web server dan ook lek, je zult het zelf moeten finetunen en de server up to date houden met security hotfixes is inderdaad slim om te doen maar dit voorkomt niet dat ze op een systeem kunnen inbreken.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:12
maak eens een php bestand aan met daarin
PHP:
1
<?php phpinfo(); ?>

Dan krijg je een hele lijst met gegevens. Handig hieraan is dat je kan zien welke php.ini je php installatie gebruikt. Die kan soms in C:\WINDOWS\ staan maar ook in C:\PHP.

Daarnaast kan je zien wat de extension_dir is. In deze map moeten dan de dll bestanden van de extensies komen te staan.

Hoop dat het lukt zo.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Ik ben bezig geweest een server met IIS tot een ftp server om te bouwen, en heb van deze pagina wel wat goede tips gehaald. Misschien heb je er wat aan:
http://www.windows-noob.com/SecureXP/index.html

Verwijderd

Topicstarter
Ramon de Jesus schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:21:
maak eens een php bestand aan met daarin
PHP:
1
<?php phpinfo(); ?>

Dan krijg je een hele lijst met gegevens. Handig hieraan is dat je kan zien welke php.ini je php installatie gebruikt. Die kan soms in C:\WINDOWS\ staan maar ook in C:\PHP.

Daarnaast kan je zien wat de extension_dir is. In deze map moeten dan de dll bestanden van de extensies komen te staan.

Hoop dat het lukt zo.
Als ik het bestand aanmaak dan is er geen onderdeel over mysql te vinden. ook heb ik de extension dir goed ingesteld

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-02 17:53

Tjark

DON'T PANIC

En als je al het gedoe en geprut moe bent, kun je ook gewoon XAMPP for windows proberen met MySQL 5.0.37, PHP 4.4.6, OpenSSL 0.9.8e, phpMyAdmin 2.10.02, FileZilla FTP Server 0.9.23, ZEND Optimizer 3.2.4 in 1 kant en klare installatie :)

*insert signature here

• Ramon
  • Laatst online: 16:12
Je moet wel IIS restarten na iedere wijziging in php.ini he doe je dat wel? :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Wat dacht je van de extensie
php_mysql.dll

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:23

TheVMaster

Moderator WOS
Je zou kunnen kiezen om de Security Configuration Wizard (m.b.t. tot security en uitschakelen van overbodige meuk) van MIcrosoft te draaien (daar kun je aangeven welke rollen je server heeft en die maakt daar dan een security policy van die je kunt toepassen op de server). Nu weet ik niet hoe dat gaat m.b.t. MySQL en PHP, maar volgens mij moet dat wel goed gaan...

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 26-04-2007 13:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nou eindelijk mysql werkend (alles een keer opnieuw geinstalleerd) maar nou loopt phpmyadmin weer in de fouten en wel deze:

code:
1
2
3
4
5
Welkom op phpMyAdmin 2.10.1

Fout
Het configuratie bestand heeft nu een geheime wachtwoord zin nodig (blowfish_secret). 
PHP Warning: Unknown: open(C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\php\session\sess_uhj42i5j03ihju7qql0qp8q5c3, O_RDWR) failed: Permission denied (13) in Unknown on line 0 PHP Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\php\session) in Unknown on line 0

ik begin er onderhand wel een beetje moe van te worden, de ene foutmelding na de andere.

Ik heb de config file van phpmyadmin naar behoren ingevuld

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik krijg een beetje het idee dat we je nu stap voor stap moeten begeleiden bij het inrichten van je PHP/MySQL op je server, en dat is niet helemaal de bedoeling.

De config opties voor PHPMyAdmin kun je prima uit de documentatie halen, http://www.phpmyadmin.net...ion/#authentication_modes .

Verder is je foutmelding toch vrij duidelijk?
Permission denied (13) in Unknown on line 0
PHP Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct.

[ Voor 31% gewijzigd door alt-92 op 26-04-2007 13:43 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Vinnienerd
  • Laatst online: 16:06
Wat ik nog irritanter vind is dat TS vraagt om hulp bij een probleem met IIS en iedereen vervolgens "ja installeer Linux/Apache maar" post |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Vinnienerd op 26-04-2007 22:39 ]

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Aapje

Opel-beun
Tutorial voor PHP op IIS:
http://www.visualwin.com/PHP-ISAPI/
(gebruik van Isapi is veiliger en sneller dan CGI)

BalusC heeft op zijn forum 2 tutorials geschreven voor mysql4.0 en mysql5.0:
http://balusc.xs4all.nl/frm/list_messages/362#mysql <-- mysql4.0 (eronder staat phpmyadmin)
http://balusc.xs4all.nl/frm/list_messages/453#mysql <-- mysql5.0 (eronder staat phpmyadmin)

Hoop dat 't hiermee wel lukt ;)

PHP op IIS werkt Perfect, ik heb zelf ook MyReact erop aan de gang gekregen. Dus php is goed vertegenwoordigd op IIS.

offtopic:
@onderbuur, ik gok dat de TS een licentie voor 2003 sbs heeft, dus waarom die in de prullenbak gooien om linux te gaan gebruiken?
De oplossing die ik bied is voor iedereen simpel te uitvoeren, stap voor stap word alles uitgelegt...
Sterker nog voor de gemiddelde gebruiker zou linux een stap zijn in het onbekende terwel plaatjes volgen op de sites hierboven vermeld veel gemakkelijker is.

En dat je nu nog zo'n reactie geeft terwel eral een ingreep is geweest vind ik erg slecht van je.

[ Voor 32% gewijzigd door Aapje op 26-04-2007 23:57 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tsja... ik weet dat dit een Windows forum is, maar in dit specifieke geval zal ik toch eens naar Linux gaan kijken aangezien een veilige up-to-date webserver onder Linux echt veel makkelijker te installeren en up-to-date te houden is.

- Download en installeer Debian (kwestie van het volgen van een wizard)
- Typ in als root: 'apt-get install libapache2-mod-php5 php5-mysql'
En je bent klaar. Je webroot staat in /var/www/.

Het updaten (belangrijk ivm veiligheid!) doe je dmv het root commando 'apt-get update' (misschien gebeurd dat eens in de zoveel tijd ook automatisch, geen idee).

🌞🍃

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

TS is bezig om het op Windows aan de praat te krijgen en heeft moeitte met PHP. Denk je nu echt dat installatie van Linux voor de TS zoveel gemakkelijker zal gaan werken?

Voordat dit in een wellis nietus spelletje veranderd waar je het op moet installeren, laten we ons op het verzoek van de TS houden Die loopt het te configureren op IIS

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor alle reacties!
Ik ben er de laatste dagen nog mee bezig geweest en het werkt nu al aardig. alleen heb ik nog een probleempje met de extensie mcrypt.dll. Maar ik denk dat ik er met de genoemde handleiding wel uitkom.

linux/windows verhaaltje:
Ik vind windows gewoon gebruiksvriendelijker en tenstolle gaat het toch maar om een simpele site. Misschien dat het ooit nog wel op linux gaat draaien :). Maar ik denk dat iis voor mij ook gewoon voldoet
Pagina: 1