Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Intel Wireless laadt veel services

Pagina: 1
Acties:
  • 3.269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn eerste post hier, als ik hem in de verkeerde categorie gezet heb, mijn excuses.

Ik heb een Intel PRO/Wireless 3945ABG netwerkkaart in mijn Dell Inspiron 6400.
Het stuurprogramma dat Intel meelevert is erg fijn, maar gebruikt 7 processen.
Deze zijn:
1. Dot1XCfg.exe
2. ZCfgSvc.exe
3. WLKEEPER.exe
4. S24EvMon.exe
5. EvtEng.exe
6. RegSrvc.exe
7. iFrmewrk.exe

Weet iemand hoe ik dit aantal kan verminderen zonder (nuttige) programmafunctionaliteit te verliezen?
Heeft iemand 'n idee welke service in welke functionaliteit voorziet? Een zelfde soort probleem heb ik met het aantal services horende bij de Creative driverpackage voor mijn sigmatel kaart (ja, ik weet dat ze me gen**id hebben, ook ik dacht een creativekaart te krijgen :/ haha).
Er draaien de volgende services:
1. CTSysVol.exe (Mixer e.d. -- nodig)
2. CTSVCCDA.exe (Geen idee -- nodig?)
3. CreativeLicensing.exe (Licenseservice -- nodig?)

Zijn nummertje 2 en 3 nodig en heeft het nadelige gevolgen als ik ze uitzet?
Alvast bedankt voor de hulp! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heel erg bedankt voor het typen van de links maar googlen kan ik natuurlijk zelf ook en heb ik al gedaan. Ik zou graag willen horen van iemand die hetzelfde op zijn systeem heeft, wat hij/zij daaraan gedaan heeft.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Welkom op GoT! Ik denk dat je niemand gaat vinden die dit probleem al voor je heeft opgelost. Als ik jou was zou ik gewoon de verschillende services stoppen en zien wat er misgaat; of niet ;) Daarnaast lijkt het nogal een mix van andere applicaties en niet alleen Intel Wireless te zijn. Heb je een schone installatie met eigen drivers al een keer overwogen? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat heb ik wel overwogen en is eigelijk ook mijn standaardbeleid, maar daar had ik geen tijd voor ten tijde van de aanschaf van mn laptop. Ik heb 'em uiteraard wel vakkundig schoongemaakt.
Goed, ik ga er maar zelf mee knommelen dan, ik hou jullie op de hoogte.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost, ik heb de hele Intel-zooi eraf gegooid aangezien ze allemaal van elkaar afhankelijk zijn. Een leuke interface is voor mij best wat waard maar dan moet 't niet onnodig resources verbruiken.
Gewoon t winxp dingetje er weer op nu dus. Ideaal. De twee creative services (CTSVCCDA.exe en CreativeLicensing.exe) zijn niet nodig, die heb ik er dus ook uitgepleurd. Probleem gefixt haha.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Mooi, en fijn dat je de oplossing nog even post! :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 23:42:
Mijn eerste post hier, als ik hem in de verkeerde categorie gezet heb, mijn excuses.

Ik heb een Intel PRO/Wireless 3945ABG netwerkkaart in mijn Dell Inspiron 6400.
Het stuurprogramma dat Intel meelevert is erg fijn, maar gebruikt 7 processen.
Deze zijn:
1. Dot1XCfg.exe
2. ZCfgSvc.exe
3. WLKEEPER.exe
4. S24EvMon.exe
5. EvtEng.exe
6. RegSrvc.exe
7. iFrmewrk.exe

Weet iemand hoe ik dit aantal kan verminderen zonder (nuttige) programmafunctionaliteit te verliezen?
Heeft iemand 'n idee welke service in welke functionaliteit voorziet? Een zelfde soort probleem heb ik met het aantal services horende bij de Creative driverpackage voor mijn sigmatel kaart (ja, ik weet dat ze me gen**id hebben, ook ik dacht een creativekaart te krijgen :/ haha).
Er draaien de volgende services:
1. CTSysVol.exe (Mixer e.d. -- nodig)
2. CTSVCCDA.exe (Geen idee -- nodig?)
3. CreativeLicensing.exe (Licenseservice -- nodig?)

Zijn nummertje 2 en 3 nodig en heeft het nadelige gevolgen als ik ze uitzet?
Alvast bedankt voor de hulp! _/-\o_
Ik zit met hetzelfde probleem, maar heb nog geen oplossing gevonden. Is het mogelijk de oplossing die aan dit probleem gegeven werd, wat duidelijker de formuleren.
Met voorgestelde beschrijving: " Probleem opgelost, ik heb de hele Intel-zooi eraf gegooid aangezien ze allemaal van elkaar afhankelijk zijn. Een leuke interface is voor mij best wat waard maar dan moet 't niet onnodig resources verbruiken. Gewoon t winxp dingetje er weer op nu dus."
kan ik niet veel aanvangen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:38:
[...]
Ik zit met hetzelfde probleem, maar heb nog geen oplossing gevonden. Is het mogelijk de oplossing die aan dit probleem gegeven werd, wat duidelijker de formuleren.
Met voorgestelde beschrijving: " Probleem opgelost, ik heb de hele Intel-zooi eraf gegooid aangezien ze allemaal van elkaar afhankelijk zijn. Een leuke interface is voor mij best wat waard maar dan moet 't niet onnodig resources verbruiken. Gewoon t winxp dingetje er weer op nu dus."
kan ik niet veel aanvangen.
Dat betekent dat Windows de WLAN verbinding weer beheert via de Wireless Zero Configuration utility. Deinstalleer de Intel software, maar behoudt de driver, en laat Windows het verder beheren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Ik had ook ditzelfde probleem.
Je kunt dit aanpassen door in je Control Panel > Add/Remove Software
Daar vindt je Intel PROSet/Wireless kies uninstall.
In de installwizard van de proset kies je Wijzigen, krijg je een overzichtje met onderdelen van het programma. Pas dit aan zodat enkel 'Stuurprogramma' geslecteerd is de rest mag weg.
Dit uitvoeren en that's it.
Pagina: 1