Toon posts:

[vista] Map documenten verdwenen?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.265 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een heel dom vraagje voor de echte tweakers maar op beginnersweb kwam ik er niet uit ..en op google ook niet dus..
Ik heb gepoogd de map mijn documenten te verplaatsen naar een andere harde schijf in Vista Home premium. om gebruik te kunnen maken van de snelheidswinst dor de 2 schijven in mijn hippe nieuwe 6700 systeempje.
Oude locatie was C:\users\mijnnaam\documents en als nieuwe locatie had ik d:\ opgegeven en dus de rest van het pad weggelaten, .. erg dom van mij denk ik nu want ik krijg de indruk dat de map documenten niet op de nieuwe locatie staat - ik krijg foutmeldingen als ik de map mijn documenten open en zie de map niet staan in de verkenner. Als ik een nieuwe map met de naam documents aanmaak dan doet de computer hier niets mee.
Terugzettenvan de map documents lukt ook niet, geprobeerd heb ik het met Standaarinstellingen herstellen ,dan krijg ik als foutmelding Kan de lijst met normale onderliggende mappen onder d:\MSOCache niet samenstellen , toegang geweigerd. rara.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Vragen met betrekking tot je OS horen niet in CSA maar in WOS; ik verplaats je topic dus even met een titeledit

CSA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

start je windows verkenner eens als administrator (rechtermuisknop > Run as administrator)
kom je dan wat verder?

Verwijderd

• Welke foutmeldingen krijg je als je de map mijn documenten opent?
  • En als je naar d:\ gaat, zie je dan niets staan?
  • Kijk eens in de map C:\users\jenaam\documents, staat daar nog iets in?
  • Hoe heb je de locatie van je documents verandert?
Als je zomaar ergens een nieuwe map aanmaakt, doet Vista er inderdaad niets aan, ook al noem je die map documents. Je moet er natuurlijk wel een koppeling/functie aan toewijzen. En als Windows Vista foutmeldingen geeft zoals toegang geweigerd dan heb je dus geen rechten.

Verwijderd

Topicstarter
Mbt de welkome tips hierboven:
- in word krijg ik de foutmelding : kan de map niet vinden, klik met de rechtermuisknop het pictogram en kijk vervolgens of het pad goed is.
- op D staat nu mijn ontvangen bestanden, tv opnamen en updater - ik neem aan de oude inhoud van mijn documenten, maar zonder de juiste koppeling/ functie?
-C:\users\jenaam\documents bestaat niet meer, ik neem aan omdat deze verplaatst is naar D; maar omdat ik bij het verplaatsen niet weer de map documenten genoemd heb is dit mogelijk fout gegaan.

Ik ben de enige gebruiker en heb geen gebruikersaccounts aangemaakt, dus ik neem aan dat ik alle administrators rechten heb.
Verder lijkt het starten van verkenner als administrator er bij mij hetzelfde uit te zien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 13:13:
Ik ben de enige gebruiker en heb geen gebruikersaccounts aangemaakt, dus ik neem aan dat ik alle administrators rechten heb.
Ook dan heb je nog niet alle administratorsrechten, omdat je als administrator wachtwoorden in moet toetsen om bepaalde dingen uit te kunnen voeren, etc. Ook moet je cmd altijd openen als administrator (gaat niet vanzelf, ook al ben je lid van administrators)

Als je toch maar 1 account hebt, moet je de User Account Control (UAC) uitzetten.
Dit doe je als volgt (de gebruikte termen kunnen iets afwijken omdat ik het vanaf het engels in het Nederlands omschrijf):
1. Klik Start > Uitvoeren (windowstoets + R)
2. typ MSCONFIG, dan Enter
3. Ga naar het tabblad Tools
4. Klik daar op UAC uitschakelen (of UAP)
5. Klik op Start (of Launch)
6. Sluit MSCONFIG af
7. Reboot je pc

Meer info? Klik hier

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:24

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je een account hebt betekend dat niet dat je UAC uit moet schakelen, het kan handig zijn om al die irritante meldingen kwijt te zijn, maar je bent ook gelijk een stuk kwetsbaarder.

Als je je documenten map verplaatst via de eigenschappen van mijn documenten dan krijg je de optie om alle bestanden te verplaatsen naar de nieuwe locatie. Gezien je antwoord dat je wel specifieke mappen ziet, lijkt mij dat dit het geval is. Wat je nog moet doen, is de eigenaar worden van de schijf en er volle machtegingen op zetten. Open verkenner > rmb D:\-schijf > eigenschappen > beveiliging. Onderste gedeelte kan je rechten aanpassen en eigenaar worden. Eerst eigenaar worden als je dat nog niet bent, toepassen, alles door OK-en en venster opnieuw openen. Zet dan de machtegingen voor je account op volledig en de foutmeldingen zouden weg moeten zijn.

Je hebt nu ook de hele D:\-schijf als mijn documenten. Heb je liever een map op de schijf als mijn documenten, dan had je eerst daar zo'n map in moeten maken. Ik heb zelf ook een tijdje vista gedraaien en heb jou 'probleem' niet meegemaakt toen ik mijn map verplaatste naar mijn E:\Documenten.

Commandline FTW

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

...en je vergeet en passant dat de Recycle bin door machine\administrators, en de System Information enkel door SYSTEM worden gebruikt.
Nu je toch alle default ACLs al om zeep hebt gebracht :P , die MSOCache folder bevat de self-repair Office installatiebestanden.

Beter is het dan om de overerving van rechten (advanced) even uit te zetten op de subfolders die je wilt gebruiken, dan de desbetreffende folders daar handmatig naar verplaatsen, en dan zonder de ingebakken verplaats-optie de \docs folder instellen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de map Documenten terug gekregen, de truc was blijkbaar dat je de mappen ( in tegenstelling tot het advies van Vista) niet moest verplaatsen. Dit verplaatsen moest je later (na opnieuw opstarten) met de hand doen. Dit omdat Vista probeert de inhoud van de mappen te verplaatsen terwijl de map nog niet bestaat.
Pagina: 1