Toon posts:

Beamer geeft ontzettend fel beeld op vga

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het volgend vaag probleem, mijn beamer Liesegang DV245 heb ik aangloten op mn vga poort, voorheen ging dit altijd wel goed alleen heb ik sinds kort ontzettend fel beeld, alsof er geen zwart achter zit of zoiets, dit is ALLEEN op mn vga poort wanneer ik mijn pc er aan hang.

Als ik hem op component(dvd) of op s-video(xbox) aansluit,is het beeld helemaal perfect. Mijn pc heeft een ATI 9600XT 128mb videokaart, de vga zit vast aan mn beamer en de DVI zit met een vga blokje vast aan mn monitor. Zo kan/kon ik vanuit 1 pc mn mediacenter op mn beamer projecteren, en tegerlijkertijd achter mn pc zitten enz enz..

- ik heb al twee andere videokaarten geprobeert Ati8500 en de onboard videokaart van mn moederbord
- ik heb verschillende rgb/vga kabels geprobeerd, zelfs die nomaal aan mijn monitor vast zit!!!
- ik heb mn beamer ook geprobeerd op mn DVI uitgang met vga blok ertussen...
- ik heb alle mogelijke resoluties en frequenties geprobeerd
- ik heb heel de handleiding van mn beamer uitgepluist
- ik heb alle instellingen geprobeerd, verder mn beamer gereset!!
- ik heb de contrast en helderheid van mijn beamer heel donker gezet, dat helpt wel een beetje maar nog lang niet genoeg!!!
- ik heb alle andere kabels en apparatuur dat in de buurt zit die eventuele storingen zouden kunnen veroorzaken verwijderd
- ben wezen googlen, maar kom dit eigenlijk niet tegen, maar moet wel bekennen dat ik helemaal geen Duits ken...aangezien het een Duits merk is.

Met vel beeld bedoel ik dan bijv de START knop van windowsXP/MCE vloeit over van heel licht groen naar donker groen, nou ik heb dus geen donker groen die is namelijk licht, en het licht groen is helemaal wit....als of er iemand met een felle lamp er tegen aanschijnt!!!

Is het dan mogelijk dat dan alleen mn VGA poort van mijn beamer kapot is??? En heeft iemand dit wel eens eerder gezien of ervaring mee?? zo ja is het iets wat te reperaren valt?? zo ja...WAAR!!! AUB!!!

Zelf ben ik namelijk radenloos

mvg...Avila

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:26
Op mijn beeldscherm kan ik ook wit balans aanzetten. mischien zit dit ook op je beamer.

Ik kan het witballans per poort aanpassen

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Milenko
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-01-2024
heb je ook de rgb instellingen van je pc geprobeert te veranderen?

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Heb je niet perongeluk bij je ati panel (bij beeldeigenschappen) de gamma flink verhoogt? Misschien is het interresant om ff bij die instellingen rond te kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Aloys schreef op woensdag 25 april 2007 @ 23:01:
Heb je niet perongeluk bij je ati panel (bij beeldeigenschappen) de gamma flink verhoogt? Misschien is het interresant om ff bij die instellingen rond te kijken.
Yep dat zou idd kunnen, maar aangezien het beeld op mn monitor zovel op VGA als op DVI gewoon goed is. als ik dan dat zelfde kabeltje dat aan mn monitor vast zit..aan mijn beamer aansluit..krijg ik weer dat felle beeld......

Verwijderd

Topicstarter
Shit is er echt helemaal niemand die dit probleem wel eens heeft gehad of er raad mee weet???? :'(
Pagina: 1