Freeware software om te ghosten, ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-07 21:39

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
Ik zoek een programma om te kunnen ghosten, liefst gratis. Het moet een programma zijn dat vanaf een cd kan starten, image maakt en deze vervolgens kan wegschrijven naar cd/dvd of een andere partitie.
Zowieso schijnt Norton ghost 10 slecht te zijn (al sinds versie 9) en een goedkoper alternatief zoals Norton save and restore nesteld zich in je systeem. Waardoor het de boel vertraagd.
Ik kwam zelf al Partition Image tegen. En dit verouderde topic: Freeware software om te ghosten

Maar omdat backups toch vrij kritiek zijn moet het natuurlijk wel goed werken, daarom mijn vraag: Zijn er mensen die een freeware ghost programma gebruiken en wat zijn jullie ervaringen hier mee?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
acronis trueimage home 10.0 kost je 49 euro en doet precies wat je wilt :) booten van cdrom en ghosten naar removable disk.

je hoeft het niet te installeren onder windows dus kost het je ook geen resources

en het werkt ook met vista (mocht net nodig zijn)

[ Voor 34% gewijzigd door Zwelgje op 25-04-2007 22:12 ]

A wise man's life is based around fuck you

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik gebruik zelf al sinds een tijdje liever Acronis True Image dan Norton Ghost. Helaas werkt (versie 8.0) die niet op mijn nieuwe PC, dus ging ik weer terug naar een oude versie van Ghost.

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Is DriveXML misschien wat je zoekt? In combinatie met the Ultimate bootCD for windows?

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-07 21:39

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
Ziet er interessant uit! Je kan helaas niet direct naar dvd branden.
Toevallig ervaring ermee?