Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Bij instellingen > configuratiescherm > energiebeheer> geavanceerd > energieknoppen staat al op uitschakelen, maar reageert totaal niet als de pc gelockt is.
Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Is dat hier het geval?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Nee op dit systeem is alles standaard de user zit in de administrator groep en voor de rest niets met policy's lopen rommelen.alt-92 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 16:02:
Niet als je via local GPO hebt geregeld dat limited users de PC niet mogen uitzetten.
Is dat hier het geval?
Het enigste autologon & autolock maar dan kan ik de pc niet uitschakelen met powerbutton terwijl het wel is ingeschakeld bij energiebeheer.
Computer Configuration > Windows settings > Security Settings > local policies > Security options >
Shutdown: allow system to be shut down without having to log on.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ik heb de policy ook nagekeken en daar staat dat je mag afsluiten zonder in te loggen, maar het werkt nog steeds niet.alt-92 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 16:26:
Ik zou toch eens controleren wat de local computer policy bij de volgende instelling heeft:
Computer Configuration > Windows settings > Security Settings > local policies > Security options >
Shutdown: allow system to be shut down without having to log on.
Weet iemand anders een optie? Anders installeer ik W2K Prof erop die staat het wel heel simpel toe.
Probeer eens af te sluiten zonder dat je mp3 programma is opgestart?
C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8
Nou, eigenlijk bedoelde ik dat niet helemaal. Zover ik weet is het gewoon standaard dat als je ingelogd bent en je systeem is gelocked en je probeert met de powerknop uit te schakelen dat dit of niet werkt, of je eerst een bevestiging moet geven. Bij de policies waarnaar gerefereerd wordt hierboven staat ook duidelijk 'Shutdown: allow system to be shut down without having to log on.'Spockz schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 09:02:
Zoals Nielson al aangeeft kunnen er programma's zijn die het afsluiten tegenhouden. Dit ben ik o.a. tegengekomen bij NetStumbler maar die zal hier wel niet op staan.
Probeer eens af te sluiten zonder dat je mp3 programma is opgestart?
Dát werkt ook wel, als je in het login scherm staat kun je gewoon met de powerknop uitschakelen, maar als jij je systeem locked bén je al ingelogd, dus logisch dat bovenstaande niet werkt. Je zou dus eigenlijk het programma moeten kunnen draaien zonder dat je ingelogd bent, en dat kan als je 'm als service draait.
Verwijderd
Kijk maar eens even hier : http://www.vbshf.com/vbsh...ums/forum-view.asp?fid=40
Maar heb het via een andere manier ook wel opgelost;
Geplante taken, en dan shutdown.exe -s -t 60 -f en koppelen aan een gebruiker, zodat deze uitgevoerd kan worden als de pc gelockt is.
Elke dag om 06:00
Misschien overbodig omdat je al een oplossing hebt, maar heb nog even geprobeerd via Srvany en dat werkt ook. Begint Winamp mooi te draaien voordat je ingelogd bent, je hebt alleen geen bedieningsmogelijkheid.Hari-Bo schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 14:19:
Ik heb nog steeds geen oplossing gevonden waarom de power-knop niet wil functioneren.
Maar heb het via een andere manier ook wel opgelost;
Geplante taken, en dan shutdown.exe -s -t 60 -f en koppelen aan een gebruiker, zodat deze uitgevoerd kan worden als de pc gelockt is.
Elke dag om 06:00