Kleine wifi access point

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-03 18:48
Ik zoek een kleine wifi access point die je kunt aansluiten op de gewone LAN-kabeltje van een willekeurige router.. bestaat dit?

Want ik reis vrij veel, en 9 van de 10 keer is er bij een bedrijf geen draadloos netwerk beschikbaar.. dus moet ik een kabeltje in m'n laptop steken.. vraagt iemand of ik even langs wil komen, kabel eruit, daar er weer in, het is gewoon onhandig. Dus als er een klein wifi access pointje bestaat wat je gewoon op zo'n lan-kabeltje kan aansluiten.. zou heel handig zijn.. bereik hoeft niet extreem ver te zijn.. Ik heb gegoogled, maar vind alleen de grote bridges en dergelijke.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Geen idee wat andere fabrikanten hebben, maar de Asus WL-320gE is met zijn 165 mm (L)* 110 mm (W)* 30 mm (H) excluding external antenna niet echt groot volgens mij.

En misschien dat een Asus WL-530g met zijn 129mm(L)*44mm(W)* 29mm(H) ook in een AP mode kan.

Ik ken alleen geen AP's die geen externe voedingsbron nodig hebben, beide hebben een aparte adapter nodig voor de prik.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

http://www.dlink.com/products/?pid=346

Dat is denk ik wat je zoekt!
Klein en kan desnoods via een USB poort voorzien worden van stroom :)
Moet je zelf maar even kijken waar hij verkrijgbaar is ;)

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Verwijderd

Gamepie56 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 22:06:
Ik zoek een kleine wifi access point die je kunt aansluiten op de gewone LAN-kabeltje van een willekeurige router.. bestaat dit?

Want ik reis vrij veel, en 9 van de 10 keer is er bij een bedrijf geen draadloos netwerk beschikbaar.. dus moet ik een kabeltje in m'n laptop steken.. vraagt iemand of ik even langs wil komen, kabel eruit, daar er weer in, het is gewoon onhandig. Dus als er een klein wifi access pointje bestaat wat je gewoon op zo'n lan-kabeltje kan aansluiten.. zou heel handig zijn.. bereik hoeft niet extreem ver te zijn.. Ik heb gegoogled, maar vind alleen de grote bridges en dergelijke.
Belkin heeft diverse klein Wifi-APtjes.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk dat de meeste bedrijven er niet zo blij mee zijn als je een wireless ap in hun netwerk hangt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:14

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

3Com® OfficeConnect® Wireless 54Mbps 11g Travel Router :?

pricewatch: 3Com 3CRTRV10075 (54Mbps, 1x 100Mbps, VPN)

Alleen wel inderdaad maar even de vraag of je overal zomaar een draadloze router/AP aan mag sluiten ivm beveiliging enzo. En afhankelijk van de grootte van het bedrijf zal je ivm berijk toch ook het AP nog wel eens moeten verplaatsen.

[ Voor 93% gewijzigd door Orion84 op 25-04-2007 22:32 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• remco_k
  • Laatst online: 18:51

remco_k

een cassettebandje was genoeg

(jarig!)
Dus jij vind het minder moeite om een access point aan te sluiten dan je laptop aan te sluiten?
Dan moet je 2 apparaten meenemen.
Daarbij heb je kans dat je de access point per netwerk moet configureren.

En de grootste bottleneck: als ik systeembeheerder was, dan is het laatste wat er gebeurt dat iemand z'n eigen access point aan 'mijn' netwerk hangt. Ik ben tenslotte verantwoordelijk voor de beveiliging en continuiteit van het netwerk. Als jij met je leuke AP aan komt stappen, zorg ik ervoor dat je die in ieder geval niet gaat gebruiken en krijg je van mij gewoon een ouderwets kabelke.

[ Voor 24% gewijzigd door remco_k op 25-04-2007 22:30 ]

Alles kan stuk.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:40
remco_k schreef op woensdag 25 april 2007 @ 22:28:
En de grootste bottleneck: als ik systeembeheerder was, dan is het laatste wat er gebeurt dat iemand z'n eigen access point aan 'mijn' netwerk hangt.
Jup.. staat bij ons de doodstraf op ;)

wordt ook actief op gemonitort.

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 25-04-2007 22:32 ]

• remco_k
  • Laatst online: 18:51

remco_k

een cassettebandje was genoeg

(jarig!)
DukeBox schreef op woensdag 25 april 2007 @ 22:30:
[...]

Jup.. staat bij ons de doodstraf op ;)
En terecht vind ik. Bedrijfsmatig kan je het jezelf niet veroorloven dat de eerste de beste n00b met een AP aan het netwerk gaat kutten. Voor je het weet liggen al je gegevens voor het oprapen.
DukeBox schreef op woensdag 25 april 2007 @ 22:30:
[...]
wordt ook actief op gemonitort.
Dat zouden ze bij meer bedrijven moeten doen. Een bedrijf naast het bedrijf waar ik werk heeft gewoon een AP van SMC in de lucht, zonder WEP/WPA en zonder ingesteld admin password.
Hij deelt vrolijk een IP uit en ik kan zonder problemen door hun 'workgroup' browsen.
Ik heb ze dat weleens per mail verteld... Sindsdien heb ik niet meer gekeken of hij nog bestaat.

[ Voor 42% gewijzigd door remco_k op 25-04-2007 22:35 ]

Alles kan stuk.

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 23:32

T-Junkie

user brain not connected...

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-03 18:48
Als je het SSID niet uitzend, en hem beveiligd met mac adres en wpa beveiliging, heeft een bedrijf er niet zoveel moeite mee..

verder is een ap'tje wel ff wat handiger als telkens kabel lostrekken (remote control uit, msn uit) en even verderop weer aan te sluiten, weer onder het bureau kruipen enzo..

Ik ga even kijken of er wat interesants tussen de links zit ;) in ieder geval bedankt
Pagina: 1