Ik ben bezgi met een aplicatie waarvij het scherm dynamische moet worden opgebouwd, ivm scherm resolutie.
Dus simpel begonnen met een MDIparetn scherm.En vanuit daar wil ik een aantal schermen openen.
Het eerste scherm moet links boven verschijnen, dat is toch standaard dus geen definitie daarvoor. Alleen scherm 2 (screen_buttons) heeft wel een new system drawing point maar toch komt hij er gewoon over de eerste heen. Iemand die een oplossing heeft, of mijn fout ziet.
Zijn maar weinig tutorials over dynamische formen opbouwen, icm een MDI parent.
Dus simpel begonnen met een MDIparetn scherm.En vanuit daar wil ik een aantal schermen openen.
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| '* Startup of the MDI_children screen's ' Set parameters for Screen-log. Dim screen_log As New Form screen_log.MdiParent = Me screen_log.Size = New Size(400, 850) ' Add some controls. Dim screen_log_textbox As TextBox screen_log_textbox = New TextBox() screen_log_textbox.Multiline = True screen_log_textbox.Size = New Size(350, 800) screen_log_textbox.Location = New Point(25, 25) screen_log.Controls.Add(screen_log_textbox) 'Show the screen screen_log.Show() 'Start the button screen Dim screen_buttons As New Form screen_buttons.MdiParent = Me screen_buttons.Location = New System.Drawing.Point(0, 400) screen_buttons.Show() |
Het eerste scherm moet links boven verschijnen, dat is toch standaard dus geen definitie daarvoor. Alleen scherm 2 (screen_buttons) heeft wel een new system drawing point maar toch komt hij er gewoon over de eerste heen. Iemand die een oplossing heeft, of mijn fout ziet.
Zijn maar weinig tutorials over dynamische formen opbouwen, icm een MDI parent.