Game pc 1200 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Skyper864
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-01 12:03
Hallo allemaal

Ik ben een vriend van mijn zijn pc aan het samenstellen want hij heeft er nog minder verstand van als mij. Dus ik wilde graag weten wat jullie van dit systeempje dachten.
Het is bedoeld voor: GAMEN, (school), Multimediae, internetten
verder als gamen geen echte bijzondere applecaties eigenlijk.
Games: WoW , Dark Messiah, FPS, Oblivion, etc
Overclocken zal mischien ook nog gebeuren maar niet extreem,
ik denk dat je met dit systeempje toch wel tot de 3.0 ghz kunt gaan en dat is meer als genoeg.

Het budget licht rond de 1200 euro,

Dit is samengestelt bij 4launch waar we het waarschijnlijk gaan bestellen:

Hardware installatie (assemblage) € 35.00
Hier hebben we beiden weinig verstand van dus dat laten we hun maar doen.

Antec Midi Tower Sonata II Life Style ATX 450W (zwart) € 104.50
Deze kast vinden we mooi genoeg en wordt ook aangeraden in de BBG
als het goed is past de 8800gts hier ook in?

Asus P5B iP965, SATA2 RAID, GLAN, 8CH € 103.50
Dit is waarschijnlijk het enige probleem hier heb ik echt geen idee over
dit is een vrij standaard bordje maar of het wat is weet ik niet?

Intel Core 2 Duo E6420 2.13GHz FSB1066 4MB Box € 181.00
Beste processor voor het geld, kunnen ook gaan voor een e6600 maar
die is weer 30 euro duurder dus...

Kingston 2x1GB DDR2 SDRAM PC5300 CL5.0 € 81.00
Zelfde als de BBG dus dat zal wel goed zitten, hiermee moet je toch
tot de 3.0 ghz kunnen?

Logitech MX400 Laser Mouse € 32.50
Mooie muis voldoende knoppen en 15 euro goedkoper als de mx518
of is die toch het extra geld waard.

Logitech Media Keyboard Elite (zwart) € 24.50
Lekker standaard lekker mooi lekker goed.

Point of View Videokaart PCI-e GeForce 8800GTS 320MB 2xDVI/HDTV € 272.00
Ik heb hier gewoon de goedkoopste 8800 gepakt die direct leverbaar is, mischien
is er een betere standaard overclockte kaart zoals de MSI bij 4launch
of zit er weinig verschil tussen?

Samsung DVD-/+/RAM SH-S182M 18x/18x/8x Bulk (zwart) € 34.
De brander uit de BBG dus dat zit ook wel goed.

Samsung TFT Monitor 226BW 22", € 328.50
Het enigste onderdeel waar niet echt over te discusieren valt,
het is gewoon het mooiste scherm voor het geld vinden wij.
alleen de levertijd is een nadeel maar dat is het wel waard.

Western Digital 250GB SATA300 16MB, WD2500KS € 66.00
Ook de harddisk uit de BBG dus dat zit ook wel goed denk ik.

Totaal incl. BTW: € 1275.00

Dus de de dik gedrukte punten als jullie daar even op zouden willen reageren zou dat geweldig zijn

Oja nog een dik gedrukt punt het Geld dit zit een beetje buiten de 1200 als het moet dan moet het maar minder is altijd handig.

Alvast bedankt

Verwijderd

waarom witte dvd-speler?
Ga je overclocken? (nav "tot de 3ghz" in je verhaal) maar je hebt totaal geen verstand van het in elkaar zetten van computers? (kan in principe wel though)

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Een goed samengesteld systeempje. Een 8800GTS 320/640 gaat zowieso passen in een Sonata II, bij een GTX moet je een fan weghalen anders heeft hij niet genoeg ruimte. Maar de GTS variant past zonder moeite.
De Asus P5B is opzich wel een redelijk bordje, toch adviseer ik je de Gigabyte DS3. Heeft alles wat de P5B ook heeft, gaat iets langer mee en clockt wat beter over. De DS3 heeft overigens dezelfde prijs. Met dit geheugen kan je inderdaad tot 3,0GHz overclocken, je processor zal ook geen probleem vormen, goede keuze :). In het algemeen verschillen de AIB's niet (dat zijn merken als ASUS/XFX/Leadtek) zo, het enige verschil is de diversiteit van de meegeleverde software (en natuurlijk clocksnelheden als je kijkt naar fabriek-overgeclockte kaarten). De 8800GTS-kaartjes hebben overigens nog een redelijke OC-marge, dat zal je ook wel merken als je gamed op 1650x1080 ;).
Het enige wat ik mis is een 3rd party CPU-cooler, met de boxed cooler kan je de 3GHz wel redden maar hij zal een stuk luider zijn dan bijv. een Arctic Freezer 7 Pro, deze kost slechts ~18 euro en zet veel betere koelprestaties neer..
Ik ben zelf een eigenaar van de MX518 geweest (nu G5) en ik moet zeggen dat ik het een zeer fijne muis vond, zoals ik al vaker heb gezegd vind ik besparen op je muis een beetje lomp bij een game-systeem..

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-11-2025

psychoclown

Back in black

Er staat toch echt zwart, MIJ :9
Enja op dat wil ik ook wel even weten :) overclocken is opzich niet zo moeilijk maar een pc in elkaar zetten evenmin..

Verder lekker systeempje hoor!

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Verwijderd

guys je zou de gigabyte ds3p kunnen aanraden, iets meer maar dan heb je ook iets meer

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 23:12
PRECIES! een Gigabyte ds3 is veeel beter en kost je maar 5 euro meer ;) Verder zou ik voor een E6600 gaan deze is aardig wat sneller en kost maar 20 euro meer want je weet niet teveel van computers af tenminste zo vermeld je zelf;) En met overklocken is een beetje verstand van je harware zeker niet mis :D

Nu kost je dit bij elkaar 25 euro meer en nu moet je ergens op bezuinigen. Maar er zijn merken die goedkopere onderdelen leveren die beter presteren en evenlang meegaan. In dit geval raad ik je aan om te bezuiningen op je kast. Arctic Cooling bied voor 90 euro een behuizing aan van dezelfde kwaliteit, grote en met een betere 500W stille voeding. Ik heb de AC gemailt en ik weet dat een 8800GTS in de kast past. Daar komt nog bij dat de kast standaard gelevert word met 2 silent casefans en een harddriver muffer. Dus besparen hoeft niet ten kosten te gaan van de kwaliteit ;)

http://www.4launch.nl/4la...info.php?productid=026962

Verder kan je nog besparen op je keyboard omdat het Microsoft Multimedia black keyboard maar 15 euro kost en door veel gamers gebruikt word om op te gamen omdat het een stevig toetsenbord is en 1 van de snelste voor maar 15 euro!

http://www.4launch.nl/4la...info.php?productid=026962

Verder is de MX518 het geld zeker waard omdat het de muis is met de snelste reactietijd, het kost je wel wat meer maar als je echt een die-hard gamer bent is er geen andere keus. Lasermuizen hebben een reactietijs van 24ms, dit is ongeveer gelijk aan de oude tft schermen en zal voor de pro's onder ons zeker wat schelen ;)

Specs

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Skyper864, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.