[Vista] Geen Aero met Go6100

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 12:51

seninha

god's right foot

Topicstarter
Gister heb ik eindelijk via Moduslink onze Vista Home premium upgrade DVD binnen gekregen.
Deze heb ik gelijk gebruikt in onze 2 maanden oude Asus A6M notebook.

Voordat ik Vista er op kon zetten moets ik de BIOS updaten, na dit gedaan te hebben is de installatie gedaan.
Toen deze klaar was heb ik de Asus CD die erbij geleverd is gelijk in gestopt om alle benodigd drivers en software te installeren. Hier zat oa Nvidia drivers bij.

Verbazing was groot dat alles goed werkt behalve Aero :(
Dit terwijl Nvidia aangeeft dat de Go6100 Vista ready is :?

Prestatie index geeft een waarde van 3.9 aan de grafische kaart. Lijkt me ruim voldoende toch?

Wat heb ik tot nu toe geprobeerd:
-Nieuwe Vista Nvidia mobile drivers gezocht, maar nergens gevonden.
-oude drivers verwijderd en nieuwe bij Asus gedownload en geinstalleerd.

Jammer genoeg heeft dit niet geholpen.

Begin nu eigenlijk te twijvelen of dit wel gaat werken :|

iRacing Profile Flickr

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Rechtermuisknop op bureaublad > Aan persoonlijke voorkeur aanpassen > Kleur en vormgeving van vensters (volgens mij krijg je nu al het uiteindelijke window, maar zo niet dan nog de volgende stap) > Eigenschappen van klassieke vormgeving openen voor meer kleuropties.

Daar Windows Aero selecteren en op OK klikken, werkt het dan wel?

offtopic:
Wat een naamgevingen weer van Microsoft :P

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Vista ready alsin hij kan Vista draaien, maar niet full power.
Daar lijkt het op athans.
Ms heeft laatst wel aardig wat gezeik gehad over de naamgeving omtrent Vista Ready.
Dat men er meteen bij dacht dat product ook Aero kan draaien, helaas is dat soms niet het geval.

[ Voor 62% gewijzigd door ShellGhost op 25-04-2007 20:22 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Een GF6100 moet Aero aan kunnen, als een Intel GMA950 het ook kan... Probeer eens de nieuwste drivers van http://www.laptopvideo2go.com/ ?

Hier stond een dode link.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik kreeg Aero glass in eerste instantie ook niet aan de praat op m'n laptop van werk (GeForce Go 6200). Ik had al veel geprobeerd, totdat ik de instellingen bekeek: kleurdiepte stond op 16-bits ingesteld. Die heb ik direct op 32-bits gezet.
Daarna heb ik de Windows Experience Index nogmaals gedraaid en toen die afgerond was, kon ik eindelijk Aero glass instellen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 12:51

seninha

god's right foot

Topicstarter
Tsunami schreef op woensdag 25 april 2007 @ 20:19:
Rechtermuisknop op bureaublad > Aan persoonlijke voorkeur aanpassen > Kleur en vormgeving van vensters (volgens mij krijg je nu al het uiteindelijke window, maar zo niet dan nog de volgende stap) > Eigenschappen van klassieke vormgeving openen voor meer kleuropties.

Daar Windows Aero selecteren en op OK klikken, werkt het dan wel?

offtopic:
Wat een naamgevingen weer van Microsoft :P
Thanks, dit werkt wel :)

Wel vaag dat Aero standaard niet aangezet wordt als je Vista installeerd.
Ik heb op mn eigen PC sinds RC1 Vista er op en steeds werd dit dus wel aan gezet. Erg raar.

Ben blij dat het toch werkt.
Wat het Vista Ready betreft , ik hoor wel vaker om me heen dat men iets komt en uiteindelijk niet alles laat zien wat Vista kan.

iRacing Profile Flickr

Pagina: 1