Toon posts:

[Grabit] Download wel, maar map blijft leeg?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.618 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb sinds kort vista er op gezet, en sindsdien download me grabit helemaal niets meer van nieuwsgroepen. Nou ja, eigenlijk zeg ik het verkeerd, hij download wel. In me grabit zie ik gewoon dat die alles download. Maar in de map waartoe gedownload wordt. (Mapje: Newsgroups) op me desktop, daar komt helemaal niets in. Hij creeert wel de mappen van de newsgroeps waar hij van posts van gedownload heeft, maar er staat helemaal niets in die mappen. Het heeft ook niets met verborgen bestanden te maken, dit heb ik al nagezocht.
Ook heeft het niets te maken met of ik administrator geactiveerd heb, want die heb ik.

Volgensmij heeft het iets met de cache te maken, dat die het niet uit de cache haalt en op de goede plaats zet. Want in de map van grabit, staat de cache map vol met 9,95 gb aan bestanden. Maar met allemaal rare namen...

Ik hoop dat iemand bekend is hiermee, en/of een oplossing voor het probleem weet.

Bedankt alvast!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 20:11 ]

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-07 14:14

krvabo

MATERIALISE!

Probeer je niet gewoon te oude bestanden te downloaden die niet meer op de server staan?
Kan grabit wel draaien onder vista?

Kijk eens in de logs van Grabit (als dat programma überhaupt al logt..) of er niet zoiets staat als 'Article not on server'.

Ah, je extra informatie is wat anders.
Weet je zeker dat Grabit (de versie die je draait) ook werkt onder vista? Kijk eens alle instellingen na of er iets raars staat.

[ Voor 25% gewijzigd door krvabo op 25-04-2007 20:13 ]

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-04 21:36
Kijk eens of de cache map vol staat, daar zet grabit alle losse artikelen in, staan die vol dan download hij inderdaad wel. Een oorzaak is vaak dat je niet eerst de grouplist hebt opgehaald voordat je gaat downloaden (via een nzb). (grabit bug nummer 13237849592327828728273 :( )

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

• michaelvt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:25

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Ik heb dit probleem ook gehad ;) , maare probeer eens bijvoorbeeld met media player ofzo naar die map toe te gaan en dan het dan via in dit geval dus media player naar een andere map te kopieren. Ook had ik de download map veranderd naar een bestaande map en daarna geen problemen meer mee gehad.

Verwijderd

Topicstarter
rapsac schreef op woensdag 25 april 2007 @ 20:18:
Kijk eens of de cache map vol staat, daar zet grabit alle losse artikelen in, staan die vol dan download hij inderdaad wel. Een oorzaak is vaak dat je niet eerst de grouplist hebt opgehaald voordat je gaat downloaden (via een nzb). (grabit bug nummer 13237849592327828728273 :( )
De cache map staat niet vol, want ik heb die 10gb net weggegooit en een hele nieuwe grabit install gedaan. Dat 2e dat ik de grouplist moet hebben zou wel heel goed kunnen. Want de grouplist wilt hij maar niet downloaden om 1 of andere reden.

En in hoeverre grabit wordt ondersteund door vista weet ik niet, zo ver doet alles het, behalve dan dat hij de gedownloade bestanden niet vanuit de cache naar je download folder zet.

EDIT: Probleem opgelost. Het was inderdaad bug 1094394294 van grabit, het kwam inderdaad doordat de grouplist nog niet goed was gedownload. Bedankt!! Wel beetje apart dat een geupdate grouplist invloed heeft op of grabit bestanden van cache naar download folder gooit :S

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 20:41 ]

Verwijderd

Draai je grabit als admin? (Dus echt rechtsklik --> run as admin) Als dat niet zo is heeft grabit namelijk geen schrijfrechten in Program Files en komt alles in je virtual store terecht. Je kan het dan vinden in: C:\Users\*Username*\Appdata\Local\Virtualstore\ (uit m'n hoofd).

Oplossing is een download map zoeken waar je wel mag schrijven, of grabit als admin draaien. Hiervan is de eerste oplossing natuurlijk het verstandigst.

/me moet leren lezen. Tweede keer in vijf minuten... |:(
/me gaat maar snel van de pc af voordat hij nog meer onzin blaat!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 20:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Haha geeft niet hoor, je toont in ieder geval interesse om het probleem op te lossen, dat waardeer ik zowiezo :) Bedankt voor de moeite.

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 22:42

PcManiaxx

ondertitel duh

ROFL, ik had het precies hetzelfde probleem vanmiddag.

Mijn probleem is opgelost dankzij de heerlijke zoekfunctie :P }:O
Pagina: 1