Technics su800 speakersuitgangen vallen uit

Pagina: 1
Acties:

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-02 22:46
Ik heb hier in huis een oude technics su800 versterker. Op dit moment wordt hij niet gebruikt maar omdat mijn vader andere speakers heeft gekocht wil hij zijn oude speakers in combinatie met deze technics gaan gebruiken.
Echter heeft deze versterker een probleem: de speakers vallen soms uit. Je hoort een klik en het lichtje van de speaker op de versterker gaat dan ook uit of gaat een beetje flikkeren, dit is bij de a en b aansluitingen.
Als je er vervolgens of een tik tegen de versterker geeft of de speaker uitgang overnieuw aanzet werkt het weer. Het uitvallen heeft niets te maken met volume of hitte want het gebeurt gewoon willekeurig. Soms gaat het een uur goed en dan ineens vallen de speakers uit, dit gebeurd ook op echt hele lage volumes.
Binnekort wil ik hem eens open schroeven, maar heb geen idee waar ik op moet letter. Ik heb naar mijn weten wel eens wat gelezen over dit probleem bij technics versterkers maar ik kan er niets meer over vinden. De line/out die nu nog alleen gebruikt wordt om lp´s op de pc op te nemen werkt wel zonder problemen, het ligt denk ik dus puur bij de speaker uitgangen.

Waar denken jullie dat het probleem kan zitten?