[Azureus] NAT probleem (achter livebox en router)

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11-2025
De downloadsnelheid in Azureus is belachelijk laag bij mij: ik kom niet boven de 50kb/s uit (dit ligt NIET aan de torrents).

Wanneer ik Azureus start krijg ik de volgende melding:
"UPnP: Mapping 'Incomping Peer Data Port (UDP/59792)' failed"
(port 59792 is een poort die ik zelf heb gekozen, ik heb tevens andere poorten getest en deze gaven allen hetzelfde probleem).

Wanneer ik Azureus zelf op het NAT icoontje click zie ik de popup:
"Azureus Firewall/Nat reachabilitty unknown (TCP)"

Ik heb de volgende setup:
-Internet komt binnen via een Livebox van Orange.
-Er is een Sweex Broadband Router (RO001) aangesloten op de Livebox
-De pc waarop Azureus draait is aangesloten op de router.

Livebox config (Onder firewall/Geopende poorten):
Naam Geactiveerd Protocol Van poort Tot poort Lokaal IP-adres Naam interface
azureus01 Ja UDP 59792 59792 192.168.1.10 mer0
azureus02 Ja TCP 59792 59792 192.168.1.10 mer0

Sweex Broadband Router (RO001) config:
IP Address 192.168.1.10
Subnet Mask 255.255.255.0
Gateway 192.168.1.1
Domain Name Server 192.168.1.1

En onder "Forwarding->Virtual server" in het Router menu:
ID Service Ports Server IP Enable Use Rule#
1 59792 192.168.123.130 aangevinkt leeg

Op de pc:
Azureus 2.5.0.4
Incoming TCP listen port: 59792
UDP listen port: 59792
UPNP aan

Verder draait:
BitDefender 10: Firewall geeft UDP/TCP toegang tot Azureus (BitDefender disablen heeft geen effect)
Hiernaast heb ik geen firewall/antivirus software draaien.

Wat te doen???

Verwijderd

kan je de pc ook direct op de liveox aansluiten?

zo ja:
- krijg je dezelfde meldingen?
- snelheid even laag?

op zich is 50Kb niet super langzaam hoor, misschien moet je het eea finetunen.

is het trouwens ook bij torrents met heel veel seeds.

• deavatar
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 19:58:
kan je de pc ook direct op de liveox aansluiten?

zo ja:
- krijg je dezelfde meldingen?
- snelheid even laag?

op zich is 50Kb niet super langzaam hoor, misschien moet je het eea finetunen.

is het trouwens ook bij torrents met heel veel seeds.
Ik heb de pc even direct op de livebox aangesloten (dit is geen blijvende oplossing). De melding verdwijnt dan en de snelheid gaat omhoog (haal dan zo rond de 200-300 kb/s).

[ Voor 7% gewijzigd door deavatar op 25-04-2007 22:12 ]

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Is het niet zo dat de Livebox ook NAT doet? Je hebt in principe 2 NAT translaties na elkaar en je forward er maar een.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
code:
1
UPnP: Mapping 'Incomping Peer Data Port (UDP/59792)' failed

Schakel Upnp eens uit in azureus, uit je setup blijkt niet dat je router/livebox daarvan gebruik maken.
Ik heb de pc even direct op de livebox aangesloten (dit is geen blijvende oplossing). De melding verdwijnt dan en de snelheid gaat omhoog (haal dan zo rond de 200-300 kb/s).
Misschien ipv een router een switch aansluiten? Werkt volgens mij beter, heb ik zelf ook.

[ Voor 44% gewijzigd door Soldaatje op 25-04-2007 22:25 ]

• deavatar
UPnP uitzetten geeft dezelfde foutmelding...

Ik heb geen switch liggen, dus probeer het liever eerst met de router die ik heb :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

deavatar schreef op woensdag 25 april 2007 @ 22:11:
[...]

Tjah; dan zit het probleem dus in de router. Waarom schakel je daar het firewall gedeelte niet uit; je livebox doet dit immers ook al? Ik snap ten eerste je netwerk situatie niet helemaal; daarnaast is het me onduidelijk wat je precies van ons wilt weten als het probleem duidelijk in de router ligt; en het geen software probleem is? :)

Daarmee hoort dit topic ook eigenlijk niet in CSA; maar in NT

[ Voor 4% gewijzigd door Spider.007 op 26-04-2007 10:26 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:21
het probleem ligt toch echt in het gedeelte livebox -> router,

de livebox is al een router vanzichzelf uit en je hoeft daarvoor alleen een switch aan te sluiten! Nat achter NAT geeft vaak snelheidsproblemen. Dit had ik zelf ook toen ik bezig was met een server te bouwen waar ook een nat functionaliteit in zat. Toenertijd had ik een 8mbit verbinding en via die server haalde ik nog maar 300kb/sec !!! dus vervang die router door een switch en je bent klaar, voor nog geen 10 euro tegenwoordig!

http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03 17:41
^^ met hem, 2 keer NAT achter elkaar is een slecht idee. Het beste kan je dus op je Sweex router de routing functionaliteit uitschakelen en hem als switch gebruiken.

Probeer maar eens om de kabel van de Livebox naar de Sweex router niet in de WAN poort te stoppen maar in 1 van de switch poorten. Dat zou het al op moeten lossen.

[ Voor 33% gewijzigd door urk_forever op 26-04-2007 10:43 ]

Hail to the king baby!

• deavatar
Spider.007 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 10:26:
[...]

Tjah; dan zit het probleem dus in de router. Waarom schakel je daar het firewall gedeelte niet uit; je livebox doet dit immers ook al? Ik snap ten eerste je netwerk situatie niet helemaal; daarnaast is het me onduidelijk wat je precies van ons wilt weten als het probleem duidelijk in de router ligt; en het geen software probleem is? :)

Daarmee hoort dit topic ook eigenlijk niet in CSA; maar in NT
No offense, maar soms ligt iets anders dan het lijkt.
Ik wil graag weten hoe ik de downloadsnelheid omhoog krijg. Of dit een hardware of een softwareprobleem is maakt me niet uit :) Misschien is het gewoon een setting in de switch die voor problemen zorgt, of een kabel in een switch port i.p.v. in de WAN (wat ik ga proberen wanneer ik weer thuis ben). Daarnaast is het firewall gedeelte in de router al uitgeschakeld en is de firewall op de pc bedoeld om bepaald uitgaand verkeer te blokkeren.

Indien het softwarematig opgelost kan worden graag, daar ik geen switch heb liggen. Lukt het niet (makkelijk) om het softwarematig op te lossen dan scoor ik even een switch.

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
deavatar schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:41:
[...]

No offense, maar soms ligt iets anders dan het lijkt.
Ik wil graag weten hoe ik de downloadsnelheid omhoog krijg. Of dit een hardware of een softwareprobleem is maakt me niet uit :) Misschien is het gewoon een setting in de switch die voor problemen zorgt, of een kabel in een switch port i.p.v. in de WAN (wat ik ga proberen wanneer ik weer thuis ben). Daarnaast is het firewall gedeelte in de router al uitgeschakeld en is de firewall op de pc bedoeld om bepaald uitgaand verkeer te blokkeren.

Indien het softwarematig opgelost kan worden graag, daar ik geen switch heb liggen. Lukt het niet (makkelijk) om het softwarematig op te lossen dan scoor ik even een switch.
Zoals Spider.007, consolefreak en urk_forever al zeggen, 2x NAT achter elkaar geeft gedonder. Dat merk je dus wanneer je je PC direct op je livebox zet (dan heb je nog maar 1x NAT). Je kunt het een beetje zo zien: je pc kan van 1 NAT apparaat via uPnP poorten forwarden, maar alleen van de eerste die hij tegenkomt. Dat gaat dus goed, zolang er maar 1 NAT is. Een switch/ap zal echt de makkelijkste oplossing zijn...

Edit: Je router op bridging zetten is in principe hetzelfde (weet niet of je sweex dat ook kan), of van je WANpoort afblijven idd...

[ Voor 5% gewijzigd door MindStorm op 26-04-2007 16:50 ]

Verwijderd

Wat een van de bovestaande users zegt; gewoon de kabel die van je livebox naar je sweex loopt niet in WAN maar in een LAN poort steken. Probleem opgelost :)

Livebox ondersteund trouwens (naar mijn weten) geen UPNP dus dat hoef je ook niet aan te zetten in azureus...

Vergeet niet IP forward goed te zetten in je livebox als je je kabeltje verplaatst, je pc krijgt immers een ander IP.

• deavatar
Een simpele wisseling van kabel werkt. Ongekend :)

Dank aan allen :)
Pagina: 1