Ik ben opzoek naar een nieuw systeem, het zal worden gebruikt voor office toepassingen, wat photoshoppen, het coden van sites en als backup voor de bestanden van mijn laptop fungeren. Ook zal ik er zo nu en dan eens een filmpje mee binnen halen alsmede een spelletje, RA2 en Age of Empires 3.
Omdat ik het systeem tevens als backup van de bestanden van mijn laptop wil gebruiken, wil ik een bijzonder stabiel systeem. Stabiliteit mag van mij best wat kosten, maar het moet niet te gek worden.
Ik zou het aangenaam vinden wanneer het systeem stil zou zijn, maar ik werk meestal toch met een cd'tje op.
Een paar dingen staan vast:
* Een Dell 2407wfp 24" monitor. Dit vanwege de goddelijke resolutie van 1920x1200. Ik heb dit ook op mijn 17" laptop, en ik vind het fantastisch. 2 Word pagina's naast elkaar en genoeg ruimte in Photoshop.
* Ik heb hier nog 4,5 gig (9 stuks) aan 512MB DDR2 667 Liggen. En wil niet nieuw geheugen kopen maar wel 2 Gb intern voor mogelijk ooit eens Vista en voor de heb. Het mobo moet dus 4 geheugenbanken hebben.
* Ik wil Raid kunnen draaien als extra beveiliging voor mijn kostbare data.
Ik ben niet van plan om te gaan OC'en.
Ik dacht zelf aan het volgende:
* Dell 2407wfp
* ASUS P5B,Sk775,PCIe 965X,DDR2,Glan,SATA,
* Intel Core 2 Duo E4300, s775,2GHz,800MHz,2MB,BOXED
* Sapphire ATI X1950 GT,256MB, VIVO,DDR3,2xDVI-I,VGA,PCIe,
* AOpen QF50D,Black/Silver 350W USB,Audio
* 4x 512MB Transcend 667 DDR2
* 2x Samsung SpinPoint 500GB (SATA II, 16MB, NCQ) (Stil, snel en veel MB/s per Euro..)
Doe ik hier wijs aan, of is de voeding wellicht te licht?
Ook zou ik graag weten of de videokaart overkill is.
Omdat ik het systeem tevens als backup van de bestanden van mijn laptop wil gebruiken, wil ik een bijzonder stabiel systeem. Stabiliteit mag van mij best wat kosten, maar het moet niet te gek worden.
Ik zou het aangenaam vinden wanneer het systeem stil zou zijn, maar ik werk meestal toch met een cd'tje op.
Een paar dingen staan vast:
* Een Dell 2407wfp 24" monitor. Dit vanwege de goddelijke resolutie van 1920x1200. Ik heb dit ook op mijn 17" laptop, en ik vind het fantastisch. 2 Word pagina's naast elkaar en genoeg ruimte in Photoshop.
* Ik heb hier nog 4,5 gig (9 stuks) aan 512MB DDR2 667 Liggen. En wil niet nieuw geheugen kopen maar wel 2 Gb intern voor mogelijk ooit eens Vista en voor de heb. Het mobo moet dus 4 geheugenbanken hebben.
* Ik wil Raid kunnen draaien als extra beveiliging voor mijn kostbare data.
Ik ben niet van plan om te gaan OC'en.
Ik dacht zelf aan het volgende:
* Dell 2407wfp
* ASUS P5B,Sk775,PCIe 965X,DDR2,Glan,SATA,
* Intel Core 2 Duo E4300, s775,2GHz,800MHz,2MB,BOXED
* Sapphire ATI X1950 GT,256MB, VIVO,DDR3,2xDVI-I,VGA,PCIe,
* AOpen QF50D,Black/Silver 350W USB,Audio
* 4x 512MB Transcend 667 DDR2
* 2x Samsung SpinPoint 500GB (SATA II, 16MB, NCQ) (Stil, snel en veel MB/s per Euro..)
Doe ik hier wijs aan, of is de voeding wellicht te licht?
Ook zou ik graag weten of de videokaart overkill is.
[ Voor 4% gewijzigd door sjolmers op 25-04-2007 20:01 ]
adr opleidingen en meer adr opleidingen