DVI & Plug & Play

Pagina: 1
Acties:

• Kameleman
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-01 14:56
is DVI PnP ? Ik heb sinds kort een MBP en zou graag mijn samsung 205bw eraan hangen telkens ik thuiskomen, nu is mijn vraag of ik deze gewoon mag instekken of zal ik elke keer moeten herstarten ? is "sleep" genoeg of niet ? Je zou zeggen, probeer zelf eens, maar ik heb liever een bevestiging voor er iets fout loopt...

Hartelijk dank

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-02 19:11

Sebazzz

3dp

Ja moet kunnen. VGA is immers toch ook gewoon plug & play ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dvi is plug en play ja. In het ergste geval moet je een keer rebooten omdat hij niet herkend wordt. Maar er kan niks kapot gaan ofzo :)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

helemaal PnP, en je resolutie wordt ook wel goed opgepakt (hier althans wel (iiyama E481S))

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Mac OS X herkent het aansluiten en loshalen van beeldschermen, je hoeft er niet voor te rebooten. En hij onthoudt ook per beeldscherm de plaatsing en de resolutie.

Hier stond achterhaalde informatie…

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

The Triad schreef op woensdag 25 april 2007 @ 19:13:
Ja moet kunnen. VGA is immers toch ook gewoon plug & play ;)
Wat de topicstarter denk ik onder andere bedoelt is of DVI automatisch herkend wordt, of dat je telkens een actie moet ondernemen om beeld te krijgen.

Ik heb zelf een Apple Cinema Display en een Powerbook 15" en ik kan bevestigen dat beeldschermgebruik op de Powerbook helemaal "Plug&Play" is. De Powerbook detecteert dat er een DVI-stekker wordt ingeplugd, herkent het scherm, breidt mijn desktop uit naar het scherm in de layout die ik daarvoor had ingesteld en past het door mij ingestelde kleurprofiel toe.

Bij VGA-schermen werkt dit ongeveer hetzelfde als de VGA->DVI kabel eerst op het scherm wordt aangesloten en vervolgens in de Mac wordt geprikt. De DVI-connector wordt wederom gedetecteerd, met alle gevolgen van dien.

Works deliciously :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:45
Af en toe hang ik mijn MacBook ook aan mn Philips LCD TV dmv DVI.

De TV wordt meteen zonder enig probleem herkend en geeft direct beeld. Plug and Play dus...
Let er wel op dat je de DVI kabel uit je MacBook Pro haalt als deze nog aan staat. Dwz niet uit of in sleep. Wanneer IK dit doe dan moet ik mn MacBook opnieuw opstarten aangezien die dan blijft hangen... (kan ook aan mn MacBook ligen, maar denk het niet ;) )

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Flatwhite schreef op woensdag 25 april 2007 @ 22:07:
Af en toe hang ik mijn MacBook ook aan mn Philips LCD TV dmv DVI.

De TV wordt meteen zonder enig probleem herkend en geeft direct beeld. Plug and Play dus...
Let er wel op dat je de DVI kabel uit je MacBook Pro haalt als deze nog aan staat. Dwz niet uit of in sleep. Wanneer IK dit doe dan moet ik mn MacBook opnieuw opstarten aangezien die dan blijft hangen... (kan ook aan mn MacBook ligen, maar denk het niet ;) )
Dat ligt dan denk ik aan je MacBook, aangezien ik m'n DVI kabel altijd afkoppel als m'n PowerBook in sleep is :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:07
Dit is inderdaad voorzien in de DVI-standaard, pinnetje 16 (de "Hot Plug Detect" pin) wordt gebruikt om te detecteren of er een scherm aangesloten of losgekoppeld wordt terwijl de PC ingeschakeld is. Op die manier kan men time-out's voorkomen, en zal het aankoppelen van een scherm ervoor zorgen dat de initalisatie automagisch gestart wordt.
Ik zou bijna zeggen "net zo gemakkelijk als USB", maar het is toch wel héél wat handiger met DVI :D .

Voor beschadigingen van de connector hoef je zeker niet te vrezen, ik werk met schermen waarbij 48V/2à3A door een pinnetje van een DVI-connector wordt gestoken (totaal buiten de DVI-specificatie's), en daarbij is hotpluggen ook geen probleem (al durft het dan wel wat vonken en doen we het dus liever niet).

[ Voor 37% gewijzigd door naftebakje op 25-04-2007 22:18 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:34

Step

step@tweakers.net#

Misschien niet altijd van toepassing, maar je kunt ook altijd nog de optie "Detecteer beeldschermen" aanklikken via Systeemvoorkeuren -> Beeldschermen.

~Step @ Mac Mini M4 2024 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

• Kameleman
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-01 14:56
ok, bedankt voor de vele reacties, het werkt inderdaad heel vlot en aangenaam. ben voorlopig al vrij content met de MBP.

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Flatwhite schreef op woensdag 25 april 2007 @ 22:07:
Hier een MacBook eigenaar die dezelfde ervaring heeft... De MB wordt wel 'wakker', maar weigert om het scherm aan te doen. Erg irritant!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Kameleman schreef op donderdag 26 april 2007 @ 00:32:
ok, bedankt voor de vele reacties, het werkt inderdaad heel vlot en aangenaam. ben voorlopig al vrij content met de MBP.
Tip: als je scherm een serienummer laat zien via DVI (en geen idee hoe je dat controleert) dan onthoudt 'ie per scherm je voorkeuren. Thuis heb ik een ander desktopje dan op het werk, en dat ondanks identieke schermen op beide plekken.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Ik kan de TS zeer goed begrijpen, zo schrok ik mij dood toen ik voor het eerst mijn versterker wou plug-and-play-en :)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 01:47:
Ik kan de TS zeer goed begrijpen, zo schrok ik mij dood toen ik voor het eerst mijn versterker wou plug-and-play-en :)
Brrrrrooommmplop? :P
Daedalus schreef op woensdag 25 april 2007 @ 22:09:
[...]
Dat ligt dan denk ik aan je MacBook, aangezien ik m'n DVI kabel altijd afkoppel als m'n PowerBook in sleep is :)
Zelfde ervaring hier. Toch trek ik meestal wel de stekker eruit voor ik 'm in sleep mode zet, want mijn powerbook heeft het meestal al druk genoeg tijdens het wakker worden (network restore etc.) en dan duurt het vaak best lang voor 'ie door heeft dat dat scherm plotseling is verdwenen en al helemaal voor mijn Powerbook weer werkbaar is :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1