Speedlinq Speedtouch 780 Modem

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bob Marley
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-12-2021
Geachte mensen,

Ik heb sinds vorige week, ADSL bij Speedlinq genomen, incl. bellen.

Ik heb toen een Speedtouch 780 Modem ontvangen van Speedlinq.

Ik heb me telefoon als pc aangesloten, en al werkt perfect, inet als bellen.

Maar ik heb een ander probleem, hiervoor had ik ook Speedlinq ADSL, en ik had toen een Alcatel Modem 510.
Hiernaast had ik ook een U.S Robotics USR5461 Router.

Deze router heeft naast Ethernet aansluitingen ook een wfi en USB aansluiting.

Aan de USB aansluiting had ik mijn HP PSC5500 Printer All-In One aangesloten.

Dus toen kon ik via de Laptop als via de PC gewoon weg printen!
De printer was automatisch op de Server gezet door de Router en toen heb ik op de laptop en op de pc een nieuwe printer toegevoegd met als de Printer Serveradres. Geen problemen mee gehad.
De Laptop was met het internet Draadloos aangesloten via de Router U.S.R
En de PC was gewoon met de Ethernet Kabel aangesloten.

Nu heb ik die Modem Speedtouch 780 en dus die USR Router is Overbodig, want de Speedtouch 780 heeft al een ingebouwde router dus 2 routers is overbodig.

Maar ik wil de printer wel kunnen gebruiken. Als vanuit de Laptop als de Pc.

Ik weet je hebt een manier, om de Printer aan de PC aan te sluiten en dan de Printer te delen, dus zolang de PC aan is, kan ik dan via de Laptop Printen.

Maar die Manier Wil ik Niet! Want de Pc is niet altijd aan. Heel Soms maar. En de Printer zit helemaal boven op Zolder en ik gebruik de Laptop benenden in de woonkamer.

Iemand een Idee of Advies, waardoor ik Printer alsnog zodaning kan aansluiten, dat ik via de Laptop als Pc kan printen?!

Ik heb ook geprobeerd de USR Router aan de Modem met Ethernetkabel als met Crossover kabel aan te sluiten zodat ik de Printer alsnog kon aansluiten, maar dat werkt niet, want ik kan de Router niet ingaan om te kijken wat de Server Adres is van de Printer om hem te installeren op de PC of Laptop.

Op de Pc als op de Laptop heb ik Windows XP Prof met SP2.

Iemand idee :?

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
De enige manier blijft via je USR router. Stel die als switch in door de DHCP uit te schakelen en geef em vervolgens zelf een IP adres in het bereik van je Speedtouch 780 range. Vervolgens kun je gewoon je printer weer toevoegen en moet het werken.