windows xp pro

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• jonaskellens
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-05-2011
Ik heb een cd van windows xp pro. Ik wil alle van mijn laptop verwijderen en een clean instal doen. In mijn bios zet ik als 1ste boot mijn dvd-device zodanig dat de cd windows xp pro opstart en ik mijn harde schijf kan formatteren en op een nieuwe partitie opnieuw xp pro kan zetten.
Echter mijn pc start telkens gewoon opnieuw op... laadt win xp en dat ist.

Waarom gaat m'n acer bij het opstarten niet naar mijn dvd-drive ?

Thanks...

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-03 19:04

Totaalgeflipt

De enige echte

Is het een orginele cd?
Zo nee, heb je hem bootable gebrand?

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 07:33
Druk 'ns op F11, wanneer ie opstart.

• jonaskellens
De cd is een msdn-aa licentie. Het is een iso-file die ik gebrand heb met nero. Er staat een autorun-file op de cd, dus ik neem aan dat em bootable is ? Fout gedacht ?

• ChkDsk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-12-2025

ChkDsk

Beter laat dan morgen

jonaskellens schreef op woensdag 25 april 2007 @ 17:36:
De cd is een msdn-aa licentie. Het is een iso-file die ik gebrand heb met nero. Er staat een autorun-file op de cd, dus ik neem aan dat em bootable is ? Fout gedacht ?
autorun filetje is om in Windows de CD automatisch te spelen...

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Autorun is iets voor Winodows :P
Je moet even naar je Nero settings kijken, of een ander programma gebruiken. Want daar gaat het neit helemaal goed.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Remmertjuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-10-2021

Remmertjuh

CSS: [Got] Remmertjuh

jonaskellens schreef op woensdag 25 april 2007 @ 17:36:
volgens mij moet er een boot.ini file instaan om op te kunnen starten

XBL: Warheadheadshot

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-03 12:09

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Bij de windows XP CD's die ik in m'n handen heb gehad, vroeg de CD als de PC ervan wilde booten of je een toets in wilde drukken om van de CD te starten. Heb je dat al eens geprobeerd? Misschien gaat dat wel zo snel voorbij dat je het niet eens te zien krijgt.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• jonaskellens
Heb gewoon met nero een image gebrand... veel keuze had ik niet om deze cd expliciet bootable te maken...
Via de gewone wizard weet ik hoe ik een bootable cd moet maken... maar alst een iso is ?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Gooi hem anders even door nLite
Die ISO extracten naar een map, nLite installeren en daarmee branden.

@hieronder:
Boot.bin bedoeld ie de bootimage
En over dat tweede, dat heeft de TS schijnbaar tevergeefs gedaan.

[ Voor 30% gewijzigd door fsfikke op 25-04-2007 17:50 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-02 00:43
Remmertjuh schreef op woensdag 25 april 2007 @ 17:39:
[...]

volgens mij moet er een boot.ini file instaan om op te kunnen starten
Huh? :P boot.ini staat op je hardeschijf hoor :p
jonaskellens schreef op woensdag 25 april 2007 @ 17:43:
Heb gewoon met nero een image gebrand... veel keuze had ik niet om deze cd expliciet bootable te maken...
Via de gewone wizard weet ik hoe ik een bootable cd moet maken... maar alst een iso is ?
Gewoon Image branden op schijf, dan 'alle bestanden weergeven' en die ISO erop bakken...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

^^ :)

Hoe je een bootable CD image moet branden staat op diverse FAQs her en der op het internet vermeldt (waaronder hier op GoT), en hoe je je BIOS instelt om van CD/DVD te booten ook wel.

Dat je zelf het één en ander eerst zelf uitzoekt iets wat we hier wel verwachten van je; zie ook de Windows Clients - Policy .

Tel daarbij op dat je topictitel ook een beetje rammelt, dan kan ik er niet meer van maken dat hier toch een einde aan gebreid gaat worden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.