Toon posts:

Ultimate pc Max 2500 EURO

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wil binnen kort nieuwe pc gaan kopen heb het volgende op het oog.

Prijzen zijn van Salland Automatiseringen

Thermaltake Behuizing VA8000BWS Aluminium, Zwart, Window, 4
Gekozen omdat er veel ruimte inzit en er mooi uitziet
prijs € 121,36

Thermaltake Voeding Toughpower Cable Management 850 Watt ActivePFC, Retail, ModulaireKabels, 20- En 24-pins
Modulaire kabels zijn best handig
850 watt heb je in elk geval nooit te weinig (ivm met mogelijk later upgraden)
Prijs € 191,00

Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, 4 MB L2, Boxed
Gekozen om overklockbaarheid en beste kwaliteit prijs verhouding
Prijs € 209,00

Asus Moederbord Striker Extreme
Leek me beste moederbord met alle dingen die je nodig hebt
Prijs € 292,00

2 X Kingston HyperX Dual Channel NVIDIA SLI-Ready 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Kit Of 2 (Past dit erop en werkt dit 4 gb in dual channel)
voor draaien van vista en voor virtual pc om netwerk op te zetten
Prijs € 123,00 X 2 = 246,00

3 X WD HDD Caviar SE16 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300 (Mischien samsung 500gb doen of zo laten)
om redelijke hoeveelheid data en programa's op te slaan
prijs € 116,00 X 3 = 348,00

Asus VGA GeForce EN8800GTX 768 MB (Mischien 8800GTX van ander merk ?)
Om nieuwste games mee te kunnen spelen
Prijs € 531,00

2 X Asus DVD-RW DRW-1814BL Retail, Zwart
om mee te branden
prijs€ 32,00

NEC 3,5 Inch Diskette Station Zwart
voor als de zooi eens mocht crashen
€ 11,00

Zalman CPU Koeler CNPS9700-CU LED Koper (past dit wel op moederbord en procesor!)
om de procesor koel te houden bij overklocken
€ 48,00

Logitech Keyboard G15 Gaming USB, Zwart / Zilver, Qwerty
omdat dit fijn toetsenbord is en de mijne versleten is
€ 70,00

Ik wil deze pc gaan gebruiken om te gamen en om gewoon mee te kunnen werken
OS die ik zal gaan gebruiken is nu nog XP ben van plan over te stappen naar vista (dual boot)
Verder zal er ook linux op gaan draaien
Mijn vraag aan julie is is dit alles compatibel en wat zouden julie als eventuele aanpassingen weten

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 20:35 . Reden: Post voldeed niet aan eisen volgens mede GoT ers ]

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 17:26
Deze SP voldoet niet aan de richtlijnen die zijn gesteld aan zulke topics. Een volledige onderbouwing van jouw keuzes en een goed verzorgde layout is hier verder ver te zoeken.
Heb jij zelf de moeite gedaan om onderzoek te doen en reviews te zoeken van al jouw onderdelen?

Ik stel voor dat je 'Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?' even goed doorleest. Dan kan hier een slotje op en kan je het eventueel opnieuw proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door Limit-NL op 25-04-2007 18:38 ]

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-01 06:32
l1m1t schreef op woensdag 25 april 2007 @ 18:37:
Deze SP voldoet niet aan de richtlijnen die zijn gesteld aan zulke topics. Een volledige onderbouwing van jouw keuzes en een goed verzorgde layout is hier verder ver te zoeken.
Heb jij zelf de moeite gedaan om onderzoek te doen en reviews te zoeken van al jouw onderdelen?

Ik stel voor dat je 'Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?' even goed doorleest. Dan kan hier een slotje op en kan je het eventueel opnieuw proberen.
Inderdaad, de SP is zachtuitgedrukt 'magertjes'

Verwijderd

Zoals l1m1t al zegt; vertel ook even precies waarom je voor de betreffende onderdelen hebt gekozen

Daarbij ook even vermelden wat de betreffende onderdelen kosten. Daarnaast, je wilt de 'ultieme' game PC.. Welke spellen wil je gaan spelen? Vaak is het verstandiger om niet meteen het beste van het beste te kopen, maar juist af en toe upgraden.

Daarnaast ben je een OS vergeten in je topic start

Verwijderd

Ok, neem als eerste een infinity in plaats van die zalman, 10 euro goedkoper 10 keer beter.
En een p180 in plaats van die armor lijkt me ook beter, betere airflow en als je daar nog 2 fans de coolste kast die er is.
En ik ben persoonlijk geen fan van de striker extreme, v en ik zou daarom beter dit nemen , als je perse zo veel geld wil uitgeven aan een moederbord, ...:
http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=30371&ref=2

Ik weet niet veel van voedingen af maar waarschijnlijk is er wel een betere dan die vermoet ik??

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 21:35 ]

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-01 16:14
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 21:34:
Ok, neem als eerste een infinity in plaats van die zalman, 10 euro goedkoper 10 keer beter.
En een p180 in plaats van die armor lijkt me ook beter, betere airflow en als je daar nog 2 fans de coolste kast die er is.
En ik ben persoonlijk geen fan van de striker extreme, v en ik zou daarom beter dit nemen , als je perse zo veel geld wil uitgeven aan een moederbord, ...:
http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=30371&ref=2

Ik weet niet veel van voedingen af maar waarschijnlijk is er wel een betere dan die vermoet ik??
Jij bent meer van de niet-extreme versie zeker :P .
Past dit erop en werkt dit 4 gb in dual channel)
Er is een QVL-lijst beschikbaar van je moederbord waarin staat welk geheugen zal passen.

Tja, verder leuk systeem hoor :> , maar heb je echt 1.5TB nodig? En 2 DVD-branders?

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-11-2025

psychoclown

Back in black

Ik vind die voeding wel een beetje overkill moet ik zeggen hoor.
Als je dan futureproof wil zijn moet 650W ook al voldoen lijkt mij.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Jedi_Pimp
  • Laatst online: 07-11-2025
Een Striker Extreme is echt overbodig tenzij je zeker weet dat je later een tweede 8800GTX erbij wilt prikken voor SLi.. Een Gigabyte DS4 heeft alles wat jij nodig hebt en ondersteunt ook toekomstige processoren met een 1333MHz FSB. Verder is die voeding belachelijk, onderdelen in de toekomst gaan heus niet 3x zoveel stroom verbruiken. Als je op safe wilt spelen is 600Watt voldoende (tenzij je natuurlijk een extra 8800GTX erbij wilt prikken, dan is je huidige voeding geen overkill).
Wacht nou ook nog even een klein maandje op de HD 2900XT, de ATi-tegenhanger van de 8800GTX die iets beter zal presteren en volgens Fudzilla slechts 380,- euro zal kosten... Ook is de driver support van nVidia momenteel bagger dus zou ik echt gaan voor de 2900XT. Verder zou ik nooit zoveel geld aan een kast uitgeven, maar dat is puur persoonlijk. Als je dan toch bezig bent, kijk dan even naar de Antec Nine Hundred.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• Limit-NL
  • Laatst online: 27-01 17:26
Nou, na enige simpele verbeteringen is de SP al een stuk beter. Het kan beter, maar het zal moeten voldoen. Maar goed, nu mijn advies. Er is in jouw SP niet goed te zien of je nou gaat overclocken of niet, maar ik ga er hier van uit dat je dat enigzins wel doet.

Kast
Eentje die er volgens jou goed uitziet en voldoet aan jouw behoeften. Ik zou er een nemen met 120mm of grotere fans omdat die nou eenmaal stiller zijn dan kleinere en met genoeg ruimte. Iets in de trant van een Stacker 830, Antec 900 of de Antec P182 zal meer dan voldoen.

Voeding
Er is in verschillende artikelen op internet al aangetoond dat meer dan 600-700 Watt overdreven is. Jammer dat er zo weinig PSU zijn met de nieuwe 8-pin PCI-E plug, want die zal in de nabije toekomst standaard worden op veel videokaarten (volgens bronnen). Mijn aanrader is dus of om nu een Enermax Infiniti (met 8-pin PCI-E) te nemen of om te wachten op eentje met 2x 8-pin PCI-E als jij daar behoefte voor hebt. Een Corsair HX520 of een Zalman ZM-500HP zal dit systeem echter ook feilloos draaien.

Moederbord
De Striker Extreme is een pure verspilling van geld. Een P5N32-E SLI zal hetzelfde effect hebben voor veel minder geld, zelfs de Plus versie geeft je dezelfde performance voor nog minder geld.
Een Gigabyte DS3, DS4 of Asus P5B Deluxe zijn ook erg goed, vooral in overclock-performance voor het geld.

Geheugen
4Gb is nergens voor nodig, gewoon 2Gb erin gooien. PC6400 voor overclocking en goedkoop PC5300/PC5400 voor geen overclocking. Tips zijn de G.Skill 2Gb PC6400 HZ en de Team Xtreem 2Gb PC6400. Die zijn bekend om hun hoge overclocks op het geheugen omdat zij Micron D9GMH-chips hebben.

Harde Schijven
Ik betwijfel of jij 1.5Tb nodig zult hebben. Dat zal in de praktijk denk ik vies tegenvallen hoeveel data je gebruikt, tenzij je elke dag video-encoding of dergelijk werk doet. Voor games, films en muziek zal 500Gb meer dan voldoen! Dan denk ik zelf aan 2x Seagate Barracuda 7200.10 250Gb of 320Gb in Raid 0.

Videokaart
De 8800GTX is een machtige kaart, prima ding. Zelf ben ik erg voor een EVGA 8800GTX, omdat zij een uitstekende service schijnen te hebben en het zogenaamde Step-Up Program.
Maar ATi zal eerst met de HD2900XT komen, die maar 400 euro is en vergelijkbare performance zal hebben als de 8800GTX. Dan komt (in Q3) nog de koning van de videokaarten; de HD 2900XTX met 1Gb GDDR4. Ik zou deze kaarten allerminst overwegen voordat je dit systeem aanschaft!

Branders
In de praktijk zullen 2 branders niet handig zijn, tenzij jij een van de weinige mensen bent die 2 schijven tegelijk wilt branden. 1 brander zal denk ik dus voldoen. Als jij toch van schijf naar schijf wilt branden, dan kan je altijd nog een goedkopere DVD-ROM aanschaffen. Ik zou de Samsung SH-S183A brander aanraden, eventueel i.c.m. een Samsung SH-D162 speler.

CPU-Koeling
Heel simpel; een Scythe Infinity. De beste en de stilste voor niet teveel geld. Een Zalman CNPS-9700 is voor looks (kan ook goed koelen), de Infinity voor pure performance.

Keyboard
De Logitech G15 is mijns inziens niet de juiste keuze. Ik ken iemand met een G11 in zijn bezit en ik zie waarom hij niet voor de G15 heeft gekozen. Het schermpje is naar mijn mening enigzins nutteloos, je kan toch alles op je scherm zien? De liefhebbers kunnen niet zonder, maar ik zie er het nut niet van in.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

NightWishNL, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.