[XP] "Kan de toepassing niet juist initialiseren"

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:11

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

Topicstarter
Hallo,

De laatste tijd heb ik meer en meer een vreemd probleem met windows XP (home incl SP2 met alle patches).

Als ik bijvoorbeeld mijn laptop de hele nacht heb aangelaten, en s'morgens wil ik iets doen, dan lukt niets meer. Programma's draaien nog, maar een nieuw programma opstarten lukt niet. Soms weigert het startmenu ook alle dienst. Het enige wat ik vind in event manager is:

Toepassingspop-up: dwwin.exe - Toepassingsfout : Kan de toepassing niet juist initialiseren (0xc0000142). Klik op OK om de toepassing te beëindigen.

Als ik een programma afsluit, kan ik soms weer een nieuw programma opstarten. Echt vreemd!
Normaal reboot ik dan mijn computer, maar soms zonder iets te veranderen komt alles weer normaal en werkt de pc weer perfect.

Iemand enig idee waaraan dit kan liggen ? Ik heb al zot zitten googlen, maar een oplossing kom ik nergens tegen!

Verwijderd

Bekijk de gebruikelijke zaken:

eventlog
memtest
welke apps gebruik je
welke virusscan gebruik je
virus scan
spyware scan

Owja, wat zijn je systeem specs ?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 17:10 ]

• dupondje

dupondje

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 17:03:
Bekijk de gebruikelijke zaken:

eventlog -> enkel bovenstaande error
memtest -> geen enkel probleem
welke apps gebruik je -> mirc, ftprush, msn, deamon tools, ispmonitor, dell quickset
welke virusscan gebruik je -> avg free
virus scan -> al met verschillende anti-viri checked
spyware scan -> hitman pro al gedraaid & nieuwe beta van ad-aware ook

• dupondje

dupondje

Topicstarter
Niemand ? Zit nu weer met het probleem :(

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Volgens mij zit je Windows dan gewoon zonder (b.v.) GDI resources. Anders gezegd: grote kans dat je een app hebt draaien die langzaamaan resources lekt. Dat hoeft niet normaal werkgeheugen te zijn, maar kan b.v. speciale GDI (grafische) resources betreffen, zodat je ondanks flink wat vrij geheugen toch 'vol' zit.

Start je PC op; start je standaard apps; werk ff een uurtje, open je taskmanager, tabblad 'Processes' en vink bij 'View | Columns' ff ook Virtual Memory Size, Thread Count, Handle Count en GDI Objects aan. Maak nu een screenie (fullscreen) van je taskmanager, laat je PC een nachtje aanstaan en maak dan weer een screenshot van de taskmanager. Door nu te vergelijken zijn je de boosdoener moeten kunnen achterhalen.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin