Toon posts:

ASUS P5-VM DO

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb een nieuw moederboord gekocht de ASUS P5-VM DO. Nu heb ik 6 NIEUWE sata schijfen die ik in een raid wil zetten. Ik heb helemaaaal geeen ervaring met raid. Zou iemand mij een stukje opweg kunnen helpen

Wat ik zelf heb gedaan is een poging wagen voor het instaleren van de raid controller, na het opnieuw opstarten krijg ik voor de tweede keer de foutmelding

"Onherstelbare fout bij I/O-bewerking die door het register is geinstaleerd. Het register kan een van de bestanden met de systeemkopie van het register niet lezen, schrijven of leegmaken"

De bios heb ik aangegeven dat ie op raid moet staan

Verwijderd

Je kunt ze inderdaad alle 6 in RAID zetten met (in) dat moederbord zonder daar (een) RAID kaart in te prikken.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2016 10:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel kan ik er dan op raid zetten, maar hoe doe ik dat eigenlijk

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 16:44:
Hoeveel kan ik er dan op raid zetten, maar hoe doe ik dat eigenlijk
Het lijkt me heel verstandig om jezelf eerst eens in te lezen. Sowieso is er een FAQ op dit forum, neem die eens door, en als tweede kan je natuurlijk prima in de manual van je moederbord vinden hoe je raid kan instellen en op hoeveel schijven dit kan :)

[ Voor 7% gewijzigd door rodie83 op 25-04-2007 16:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
de handleidingen heb ik al nagelezen, wat ik krijgt uitgelegt is hoe je met het programma om moet gaan, ik vroeg mij af, welk programma hebben zij het over en waar kan ik het vinden

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:27

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Xbox Live ID:Notna8310

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mickey13, we kunnen je niet helpen omdat we geen flauw idee hebben waar je het over hebt. Je spreekt over RAID, het installeren van een raidcontroller en vervolgens het doen van een instelling in je BIOS en dan ook nog eens iets over een programma.

Als je hier hulp wilt hebben is het wel zo handig om je eerst te verdiepen in de materie. Je zegt geen ervaring te hebben met RAID. Lees in dat geval eens de FAQ door waarnaar ik heb gelinkt, dan weet je in elk geval er iets vanaf. Leg vervolgens in duidelijke taal uit wat je probeert te doen, wat er mis gaat, wat je al hebt gedaan om het zelf op te lossen en onder welke randvoorwaarden je werkt (windowsversie, hardware specificaties, welke raidcontroller, welk programma, enzovoorts).

Daar het topic nu al redelijk is vervuild gok ik dat het topic gesloten zal worden, but me is not a mod. Mocht dat het geval zijn, maak dan als je het probleem blijft houden een nieuw topic, waarin je bovenstaande stappen volgt.

Dat het topic nu gesloten gaat worden is wel heel duidelijk, loel @ Notna! :z

[ Voor 4% gewijzigd door rodie83 op 25-04-2007 17:07 ]

Pagina: 1