Stream Dumper Bouwen

Pagina: 1
Acties:

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Topicstarter
Ik ben bezig met een (amateur) web radio dingetje, en nu kan het natuurlijk altijd leuk zijn om een volledige stream op te slaan.
(de server software is icecast)

Nu zat ik wat te testen en ik kwam uit op het volgende commando:

wget -O "`date`.mp3" -o "`date`.log" http://localhost:8000/live

Dit slaat de stream op naar een file genaamd Wed Apr 25 15:40:56 CEST 2007.mp3 (bijvoorbeeld) en huodt een logfile bij (waarin ik hoop te zien hoelang die bezig geweest ist met downloaden zodat ik later een beetje een range kan houden vanaf waneer die record is)

Nu loop ik tegen een probleem aan: Als er van "dj" word gewisseld, stop het wget script, omdat er geen data meer is te downloaden. Nu zou ik graag willen dat wget uit zichzelf natuurlijk weer opnieuw begint te downloaden als er wat te downloaden valt. Bij dat laatste ligt het probleem.

Ik ben geen held in bash scripting, dus vraag ik mij ten zeerste af in welke richting ik moet denken.

Ik dacht zelf aan iets in de richting van:
Een cronjob die adh van het pid van een screen sessie checkt of die nog runt, zoniet een php script aanroept wat checkt of de server uberhaupt stream, als dat wel gebeurt weer het wget aanroept, etc.

Is dit logisch en redelijk makkelijk uitvoerbaar?

Ty!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

gewoon je script loopen?
zodra wget stopt gaat het script verder en dan loop je em terug naar voor het wget commando.
Desnoods maak je er een counter en een korte sleep periode in, zodattie na X aantal retries gewoon stopt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

euh, je kende streamripper al? :P