Hallo, ik ben bezig om een e-mail lijst server in eigen beheer te gaan draaien, hierop moet een maillijst komen met < 15000 adressen (versturden mag lang duren(2dagen)). nu heb ik hier een linux server die achter een nat draaid op een internet verbinding van XS4ALL (die zijn accoord). Inmiddels heb ik mailman en postfix geinstalleerd, maar ik krijg geen mail de deur uit en ook mailman werkt erg lastig (omdat ik heb vanaf het lan probeer te benaderen). even schematich voor de technici onder ons
.........................................................................______ SERVER met postfix, mailman, apache
.........................................................................|
STANDARD INTERNET CONN---------ROUTER------|
.........................................................................|______ workstation waarop ik de server instel (ssh)
ik ben hier nu al even mee bezig maar ik krijg nog geen mail verzonden, ik kan wel verbinden met de smtp server en soms lijkt alles zelf goed te gaan, er wordt dan alleen nogsteeds niets verzonden.
heeft iemand ervaringen met een dergelijke setup die mij kan helpen?
.........................................................................______ SERVER met postfix, mailman, apache
.........................................................................|
STANDARD INTERNET CONN---------ROUTER------|
.........................................................................|______ workstation waarop ik de server instel (ssh)
ik ben hier nu al even mee bezig maar ik krijg nog geen mail verzonden, ik kan wel verbinden met de smtp server en soms lijkt alles zelf goed te gaan, er wordt dan alleen nogsteeds niets verzonden.
heeft iemand ervaringen met een dergelijke setup die mij kan helpen?
[ Voor 6% gewijzigd door TygeR op 25-04-2007 15:43 ]