Problemen met ping tijden draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 2.068 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:50
Ik heb een probleem met mijn draadloze netwerk:

Om de minuut schiet de ping tijd van 10-15 ms opeens omhoog naar 1000 ms, dit gebeurt echt in een vast patroon. Voor normaal internet gebruik is dit niet echt een probleem maar het is behoorlijk irritant tijdens het spelen van online shooters als Call of Duty en Medal of Honor. Telkens als ik iemand in mijn vizier heb krijg ik de melding "Connection problems" :( :X

Modem is een standaard Motorola modem van Casema.
Ik maak gebruik van een Airport Express router ( http://www.apple.com/nl/airportexpress )
In mijn pc zit een draadloze Sitecom WL 115 netwerkkaart.
Vriend van me is langsgeweest met zijn laptop en deze hebben we gelijk aan de Motorola modem geprikt via een netwerkkabel dus zonder wireless verbinding. De pingtijden hiervoor waren wel normaal.

Iemand enig idee hoe het komt dat de ping tijden opeens zo omhoog schieten op mijn draadloze netwerk? Of zijn er ook meer GOT-ers die problemen hebben met hun draadloze netwerkje tijdens online gamen?
Kan dit komen doordat er andere draadloze netwerken in de buurt zijn en de boel vertragen? Ik woon in een flat dus er kunnen misschien ook andere apparaten voor vertraging zorgen.

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03 21:31

William/Ax3

We are Starstuff

Wat heb jezelf al geprobeerd?

C.q andere channels enzo instellen? Wifi snelheid aanpassen (c.q geen turbo dingen enzo aan of juist wel aanzetten) etc. Andere wifi kaart/usb stick proberen? Andere drivers pakken? Encryptie hoger/lager zetten?

[ Voor 12% gewijzigd door William/Ax3 op 25-04-2007 15:08 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

• Vlassie1980
William/Ax3 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:08:
Wat heb jezelf al geprobeerd?

C.q andere channels enzo instellen? Wifi snelheid aanpassen (c.q geen turbo dingen enzo aan of juist wel aanzetten) etc. Andere wifi kaart/usb stick proberen? Andere drivers pakken? Encryptie hoger/lager zetten?
Al deze instellingen heb ik al eens geprobeerd. Hij draait nu op 11 Mbps maar kan ook hoger naar 54. Van een collega heb ik een keer een USB stick geleend maar deze was nog niet compatible met Vista.

[ Voor 36% gewijzigd door Vlassie1980 op 05-05-2007 10:22 ]

• Vlassie1980
Ik heb nog een aantal instellingen gewijzigd in de Airport Admin Utility:

- Ruisonderdrukking in/uitgeschakeld
- 802.11G en 802.11B settings geprobeerd
- Verschillende kanalen geprobeerd
- Storingsonderdrukking in/uitgeschakeld

Alle instellingen hadden helaas geen resultaat. De ping schiet nog steeds om de zoveel tijd ruim boven de 1000 ms.
Op mijn laptop heeft het echter geen of minimal effect :?

Ik begin te vermoeden dat het aan mijn Sitecom WL 115 draadloze netwerkkaart ligt, maar ik heb helaas geen ander draadloze netwerkkaart / usb wireless dongle om het mee te proberen.

[ Voor 18% gewijzigd door Vlassie1980 op 26-04-2007 15:47 ]

• Vlassie1980
Even een update:

Vanmiddag heb ik een Linksys Wireless USB adapter aangeschaft, ik had namelijk het vermoeden dat mijn draadloze netwerkkaart ( Sitecom WL 115 ) het probleem zou zijn.

Dit is dus niet het geval, ook bij deze USB adapter schieten de ping tijden om de zoveel tijd boven de 1000 ms uit.
Van de week die USB adapter maar weer terugbrengen.

Nu begin ik dus weer mijn Airport Express router te verdenken, het is alleen vreemd dat de pings op mijn laptop helemaal niet uitschieten boven de 1000 ms. :?

[ Voor 5% gewijzigd door Vlassie1980 op 28-04-2007 17:32 ]

• Vlassie1980
Nog maar even een update in de hoop dat iemand nog suggesties heeft voor dit vage probleem.

In mijn vorige post gaf ik aan dat ik de router verdacht van de hoge pingtijden.
Heb vandaag een Linksys N Router te leen gekregen van een collega ( http://www.routershop.nl/...-11n-kabel-dsl-router.htm )

Met deze router doet het probleem zich ook nog steeds voor :? Ik kan dit echt niet verklaren..

Iemand anders hopelijk wel?

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:30
Dat vind ik ook 1 van de grootte problemen van draadloos de verbinding is niet stabiel met zware data overdracht of online game.
Internette gaat altijd wel want daar heb je weinig voor nodig.
Ik zie in je sig een leuke pc en mij tip is leg een utp kabel van je router naar je pc en je verbinding is super! niet te halen draadloos.
Dit is misschien lullig gezegt maar een vriend van mij had het zelfde toen heb ik ook het zelfde gezegt en hem effe geholpen met de kabel die na een uur lag en hij wist niet wat hij mee maakte :).

• Vlassie1980
Ik ben zeker met je eens dat een kabeltje trekken de oplossing zou zijn. Ik zou dan wel een hele hoop toeren uit moeten gaan halen om dat kabeltje neer te leggen want ik moet door 3 muren heen.

Verder vind ik het ten eerste een zeer vaag probleem ( mijn laptop vertoont deze kuren dus helemaal niet ). Er zijn ook zat gamers die probleemloos online kunnen gamen met een draadloze verbinding. Bij mij gaat het draadloos gamen ook prima tenzij die irritante timeout optreed.

Ik kan het gewoon niet hebben dat ik er maar niet in slaag die irritante timeouts eruit te krijgen.
In samenvatting heb ik het volgende gedaan:

- Instellingen van de Apple Airport Express aangepast. ( snelheden, signaalsterkte, 802.11b/802.11g etc..)
- Een USB wireless dongle van Linksys geprobeerd in plaats van mijn draadloze netwerkkaart ( Sitecom WL 115 )
- Een Linksys router in plaats van Apple Airport.

What is your malfunction :? 8)7

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-01 11:08

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Gebruik je HLSW om de IP-adressen van de gameservers op te slaan? Zo niet, download deze dan eens en gebruik de traceroute-functie om te kijken of er ergens bij een bepaalde server time-outs optreden. Hoewel ik dit niet verwacht aangezien een bekabelde verbinding dus wel werkt volgens jou...

Daarnaast zou ik eens Netstumbler downloaden en installeren op je wireless-PC om de signaalsterkte van je draadloze netwerk te bepalen (drie muren is namelijk voor een wireless huis-tuin-en-keuken router wel erg veel en de Sitecom-kaarten staan niet echt bekend om hun sterke vermogen...). Met Netstumbler kun je bekijken of je buren in het flatgebouw wellicht een sterker signaal hebben dan jou waardoor je signaal overstemd kan worden. Tevens zie je daar op welk kanaal ze zitten waardoor je misschien een ander kanaal kunt kiezen om je verbinding te behouden.

Succes

Steam || Diablo 3

• Vlassie1980
l0n3w012ph schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 10:57:
Gebruik je HLSW om de IP-adressen van de gameservers op te slaan? Zo niet, download deze dan eens en gebruik de traceroute-functie om te kijken of er ergens bij een bepaalde server time-outs optreden. Hoewel ik dit niet verwacht aangezien een bekabelde verbinding dus wel werkt volgens jou...

Daarnaast zou ik eens Netstumbler downloaden en installeren op je wireless-PC om de signaalsterkte van je draadloze netwerk te bepalen (drie muren is namelijk voor een wireless huis-tuin-en-keuken router wel erg veel en de Sitecom-kaarten staan niet echt bekend om hun sterke vermogen...). Met Netstumbler kun je bekijken of je buren in het flatgebouw wellicht een sterker signaal hebben dan jou waardoor je signaal overstemd kan worden. Tevens zie je daar op welk kanaal ze zitten waardoor je misschien een ander kanaal kunt kiezen om je verbinding te behouden.

Succes
Probleem doet zich algemeen voor, maakt niet uit met welke server ik verbinding maak of naar welk domein ik ping.

Ik zal wel even kijken met Netstumbler of ik daar iets wijzer van wordt.
Denk niet dat dit veel meer duidelijk gaat maken, de ontvangst op mijn pc is gewoon goed ( 5 van de 5 streepjes )
Collega vroeg aan me of er ook een mobiele zendmast in de buurt was. Op het dak van mijn flat staat wel een dikke Vodafone zendmast. Mijn flat is 8 hoog en ik woon zelf op de vierde.

Opzich zou dit wel een reden kunnen zijn, maar waarom doet de wireless het op mijn laptop het dan wel prima :?

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:31 ]

• Vlassie1980
sontax schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:46:
Ik heb ook altijd packloss gehad toen ik draadloos had.

Als de game een beetje druk werd of na een bepaalde tijd bijvoorbeeld 30 seconde liep de game ff 2 seconde vast.

Heb toen maar kabel neergelegd
Volgens mij is dit alleen geen packetloss maar eerder een korte timeout. Het maakt bij mij niet uit hoe druk de server is, het gebeurd namelijk altijd.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

In principe zou die mobiele zendmast geen ruk uit mogen maken, want dat werkt op een andere frequentie (1,8 GHz dacht ik).

Komt er in het kort op neer dat draadloos gewoon niet geschikt is om over te gamen.
Net als dat desktophardware niet geschikt is als bedrijfsserver.

Het kan bij toeval goed gaan, het kan zelfs vaker goed gaan, maar je hebt gewoon niet de garantie dat het altijd perfect gaat.
Een draadje is nog altijd betrouwbaarder ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Vlassie1980
Anti-XP schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:13:
In principe zou die mobiele zendmast geen ruk uit mogen maken, want dat werkt op een andere frequentie (1,8 GHz dacht ik).

Komt er in het kort op neer dat draadloos gewoon niet geschikt is om over te gamen.
Net als dat desktophardware niet geschikt is als bedrijfsserver.

Het kan bij toeval goed gaan, het kan zelfs vaker goed gaan, maar je hebt gewoon niet de garantie dat het altijd perfect gaat.
Een draadje is nog altijd betrouwbaarder ;)
Ben het volledig met je eens dat het trekken van een kabeltje het probleem op zou lossen. Voorlopig is dat ff geen optie omdat het mij gewoon te veel gedoe is. Ik kan de kabels niet gemakkelijk wegwerken, maar dat terzijde.

Ik kan het verder niet uitstaan dat mijn laptop geen problemen heeft en mijn desktop pc wel.

• Vlassie1980
Heb ook geprobeerd om mijn firewall uit te zetten. ( Vista firewall )
Dit mocht ook niet baten.

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03 19:55

gjs

Scoobydoobydoo

Mijn ervaring is dat vaak een mix van merken problemen geeft. Ook firmwares (accespoint) en driver op pc/laptop hebben een grote invloed.
Zo had ik soortgelijke problemen met de oudere drivers van Intel (2200) in combinatie met HP 420 accesspoints.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• Vlassie1980
gjs schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 10:35:
Mijn ervaring is dat vaak een mix van merken problemen geeft. Ook firmwares (accespoint) en driver op pc/laptop hebben een grote invloed.
Zo had ik soortgelijke problemen met de oudere drivers van Intel (2200) in combinatie met HP 420 accesspoints.
Ik heb ook al een LinkSys combi geprobeerd. ( Router en USB dongle )
Helaas zonder positief resultaat. :(

Verwijderd

Ik heb vergelijkbare problemen.
Ik heb 2 routers in huis. Mijn laptop werkte perfect op beide routers.
Mijn mediacenter (op 3m afstand van waar ik nu zit met mijn laptop) geeft allemaal problemen.
Timeouts... problemen met het copieren van grote bestanden naar het mediacenter (terwijl hetzelfde bestand naar de laptop ok gaat).

Ik heb een linksys router wrt54gs en een router die is meegeleverd door mijn provider versatel. Mijn laptop is van compaq met een bijbehorend pcmcia kaartje (11Mb). Mijn mediacenter heeft een netgear wg331t wireless kaart (54Mb).

Ik heb het mediacenter ook een keer aangemeld op die andere router, dit leek in eerste instantie beter te gaan (deze router staat op 4m afstand van het mediacenter) maar toch blijf ik timeouts houden.

Ik ben van plan om een linksys kaartje bij te kopen om te kijken of dat beter gaat, heb al meerdere malen gelezen dat mixen van merken niet goed gaat. Maar waarom werkt mijn laptop dan wel goed vraag ik me af. Ook een storingsbron betwijfel ik omdat mijn laptop goed gaat hoewel dit wel een 11mb device is.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:20

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zet IPv6 eens uit ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Ik heb het vinkje voor IPv6 uitgezet.... nog steeds timeouts...

Moet ik misschien rebooten (het is vista... da's geen linux natuurlijk :*) )
Of moet ik het misschien compleet uninstallen?

• Vlassie1980
Voor mij geld helaas hetzelfde, ik heb ook IPv6 uitgezet maar blijf de timeouts ook houden.

• Romke
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

En heb je al een PCI kaart geprobeerd?
USB doet aan timesharing, en is daardoor niet vreselijk geschikt voor netwerken.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• rodie83
  • Niet online
Zoals ik de draad lees heb je Windows Vista. Je bent niet de enige die hier last van heeft - het schijnt een probleem te zijn met de zero wireless configuration van Vista, die eenmaal in de minuut iets doet met de wireless verbinding. Ik heb hetzelfde probleem gehad - bij mij heeft het volgende programmaatje goed geholpen om de lag eenmaal in de minuut weg te halen.

Kijk hier voor Vista Anti-Lag. Het is Duits en komt allemaal wat vreemd over, maar bij mij is de lag-om-de-minuut verdwenen wanneer ik het progje aanzet.

Overigens is er op het i-net meer over te vinden, en is er helaas nog niemand die afgezien van deze tool een sluitende oplossing heeft gevonden.

Edit: het kan zo zijn dat je voor een goede werking van de tool de XP drivers voor je wireless device moet installeren. Kwestie van experimenteren dus. Gewoon elke keer testen met een paar minuten ping -t op een willekeurig IP (die van je router bv.).

[ Voor 14% gewijzigd door rodie83 op 06-05-2007 13:57 ]

Verwijderd

Yep ZWC was ook in XP een probleem... om de minuut een timeout, daarvoor bestaat een freeware tooltje die bij het opstarten een IP adres aanvraagt en dan de service uitschakeld...

Werkt perfect, maar als hij uitvalt wordt hij niet automatisch hersteld...

Mocht je kunnen gebruik dan steeds de fabrikant driver die hebben meestal het probleem niet. (behalve bij mijn oude linksys 54G USB wifi adapter) En legacy support voor USB durft ook wel es voor problemen zorgen, dus als je geen keyboard op USB hebt dan kan je die even uitzetten in de bios.

Verder moet je eens zoeken naar de instellingen voor short en long preamble, naar ik gelezen heb bij mijn acces point fabrikant, zou short preamble problemen oplossen bij hoge transfertrates.

Bij mij staat enkel G mode aan en short preamble en dat heeft een hoop problemen opgelost...op m'n oude pc'tje

greetz

Kurt

zomg wtfbbqpwned, thx voor de vista tool want XP is in orde, maar bij vista heb ik nu hetzelfde probleem.. :( schijnt wel niet te werken bij mijn vista.)

• Vlassie1980
rodie83 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:52:
Zoals ik de draad lees heb je Windows Vista. Je bent niet de enige die hier last van heeft - het schijnt een probleem te zijn met de zero wireless configuration van Vista, die eenmaal in de minuut iets doet met de wireless verbinding. Ik heb hetzelfde probleem gehad - bij mij heeft het volgende programmaatje goed geholpen om de lag eenmaal in de minuut weg te halen.

Kijk hier voor Vista Anti-Lag. Het is Duits en komt allemaal wat vreemd over, maar bij mij is de lag-om-de-minuut verdwenen wanneer ik het progje aanzet.

Overigens is er op het i-net meer over te vinden, en is er helaas nog niemand die afgezien van deze tool een sluitende oplossing heeft gevonden.

Edit: het kan zo zijn dat je voor een goede werking van de tool de XP drivers voor je wireless device moet installeren. Kwestie van experimenteren dus. Gewoon elke keer testen met een paar minuten ping -t op een willekeurig IP (die van je router bv.).
Dit werkt inderdaad, als ik Vista AntiLag opstart is het probleem verholpen :*)
Mijn dank is zeer groot _/-\o_
:)

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-01 11:08

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Het progje ook gedownload na installatie van Vista op mijn laptop en het werkt inderdaad prima, bedankt voor de tip!! _/-\o_ _/-\o_

Steam || Diablo 3

Verwijderd

anti LAG tooltje werkt bij niet :( !!

• rodie83
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:12:
anti LAG tooltje werkt bij niet :( !!
Met welke adapter niet? Als het om een linksys PCI kaartje gaat werkt de tool pas na het installeren van de XP drivers. Overigens hoop ik dat MS hier zelf wat aan gaat doen want om nou de komende jaren constant met een tool te moeten werken voor een lagvrije verbinding gaat me ook wat te ver :{

Verwijderd

rodie83 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 22:50:
[...]

Met welke adapter niet? Als het om een linksys PCI kaartje gaat werkt de tool pas na het installeren van de XP drivers. Overigens hoop ik dat MS hier zelf wat aan gaat doen want om nou de komende jaren constant met een tool te moeten werken voor een lagvrije verbinding gaat me ook wat te ver :{
Gaat om een netgear WG311T,,,
Pagina: 1