Sorry, voor mijn beperkte javascriptkennis, maar hier een vraag:
Ik heb op het internet de volgende code gevonden die de positie van de muiscursor afvangt en weergeeft:
werkt hardstikke mooi. Nu wil ik dit om gaan bouwen tot stukje script waarmee ik de x en y coordinaten van de muis elke x msec aan een array toevoeg (waarom is een lang verhaal). Ik ben dus bezig dit stap voor stap om te schrijven. Omdat een JS functie, voor zover ik weet, maar 1 waarde terug kan geven, moet ik de x en de y in aparte functies meten.
Het hieronderstaande werkt echter niet en ik zie niet waar het fout gaat. Bedankt voor de hulp!
Kun je in javascript trouwens matrices maken of alleen maar rowvectors? Op zoek naar een antwoord kwam ik dit mooie matrixeffect tegen, maar geen antwoord helaas.
Ik heb op het internet de volgende code gevonden die de positie van de muiscursor afvangt en weergeeft:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| <form name=exf1> <table border=1> <tr><td colspan=2>Position Of Cursor</td></tr> <tr><td>X <input type=text name=x value="<unknown>"></td> <td>Y <input type=text name=y value="<unknown>"></td> </tr> </table> </form> <script type=text/javascript> var isIE = document.all?true:false; if (!isIE) document.captureEvents(Event.MOUSEMOVE); document.onmousemove = getMousePosition; function getMousePosition(e) { var _x; var _y; if (!isIE) { _x = e.pageX; _y = e.pageY; } if (isIE) { _x = event.clientX + document.body.scrollLeft; _y = event.clientY + document.body.scrollTop; } document.exf1.x.value=_x; document.exf1.y.value=_y; return true; } </script> |
werkt hardstikke mooi. Nu wil ik dit om gaan bouwen tot stukje script waarmee ik de x en y coordinaten van de muis elke x msec aan een array toevoeg (waarom is een lang verhaal). Ik ben dus bezig dit stap voor stap om te schrijven. Omdat een JS functie, voor zover ik weet, maar 1 waarde terug kan geven, moet ik de x en de y in aparte functies meten.
Het hieronderstaande werkt echter niet en ik zie niet waar het fout gaat. Bedankt voor de hulp!
Kun je in javascript trouwens matrices maken of alleen maar rowvectors? Op zoek naar een antwoord kwam ik dit mooie matrixeffect tegen, maar geen antwoord helaas.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| <form name=exf1> <table border=1> <tr><td colspan=2>Position Of Cursor</td></tr> <tr><td>X <input type=text name=x value="<unknown>"></td> <td>Y <input type=text name=y value="<unknown>"></td> </tr> </table> </form> <script type=text/javascript> var isIE = document.all?true:false; if (!isIE) document.captureEvents(Event.MOUSEMOVE); document.onmousemove = dummyfunction(); function dummyfunction() { document.exf1.x.value = getMousePositionx(e); document.exf1.y.value = getMousePositiony(e); } function getMousePositionx(e) { var _x; if (!isIE) { _x = e.pageX; } if (isIE) { _x = event.clientX + document.body.scrollLeft; } return _x; } function getMousePositiony(e) { var _y; if (!isIE) { _y = e.pageY; } if (isIE) { _y = event.clientY + document.body.scrollTop; } return _y; } </script> |