Toon posts:

change wallpaper prohibited

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Zit hier (tijdelijk) op een kantoor achter een compu waarop alles 'op afstand' wordt geinstalleerd. Ik wil echter voor een prank even mn wallpaper wijzigen, en dat kan dus niet (optie is grijs). (mijn gehele display-settings is niet toegankelijk)

Kan ik hier om heen dmv een tool oid? Weet iemand dit?

Thanx!!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:04

ralpje

Deugpopje

Denk je niet dat een systeembeheerder dat met opzet heeft geblokkeerd? Er zal ongetwijfeld een reden voor zijn.
Eerst langs de systeembeheerder dus. Mag het niet, dan mag het niet en heb je dus gewoon pech.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik mag de resolutie ook niet wijzigen, en daar heb ik laatst ook een tooltje voor gekregen, en das dus wel gelukt!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een tooltje gebruiken wil nog niet zeggen dat het officieel toegestaan is

zoals al geoppert, eerst aan de systeembeheerder vragen.

Misschien is het gewoon standaard en mag je het gewoon aanpassen na aanvraag

• 14ReD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-02 16:09

14ReD

Who is General Failure?

Heb je het al geprobeerd met Firefox? Of kan je die ook niet installeren?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Dit valt gewoon onder Het algemeen beleid #misbruik :)

Signature

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:58
vaak vergeten ze active background te disablen.. je kunt dan je homepage (andere favorite) als background instellen en vervolgens voor je homepage een plaatje.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik ben nu aant werk in opdracht van de systeembeheerder, dus die benader ik liever niet met werkafleiding... ;)

Maar we hoeven hier toch niet de discussie aan of het 'officieel is toegestaan' ofzo, we hebben het over een wallpaper! - zijn hier nou tooltjes voor of niet?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-03 17:37
Idd..

Je systeembeheerder heeft dit gedaan met een rede. vraag na bij hem waarom en kijk of het opgeheven kan worden. waarschijnlijk zit de gebruiker achter een flexplek.

en wil je toch graag een tooltje http://www.google.com/sea...US&q=windows+tooltjes&lr=

[ Voor 25% gewijzigd door To_Tall op 25-04-2007 14:51 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-02 18:18
Ik weet hoe het kan, deed het vroeger op school. Maar wil niet tegen het beleid van tweakers ingaan. Ik vindt de post van de moderator hierboven verwarrend omdat er een smilie achter staat. Dus als ik uitlsluitsel krijg of het wel of niet mag...

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-03 11:04
Er is ongetwijfeld een scritp wat elke keer de wallpaper van de server haalt met een script bij het inloggen en deze op je lokale PC zet. Bij mij werkt het iig zo :)

Wat ik heb gedaan is een 10-tal wallpapers gezet in c:\dl\wp, dan een batch file gemaakt met:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
@echo off
ren C:\DL\WP\1.jpg 2x.jpg
ren C:\DL\WP\2.jpg 3x.jpg
ren C:\DL\WP\3.jpg 4x.jpg
ren C:\DL\WP\4.jpg 5x.jpg
ren C:\DL\WP\5.jpg 6x.jpg
ren C:\DL\WP\6.jpg 7x.jpg
ren C:\DL\WP\7.jpg 8x.jpg
ren C:\DL\WP\8.jpg 9x.jpg
ren C:\DL\WP\9.jpg 1x.jpg

ren C:\DL\WP\1x.jpg 1.jpg
ren C:\DL\WP\2x.jpg 2.jpg
ren C:\DL\WP\3x.jpg 3.jpg
ren C:\DL\WP\4x.jpg 4.jpg
ren C:\DL\WP\5x.jpg 5.jpg
ren C:\DL\WP\6x.jpg 6.jpg
ren C:\DL\WP\7x.jpg 7.jpg
ren C:\DL\WP\8x.jpg 8.jpg
ren C:\DL\WP\9x.jpg 9.jpg

copy /Y C:\DL\WP\1.jpg C:\WINDOWS\Web\Wallpaper\Wallpapernaam.jpg

Vervolgens de batch file in Start > Alle Programma's > Opstarten zetten.

Zo krijg je elke keer dat je inlogt een nieuwe wallpaper..

[ Voor 3% gewijzigd door Sluuut op 25-04-2007 14:51 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 14:50:
Maar ik ben nu aant werk in opdracht van de systeembeheerder, dus die benader ik liever niet met werkafleiding... ;)

Maar we hoeven hier toch niet de discussie aan of het 'officieel is toegestaan' ofzo, we hebben het over een wallpaper! - zijn hier nou tooltjes voor of niet?
Het feit blijft dat iemand die optie uitgezet heeft. Die optie valt onder een systeembeveiliging/voorschrift.

En al is het "maar" een wallpaper het mag blijkbaar niet anders mag je hem wel veranderen.
Dit word meestal gedaan om gewoon te zorgen dat men niet afgeleid wordt door een plaatje.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Dat is toch juist meer reden om even te informeren of hij dat voor jou even kan uitschakelen.

Mensen zijn toch vaak wat meegaander als je werk voor ze doet :Y)

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-02 12:22
Precies wat DukeBox zegt. Rechtermuisknop op een afbeelding in Internet Explorer en dan 'Set as Desktop Item'.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Sluuut schreef op woensdag 25 april 2007 @ 14:50:
Er is ongetwijfeld een scritp wat elke keer de wallpaper van de server haalt met een script bij het inloggen en deze op je lokale PC zet. Bij mij werkt het iig zo :)

Wat ik heb gedaan is een 10-tal wallpapers gezet in c:\dl\wp, dan een batch file gemaakt met:

code:
1
2
3
4
5
@echo off
ren C:\DL\WP\1.jpg 2x.jpg
ren C:\DL\WP\2.jpg 3x.jpg
....
copy /Y C:\DL\WP\1.jpg C:\WINDOWS\Web\Wallpaper\Wallpapernaam.jpg

Vervolgens de batch file in Start > Alle Programma's > Opstarten zetten.

Zo krijg je elke keer dat je inlogt een nieuwe wallpaper..
Dan heb je volgens mij toch eerst je wallpaper op wallpapernaam.jpg moeten zetten, en dat is iets wat ie niet kan. 8)7 Als ie geen wallpaper ingesteld heeft kan ie 'm kopieren naar iedere willekeurige bestandsnaam, maar gaat denk ik nie helpen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 15:03 ]

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-03 14:54
Wat dacht je als de systeembeheerder erachter komt dat jij z'n policies probeert te omzeilen? Dan zal hij nog veel minder tevreden zijn, zeker als het je om een grap te doen is... Als het nou nog was omdat de background een gigantische 32-bit kleurenfoto is die een aanslag pleegt op je systeembronnen, maar dan kan je het nog beter gewoon aan hem vragen.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Verwijderd

sjonge jonge, ik snap dat niet hoor dat jullie zo moeilijk doen als je hem niet wilt helpen dan zeg je toch gewoon nix. Dat gezeur over ja systeembeheerder niet blij... heeft ie vast niet voor niets gedaan... dat weet de TS ook wel.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Wat heeft dit met netwerken te maken?!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-03 11:04
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:01:
[...]

Dan heb je volgens mij toch eerst je wallpaper op wallpapernaam.jpg moeten zetten, en dat is iets wat ie niet kan. 8)7 Als ie geen wallpaper ingesteld heeft kan ie 'm kopieren naar iedere willekeurige bestandsnaam, maar gaat denk ik nie helpen.
Daar heb je gelijk in, maar er word nergens aangegeven of hij op dit moment al een wallpaper heeft of niet.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-03 15:58
regedit > HKEY_CURRENT_USER > Software > Microsoft > Windows > CurrentVersion > Policies > System

En dan de wallpaper waarde aanpassen naar de locatie van je gewenste achtergrond

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je een grap moet uithalen maar niet zelf weet hoe dat werkt is de grap er al wel zo'n beetje af 8)7

(Verder had dit beter in Windows Clients gepast, maar omdat het omzeilen van beveiligingen ook in dit soort gevallen niet de bedoeling is, sluit ik het tijdens het verplaatsen vanuit NT).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.