Nieuwe HTPC behuizing of andere VFD

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• h00ligan83
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-04-2021
Wellicht kan iemand mij een goede tip geven over wat te doen. Het volgende is namelijk het probleem :

Ik ben in het bezit van een mediacenter systeem welke in een Silverstonetek LC11M behuizing zit. Deze kast ziet er leuk uit maar er is 1 ding waar ik mij ontzettend aan stoor. Namelijk de VFD en bijbehorende IR ontvanger. Deze is van soundgraph imon.

De afstandsbediening die hier bij geleverd is werkt ontzettend slecht. Je moet altijd precies mikken anders wordt het signaal niet gepakt. Of dit komt door de ontvanger of door de afstandsbediening weet ik niet. De layout van de remote vind ik ook erg onhandig. En als laatste is de ondersteuning voor Vista X64 ronduit slecht. Het hele product wordt netjes geinstalleerd maar de ze hebben wij soundgraph de knoppen op de AB nog gekoppeld aan de bijbehorende functies in windows. Dit is voor mij genoeg reden om over te stappen op iets wat wel werkt. Momenteel heb ik een microsoft remote (van philips geloof ik) met bijbehorende ontvanger en dit werkt zoals ik wil dat het werkt.

Nu kan ik dus 2 dingen gaan doen. Of op zoek gaan naar een nieuwe VFD die werkt met de standaard remote van Mediacenter. Of kijken naar een nieuwe behuizing.

Ik heb een VFD gevonden van OrigenAE welke met de standaard mediacenter remote werkt en welke de mediacenter aan kan zetten. Dit laatste is wel een vereiste want ik ben erg lui ;) De vraag is nu of deze in mijn behuizing kan.

Volgens mij heb ik een type C display van imon als ik naar dit overzicht kijk. Maar als ik zo naar deze OrigenAE VFD kijk dan lijkt deze langer en zal deze denk ik niet gaan passen.

Overigens vind ik OrigenAE VFD vrij prijzig. Deze kost iets van 70 tot 80 euro. Als iemand een goedkoper alternatief weet hoor ik het graag. Het liefst heb ik ook een VFD die gewoon standaard met MCE werkt. Dus zonder extra software. Ik meen iets hebben gehoord/gelezen mbt IR blaster. (hier moet ik me nog even in verdiepen)

Als ik ga kijken naar een nieuwe behuizing dan mogen de afmetingen van deze niet groter zijn dan mijn huidige behuizing. Ik vind de kasten van mCubed erg mooi maar die kosten me net ff iets te veel geld.

[ Voor 3% gewijzigd door h00ligan83 op 25-04-2007 14:06 ]

• h00ligan83
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-04-2021
Schopje

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-01 15:04
Ik ken er ook niet super veel van, maar ik heb overlaatst mijn VFD geconfigureerd met MediaPortal, het gratis (en betere :+) alternatief voor MediaCenter.

En bij hun vond ik toen een hele lijst van compatibele VFD's op de volgende pagina :
http://forum.team-mediapo...lays-t22330.html?p=144677

Ik zie jouw soundgraph daar ook tussen staan. Misschien een goedkopere oplossing dan een nieuw VFD te kopen? ;)

Verwijderd

Je zou het IR gedeelte van imon kunnen uitschakelen (die optie zit er toch in) maar wel de VFD met imon blijven aansturen, en dan met een heel simpel zelfbouw IR ontvangertje en Winlirc met Autohotkey en een willekeurige afstandsbediening de boel kunnen aansturen.