Ik weet niet dat dit het juiste topic is , maar ik heb een probleem met mijn hosting.
Ik ben een dreamweaver typeke dat alles doet in de WYSIWYG editor van dreamweaver.
Nu heb ik daar nooit problemen mee gehad bij mijn vorige webhoster ( ASPWEBSERVER.COM ) maar deze stoppen er mee en ik ben dan overgestapt op GoDaddy.com omdat deze redelijk goedkoop zijn en toch bekend zijn ( De reden van overstap is niet de discussie natuurlijk )
Maar ik krijg daar mijn websites niet aan de praat. Ik heb reeds contact opgenomen met de GoDaddy helpdesk en daar zijn ze niet behulpzaam. Zij linken naar een webpagina waarin wat stat maar niets wat ik begrijp. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb een database die ik moet kunnen aanspreken, deze string word in dreamweaver in de connections directory gestoken en aangeroepen door al mijn asp bestanden.
Inhoud van de cook.asp :
<%
// FileName="Connection_odbc_conn_dsn.htm"
// Type="ADO"
// DesigntimeType="ADO"
// HTTP="false"
// Catalog=""
// Schema=""
var MM_cook_STRING = "dsn=cook.dsn;"
%>
Dit heeft dan ook lang goed gelopen op ASPWebserver.com.
Volgens GoDaddy.com zou ik de volgende string moeten gebruiken :
This example describes using File DSN and ASP/ADO to connect to an Access Database.
<%
Dim oConn, oRs
Dim qry, connectstr, sDSNDir
Dim db_name, db_username, db_userpassword
Dim db_server, dsn_name
dsn_name = "your_dsn_name"
fieldname = "your_fieldname"
tablename = "your_tablename"
sDSNDir = Server.MapPath("_dsn")
connectstr = "filedsn=" & sDSNDir & "/" & dsn_name
Set oConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
oConn.Open connectstr
qry = "SELECT * FROM " & tablename
Set oRS = oConn.Execute(qry)
if not oRS.EOF then
while not oRS.EOF
response.write ucase(fieldname) & ": " & oRs.Fields(fieldname) & " "
oRS.movenext
wend
oRS.close
end if
Set oRs = nothing
Set oConn = nothing
%>
Maar dit vraagt om tables etc, dit lijkt me niet echt correct. Wanneer ik dit dan ook probeer gebeurd er natuurlijk nog steeds niets.
Ik heb de DSN's aangemaak gehad bij Godaddy :

Ik heb al gegoogled en DSN's aangepast maar dit blijkt allemaal een maat voor niets. Ik zie wel dat er verschillende mensen hetzelfde probleem hebben gehad maar er staat nergens een oplossing bij.
Ik ben een dreamweaver typeke dat alles doet in de WYSIWYG editor van dreamweaver.
Nu heb ik daar nooit problemen mee gehad bij mijn vorige webhoster ( ASPWEBSERVER.COM ) maar deze stoppen er mee en ik ben dan overgestapt op GoDaddy.com omdat deze redelijk goedkoop zijn en toch bekend zijn ( De reden van overstap is niet de discussie natuurlijk )
Maar ik krijg daar mijn websites niet aan de praat. Ik heb reeds contact opgenomen met de GoDaddy helpdesk en daar zijn ze niet behulpzaam. Zij linken naar een webpagina waarin wat stat maar niets wat ik begrijp. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb een database die ik moet kunnen aanspreken, deze string word in dreamweaver in de connections directory gestoken en aangeroepen door al mijn asp bestanden.
Inhoud van de cook.asp :
<%
// FileName="Connection_odbc_conn_dsn.htm"
// Type="ADO"
// DesigntimeType="ADO"
// HTTP="false"
// Catalog=""
// Schema=""
var MM_cook_STRING = "dsn=cook.dsn;"
%>
Dit heeft dan ook lang goed gelopen op ASPWebserver.com.
Volgens GoDaddy.com zou ik de volgende string moeten gebruiken :
This example describes using File DSN and ASP/ADO to connect to an Access Database.
<%
Dim oConn, oRs
Dim qry, connectstr, sDSNDir
Dim db_name, db_username, db_userpassword
Dim db_server, dsn_name
dsn_name = "your_dsn_name"
fieldname = "your_fieldname"
tablename = "your_tablename"
sDSNDir = Server.MapPath("_dsn")
connectstr = "filedsn=" & sDSNDir & "/" & dsn_name
Set oConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
oConn.Open connectstr
qry = "SELECT * FROM " & tablename
Set oRS = oConn.Execute(qry)
if not oRS.EOF then
while not oRS.EOF
response.write ucase(fieldname) & ": " & oRs.Fields(fieldname) & " "
oRS.movenext
wend
oRS.close
end if
Set oRs = nothing
Set oConn = nothing
%>
Maar dit vraagt om tables etc, dit lijkt me niet echt correct. Wanneer ik dit dan ook probeer gebeurd er natuurlijk nog steeds niets.
Ik heb de DSN's aangemaak gehad bij Godaddy :

Ik heb al gegoogled en DSN's aangepast maar dit blijkt allemaal een maat voor niets. Ik zie wel dat er verschillende mensen hetzelfde probleem hebben gehad maar er staat nergens een oplossing bij.
Computers make very fast, very accurate mistakes.