[BFII] Start ergens anders dan thuis niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 384 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb Battle Field II vrolijk draaiend op mijn Viste Ultimate laptopje (Geforce Go 7600 256MB). Echter start BF niet op zodra mijn configuratie iets afwijkend van thuis is.

In alle gevallen:
- start ik niet anders dan normaal op
- heb ik een wireless verbinding (hoewel het probleem met een ethernetkabeltje niet wordt opgelost)
- heb ik een adapter aangesloten op de laptop (en staat energiebeheerschema op hoge prestaties)

Thuis situatie:
- Laptop scherm uit, beeld via d-sub kabeltje naar mijn IIyama 2200WS
- G15 Tobo aangesloten
- G5 Muis aangesloten

Mobiele situatie:
- Beeld op laptopscherm
- Laptoptobo
- MX400 Muis aangesloten

Als ik probeer BF te starten vanaf een mobiele locatie, dan zie ik het opstartschermpje van BF, knippert mn scherm op zwart, en 10secs later zit ik zonder foutmelding weer terug in Windows waarbij BF compleet is afgesloten.

Zelf vermoed ik dat het aan de monitor ligt, maar hoe fix ik dit?

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-11 12:31

hayate666

zwaardfetisjist

Kijk of de refreshrate of de resolutie niet te hoog staat. Ik ken de max resolutie van je losse monitor niet, maar als die hoger is dan het ingebouwde laptopscherm dan kun je dit soort problemen krijgen. Heb het zelf eens gehad met 2 losse schermen.

Dat kan je dus bijvoorbeeld testen door de resolutie eerst zo laag mogelijk te zetten met de ene monitor en hem dan alleen op je laptop te laten draaien.

[ Voor 24% gewijzigd door hayate666 op 25-04-2007 13:08 ]

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:07

lasharor

7 december 2004

Probeer eens bji je mobiele situatie bij energiebeheer op thuis of maximale prestaties te klikken....

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
lasharor schreef op woensdag 25 april 2007 @ 13:02:
Probeer eens bji je mobiele situatie bij energiebeheer op thuis of maximale prestaties te klikken....
Mja dat helpt dus niet, zit momenteel (net als thuis) ook op een adapter en dat lost niets op. Overigens zit ik ook wel eens te BF-en op mn accu, dus daar zal het niet aan liggen.
Verder is in Vista 'hoge prestaties' gelijk aan 'maximale prestaties'.
hayate666 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 12:55:
Kijk of de refreshrate of de resolutie niet te hoog staat. Ik ken de max resolutie van je losse monitor niet, maar als die hoger is dan het ingebouwde laptopscherm dan kun je dit soort problemen krijgen. Heb het zelf eens gehad met 2 losse schermen.

Dat kan je dus bijvoorbeeld testen door de resolutie eerst zo laag mogelijk te zetten met de ene monitor en hem dan alleen op je laptop te laten draaien.
Ah daar kan het best aan liggen idd, thuis is ie hoger ingesteld. Moet alleen wel ff w88 totdat ik thuis ben :(

//edit:
ik heb het aan de hand van deze link aangepast naar mijn native resolutie 1280x800@60Hz, maar dat helpt niets :(

[ Voor 48% gewijzigd door Neok_ op 25-04-2007 13:52 ]

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-11 12:31

hayate666

zwaardfetisjist

Als ik het me goed herinner had je ergens bij je schermresolutie een optie staan om de refreshrate en dergelijke door de toepassing te laten bepalen. Als je hier nu eens wat mee speelt, zie je dan iets anders? Heb je ook lagere resoluties geprobeerd dan 1280 bij 960? Kun je niet gewoon ingame de opties wijzigen via de andere monitor? (Wat dat betreft ken ik BF2 niet)

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen