Hifi over Wifi

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Laptom
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
Ik weet het verschil tussen Hifi en Wifi om het duidelijk te maken.
Ik ben op het moment in het bezit van een Philips Streamium SL50i. Nu is het mogelijk om mij laptop via Wifi en de streamium aan een versterker te hangen. Dit werkt dan ook. Via de streamium kan ik mappen open op de laptop en muziek afspelen.

Mijn bedoeling is nu eigenlijk om via winamp of whatsoever mijn muziek af te spelen en deze via een IP stream op de streamium te kunnen aflezen. Dus ik wil de controle op mijn computer houden en niet met een afstandbediening via het streamium apparaatje. Eigenlijk niets meer dan een koptelefoonuitgang vervanger via IP.
Ik heb begrepen dat dit moet gaan werken via shoutcast of iets dergelijks, maar ik heb geen idee waar te beginnen. Heeft iemand dit eerder aan de praat gekregen en zo ja; HOE?

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:41
Met VLC (gooogle) kan je streamen naar een formaat dat je Streamium ondersteunt. Dan in je Streamium het ip en de poort van je stream invullen en gaan, lijkt mij.

• klaasjanb
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05-2021
De SlimServer software van Slimdevices (eigenlijk bedoeld voor de squeezebox spelers die ze verkopen) serveert ook gewoon een mp3 stream die je met een webinterface kan instellen:
http://www.slimdevices.com/su_downloads.html

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:58

Exigence

dnkroz

Installeer de Shoutcast server op je laptop. Installeer de shoutcast Winamp plugin en stel alles goed in. Nu stel je op je Streamium een stream in op het IP van je laptop (met poort 8000 meestal) en dan wordt de muziek die je met winamp op je laptop afspeelt, via de stream verzonden naar je Streamium. Zit wel een lichte vertraging in, maar dat mag geen probleem zijn. Succes!

Ik heb het hier zelf ook. Mijn PC (10.0.0.160) stuurt met behulp van de Winamp Shoutcast plugin een stream naar de server (10.0.0.150:8000) waarop de Shoutcast server draait. Met behulp van mijn WiFi audio speler kan ik verbinding maken met 10.0.0.150:8000 en zo deze stream afspelen.

[ Voor 25% gewijzigd door Exigence op 25-04-2007 17:17 ]